بازدید 11817

تهدید دولت عربستان علیه حجاج

کد خبر: ۹۱۰۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰ 10 July 2019

به گزارش «تابناک»، روزنامه جمهوری اسلامی در ستون جهت اطلاع خود از مصوبه ویژه دولت عربستان درباره حج امسال خبر داده است.

دولت عربستان، دیروز در پایان جلسه هیات وزیران که به ریاست ملک سلمان در جده تشکیل شد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد با هرکسی که در مراسم حج شعار سیاسی بدهد برخورد می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس) در بخشی از این بیانیه آمده است که حجاج باید فضا را برای ادای مناسک حج مهیا کرده و مراعات برادران دینی خود را در اماکن مقدس بکنند و از هر چیزی که «روحانیت و آرامش حج» را مکدر کرده پرهیز کنند و هیچ شعار سیاسی یا مذهبی سر ندهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: «به هیچ وجه انجام این قبیل کارها در هیچ شرایطی پذیرفته نیست و اقدامات لازم در حق هر شخصی که مرتکب آن شود انجام خواهد شد.» مراسم «برائت از مشرکین» طبق عقاید فرقه وهابیت و فتوای «عبدالعزیز بن باز» بدعت محسوب شده و حرام است. دولت سعودی در سال 1366 با حمله به حجاجی که در مراسم برائت از مشرکین شرکت کرده بودند 402 نفر را به شهادت رساند که 275 نفر از آنان ایرانی بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۳
به خدا چیز بدی نگفته
حالا اون علما و حجاجی که قبل از انقلاب و بعد از انقلاب مراسم برائت از مشرکین را بجا نیاوردند حج انها قبول نیست . ما با این راهپیمائی در یک کشور دیگر چه کاری توانستیم انجام بدهیم و چه گره و مشکلی از مسلمین باز کردیم . یک بازیکن فوتبال( محمد صلاح ) با عمل درست و اگاهانه ، بیشتر توانسته به تبلیغ دین و باور های مردم جهان و مسلمین اثر گذاری داشته باشد.
تبلیغ و اثر گذاری روش های علمی و فرایند پذیری دارد که با توجه به گسترش ارتباطات و فن اوری های جدید می توان از ان بهره گرفت. وقتی در داخل کشور مردم از نحوه برخورد با اختلاس گران و دزدان و رانت خوار ها و وضعیت معاش و کار و بیکاری و تورم ...... دل خوشی از مدیریت فعلی ندارند حالا شما برو از صبح تا شب شعار سیاسی بده این نان و اب برای مردم خودمان و مردم دنیا نمی شود برادر عزیز
اینم از این . پس فردا هر بلایی بخوان سر حجاج در میارن دلیلشم میگن شعار سیاسی و مذهبی دادن
یا بروند مراسم حج را انجام بدهند بدون شعار و یا اینکه اصلا" حج نروند . این مسائلی که پیش می آید از نتایج حمله اوباش به سفارت عربستان و آتش زدن آن است .
خواری و خفت سیاستگذاران که دریوزگی حج می کنند و خون به ناحق ریخته شده در سال 1366 و منا را به راحتی زیر پا گذاشتند.
اینکه فرمودن شعار سیاسی ندین تهدید حساب میشه؟مثلا تو مشهد شعار سیاسی بدن شما قبول میکنید؟
بس کنید دیگه ملت خسته شدن
پولاتون رو تند تند ببريد عربستان خرج كنيد . آمريكا اينقدر به مردم ايران توهين نميكنه كه اين برادران عرب و خادم الشريفين محترم توهين ميكنن .
امسال هم حضور خواهیم یافت
والاچی بگم خب
خدا لعنتشان کند. حج بدون برائت اصلا حج نیست. اصلا رمی جمرات خودش اعلام برائت از شیطانه دیگه چطور میشه یک مسلمان واقعی از شرک و طرفدارنش اعلام برائت نکنه
همه گفتند نرويد ولى زر اندوزى عده اى منفعت طلب باعث شد امسال هم با خفت بروند هنوز دير نشده كنسلش كنيد تا بتوانيد در منطقه از غزتمان دفاع بكنيم ومحظور ١٠٠٠٠٠ ايرانى مظلوم كرفتار را نداشته باشيم با توجه به هزينه ميليارد دلارى ان براى كشور ،
به، به، به این است اتحدو، اتحدوی مسلمانان.
توي اين شرايط مشكلات با عربستان و شرايط خطرناك منطقه نبود دلار در كشور علما بايد حج رفتن را به تاخير بندازند . در هر شرايط كه حج واجب نيست . اينجا كسي دم ار مصلحت نمي زند چرااااااااااا؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار