بازدید 7782

خداحافظی با قلدرهای مجازی در اینستاگرام

کد خبر: ۹۱۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸ 11 July 2019

اینستاگرام اعلام کرده که هم اکنون در حال آزمایش چند قابلیت جدید برای مقابله با قلدرهای مجازی و جلوگیری از اهانت‌های مجازی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اینستاگرام مدتی است که برای کمتر کردن هر چه بیشتری اهانت‌های مجازی و قلدرهای اینترنتی تلاش می‌‌کند. این شرکت در آینده یک قابلیت جدید به نرم‌افزار خود اضافه خواهد کرد که این شبکه اجتماعی محبوب را یک قدم به هدف خود نزدیک‌تر می‌کند.

راه‌حل مقابله با قلدرهای مجازی

گام بزرگ بعدی اینستاگرام در راستای مقابله با قلدرهای اینترنتی در قالب کنترل بخش کامنت‌ها به وسیله هوش مصنوعی صورت می‌گیرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد کامنت‌های پست‌های خود را کنترل کنند.

تیم توسعه دهنده اینستاگرام به زودی نمونه آزمایشی این قابلیت را منتشر می‌کنند. با این ویژگی جدید می‌توان یک کاربر را از حساب خود بن کرد، بدین معنی که صاحب حساب می‌تواند کاربر دیگر را محدود کند، با این کار کامنت‌های آن‌ها فقط برای خودشان نمایش داده می‌شود. این قابلیت همچنین آنلاین بودن صاحب حساب را مخفی کرده و دیگر خوانده شدن پیام دایرکت به وسیله او اطلاع داده نمی‌شود.

آیا از ارسال پیام توهین آمیز اطمینان دارید!

این شرکت امروز همچنین به طور جداگانه اعلام کرد که ویژگی جدیدی را در آینده نزدیک به کار می‌گیرد که آن هم از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این ویژگی به نویسندگان کامنت‌هایی که به طور بالقوه می‌توانند توهین‌آمیز باشند پیامی ارسال می‌کند که از آن‌ها می‌پرسد آیا از ارسال این کامنت اطمینان دارد. این ویژگی به ارسال کنندگان این دسته از کامنت‌ها اجازه می‌دهد بار دیگر به کاری در حال انجام آن هستند فکر کنند. به گفته اینستاگرام این روش می‌تواند "بعضی" را از کار خود پشیمان کند. مسلما این "بعضی" افراد آمار مشخصی ندارند. درضمن اگر کسی قصد ارسال پیام توهین آمیز داشته باشد مطمئنا از آن اطلاع دارد و کمتر کسی وجود دارد که پس از ارسال پیام ابراز ندامت کند. در نتیجه روی این قابلیت باید بیشتر کار شود.

اینستاگرام هم اکنون در حال آزمایش چندین قابلیت جدید با تمرکز بر مقابله با قلدرهای مجازی است. از این قابلیت‌ها می‌توان به فیلتر خودکار کامنت‌های توهین‌آمیز که به ظاهر یا شخصیت یک فرد توهین و سلامتی او را تهدید می‌کنند، اشاره کرد. قابلیت مشابهی برای عکس‌ها و کپشن‌های نوشته شده برای آن‌ها نیز در نظر گرفته شده است. این ویژگی‌های جدید می‌توانند تا حدودی کارآمد باشند اما نمی‌توانند به طور کامل جلوی بی‌احترامی کاربران به یکدیگر را بگیرند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان