بازدید 2749
حاجی‌دلیگانی با انتقاد از بانک‌ها برای شیوه پرداخت وام‌های خُرد؛

یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است

عضو کمیسیون بودجه مجلس می‌گوید: درحالی بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه خُرد سخت‌گیری می‌کنند که تجربه نشان می‌دهد بیشترین معوقات بانکی مربوط به عدم تسویه وام‌های کلان است.
کد خبر: ۹۱۰۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ 11 July 2019

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در ارزیابی میزان رضایت‌مندی مردم از وام ازدواج، گفت: اگرچه افزایش مبلغ وام ازدواج اقدام به‌موقع و درستی بود اما جوانان نسبت به نحوه پرداخت این وام بسیار گله‌مند هستند چراکه موانع بسیاری همچون "نحوه پرداخت وام" و "شرایط سخت تعیین شده برای ضامن‌" در این مسیر وجود دارد، درواقع اگر فردی اقوام درجه یک کارمند دولت نداشته باشد نمی‌تواند از وام ازدواج استفاده کند لذا دریافت وام ازدواج عملا برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نیست.

مردم برای دریافت آسان حق و حقوق خود باید حتما کارمند دولت باشند!

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی معتقد است باتوجه به شرایط کنونی حاکم بر ادارات و بانک‌ها مردم برای دریافت آسان تسهیلات و حق و حقوق خود باید حتما کارمند دولت باشند اما این آسیب بزرگی برای نظام اداری کشور است.

شرایط کنونی حاکم بر ادارات و بانک‌ها با چابکسازی دولت منافات دارد

به اعتقاد این نماینده مجلس شرایط کنونی حاکم بر ادارات و بانک‌ها با چابکسازی دولت منافات دارد و نه تنها موجب سبک شدن دولت نمی‌شود بلکه هر روز گرایش به استخدام دولتی رو به افزایش است.

تنها یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است/بانک‌ها تا 3ضامن درخواست می‌کنند

حاجی‌دلیگانی با یادآوری اینکه طبق مصوبه بانک مرکزی تنها یک ضامن برای دریافت وام ازدواج کافی است اما بانک‌ها عملا تا 3 ضامن از متقاضی درخواست می‌کنند و حتی دو ضامن باید دارای کسر از حقوق باشد که این شرایط بسیار کار را سخت کرده است، البته شرایط دیگر وام‌ها به همین منوال سخت و صعب‌العبور است.  

بیشترین معوقات بانکی مربوط به عدم تسویه وام‌های کلان است

عضو فراکسیون ولایی مجلس تاکید کرد: درحالی بانک‌ها برای پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه خُرد سخت‌گیری می‌کنند که تجربه نشان می‌دهد بیشترین معوقات بانکی مربوط به عدم تسویه وام‌های کلان است.

پیشنهاد پرداخت وام برای ودیعه مسکن به مردم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تشکر از وزیر اقتصادی بابت پیشنهاد پرداخت وام برای ودیعه مسکن به مردم، اضافه کرد: باتوجه به افزایش اجاره بها و گرفتاری‌های ایجاد شده برای مردم جهت تامین پیش‌پرداخت اجاره خانه، این پیشنهاد در صورت اجرا اتفاق خوبی خواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان