بازدید 4182

ارتباط قند آبمیوه با خطر ابتلا به سرطان

کد خبر: ۹۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ 11 July 2019

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که قند موجود در آبمیوه با خطر ابتلا به سرطان مرتبط است.

به گزارش ایسنا، بررسی‌ها حاکی از آن است مصرف میزان قابل توجهی از آبمیوه می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهد. همچنین پیش از این محققان به ارتباط بین مصرف هر نوع نوشیدنی حاوی قند و احتمال ابتلا به این بیماری پی برده بودند.

در این مطالعه محققان فرانسوی به ارتباط خاص بین قند و سرطان دست پیدا کردند. نوشیدنی‌های حاوی قند از جمله نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا با چاقی در ارتباط هستند که خود عامل موثر در بروز بیماری سرطان است، هرچند در این بررسی محققان فرانسوی اظهار داشتند دلایل دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد قند در خطر ابتلا به سرطان نقش دارد.

در این بررسی آمده‌است: مصرف آبمیوه همچون دیگر نوشیدنی‌های حاوی قند با افزایش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است و عامل اصلی این ارتباط مواد قندی است.

به گفته محققان فرانسوی کاهش مصرف تمامی انواع نوشیدنی‌های حاوی قند در کنار اعمال محدودیت در تبلیغات این محصولات و اخذ مالیات می‌تواند در کاهش تعداد مبتلایان به بیماری سرطان موثر باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه گاردین، محققان فرانسوی با بیان اینکه نمی‌توان با قطعیت اظهار داشت که مواد قندی عامل ابتلا به سرطان هستند، تاکید کردند: لازم است تحقیقات بیشتری در این رابطه انجام شود. همچنین مکانیزم‌های زیست‌شناختی دیگری از قبیل تاثیر مواد قندی بر چربی احشایی ذخیره شده اطراف اندام‌های حیاتی همچون کبد و پانکراس، سطح قند خون و شاخص‌های التهابی وجود دارد که تمامی آن‌ها با خطر سرطان در ارتباط هستند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان