بازدید 20481
گزارش «تابناک» از روزهای پرتنش بین فدراسیون و ارکان قضایی خودش؛

حکم جدید مهدی تاج به مدیری که مادام العمر از فوتبال محروم بود!

باید دید مهدی تاج که این روز‌ها با بحران محرومیت چند مدیر رده بالای سازمان لیگ از سوی کمیته اخلاق و قاضی توصیه ناپذیرش مواجه است و همزمان رئیس سابق فدراسیون نیز به همراه مسئول قبلی کمیته بازاریابی با حکم صریح در پرونده مالی ۳۱۶ هزار دلاری محروم شده اند، چه هدفی از انتصاب داریوش مصطفوی که مادام العمر در فوتبال محروم شده بود، داشته؟ آیا این یک اشتباه ساده است یا خط و نشانی برای ارکان قضایی فوتبال؟
کد خبر: ۹۱۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۳ 08 July 2019

مهدی تاج روز یکشنبه شانزدهم تیرماه طی حکمی، اعضای کمیته بدوی و استیناف صدور مجوز حرفه ای سارمان لیگ را منصوب کرد که اغلب چهره ها از بین مدیران پا به سن گذاشته، بازنشسته و یا رؤسای دو نسل قبل فوتبال ایران انتخاب و گزینش شده اند.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ فارغ از اینکه چرا رئیس فدراسیون فوتبال بعد از شعار جوانگرایی در لایحه های مدیریتی فوتبال ایران، بار دیگر سراغ چهره های بالای 75سال رفته است، انتصاب یک مدیر محروم سابق در میان اعضای منصوب، باعث تعجب شده است.

در میان نفراتی که نامشان در لیست منتشر شده از سوی فدراسیون وجود دارد، نام داریوش مصطفوی دیده می شود؛ مدیری که در پاییز سال 1389 یعنی حدود هشت سال پیش مادام العمر از فعالیت در فوتبال محروم شده بود!
رئیس فدراسیون فوتبال ایران در سه دهه قبل و دبیرکل همین فدراسیون در دهه هشتاد، در زمان ریاست کفاشیان به دلیل یک اقدام مالی خارج از مراجع قضایی فدراسیون علیه فوتبال، مادام العمر از فعالیت در این رشته تحت هر عنوانی محروم شد.

حکم جدید مهدی تاج به مدیری که مادام العمر از فوتبال محروم شد

آن روزها اعلام شده بود: «بر اساس ماده ۶۴ اساسنامه فدراسیون فوتبال، که برگرفته از اساسنامه فیفا و مصوب اعضای مجمع است، هر شخص شاغلی در فوتبال شکایتش را نسبت به سازمان‌ها یا دستگاه‌های درون فوتبال از طریق مراجع بیرونی و مراکز قضایی خارج از فوتبال پیگیری‌ کند، عضویتش در خانواده فوتبال داخلی و بین‌المللی لغو می‌شود.»

خبر مربوط به این محرومیت سنگین، هنوز در اغلب سایت ها و خبرگزاری های معتبر دیده می شود و هیچ خبری مبنی بر عفو، لغو، کاهش یا تعلیق این محرومیت به صورت علنی اعلام نشد. ماجرا به برداشت 220 میلیون تومان از حساب فدراسیون فوتبال با حکم مراجع قضایی کشور بازمی گردد که اقدام از بیرون فوتبال علیه مسائل داخلی آن محسوب می شد. مصطفوی مدعی بود، در زمان مسئولیتش در رده های بالای فدراسیون فوتبال، از جیبش برای فدراسیون خرج کرده بود و این پول از ذیحسابی به او بازگردانده نشد. او برای گرفتن پولش به در و دیوار زد و وقتی نتیجه ای نگرفت، به دادگاه های عمومی و حقوقی کشور متوصل شد و در آنجا نیز حکم برداشت از حساب را گرفت تا به این طریق پولش را پس بگیرد. اجرای این حکم مصادف شد با روزهای حساس و بی پولی فوتبال در زمان ریاست کفاشیان، که خشم رئیس خندان را برانگیخت.

هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در آن زمان داریوش مصطفوی را به خاطر این اقدام مادام العمر از فعالیت در فوتبال محروم کرد. طبق شواهد این رأی به تصویب اعضای هیأت رسیدگی به تخلفات رسید و به هیأت رئیسه وقت فدراسیون فوتبال نیز ابلاغ شده است. همان زمان مصطفوی در واکنش به آن حکم سنگین، با چندین رسانه مصاحبه کرد و بارها شدیدترین حملات و القابی زشت را به آنها نسبت داد.

در آن زمان گفته می شد، هیأت رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال این رأی را به اطلاع فیفا نیز رسانده تا مصطفوی حق فعالیت در کلیه سمت‌ها در فوتبال ایران و حتی خارج از کشور را نیز نداشته باشد.

حالا باید دید مهدی تاج که این روزها با بحران محرومیت چندین مدیر سازمان لیگ از سوی کمیته اخلاق مواجه است و همزمان رئیس سابق فدراسیون به همراه مسئول قبلی کمیته بازاریابی نیز با حکم همین کمیته در پرونده مالی 316هزار دلاری محروم شده اند، چه منطق و استدلالی برای صدور این حکم داشته است؟

فدراسیون فوتبال علیه محرومیت هفت ساله اعلام شده علیه بهاروند و فتاحی رئیس سازمان لیگ و رئیس کمیته مسابقات آن، موضع شفاف اتخاذ کرد و حکم کمیته اخلاق فدراسیون را زیر سؤال برد و آن را مردود دانست! حالا باید دید، آیا مدیران ارشد فوتبال حکمی دیگر از ارکان قضایی فوتبال که سالها قبل اتخاذ شده را هم غیرقانونی دانسته و ملغی می کنند یا اینکه تاج در زمان امضای این حکم در جریان این محرومیت نبوده است.

حکم جدید مهدی تاج به مدیری که مادام العمر از فوتبال محروم شد

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۱
چرا قانون منع بکارگیری بازنشسته ها اجرایی نمیشه ؟
چرا همشون دارن در پستهای مشاور فعالیت میکنن ؟
هم حقوق بازنسشتگی بگیرن هم حقوق مشاوری ؟
چرا توی مملکت همش داره مسخره بازی طی میشه ؟
همه چی به مسخره گرفته شده
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
اجرا بشه قانون ولی استثنا نباشه
معلم ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
این پیرمرد از جوانترها ناراحت نیست پست و مقام از فوتبال گرفت؟؟!!!
ناامید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
واقعا این انصاف و جوانگرایی است که این اقای ...با این سن بیاد رو کار تو سیستم فوتبال و جوانترها کنار گود باشند؟؟؟!!!
داریوش مصطفوی در زمان تصدی گری فدراسیون فوتبال کم به فوتبال کشور لطمه وارد نکرد، چرا بهش اجازه نمی دن دوران بازنشستگی شو با نشستن رو نیمکت پارک ها و مطالعه کتاب بگذرونه؟ واقعاً با شرایط سنی آقای مصطفوی، آیا ایشان توانایی انجام کاری رو داره؟؟؟
میخواد بگه محروم هم کنین دوباره پست مدیریتی میدیم بهش
این جناب مصطفوی در دورانی که اقای دادکان توسط احمدی نژاد از مدیریت فدراسیون برکنار شد ،دبیر فدراسیون گردید ودر یک عمل نابخردانه قرارداد شرکت ما را با فدراسیون درخصوص اداره وب سایت فدراسیون فوتبال لغو نمود وصد ها میلیون هزینه کرد ما را به باد فنا داد وحالا سمت بگیره ؟؟؟؟؟؟
من نمیدونم این ها قرار نیست بیخیال سمت بشند؟؟؟
برنامه فوتبال از نگاه دو هفته قبل ندیدید چه نوشابه ای برای تاج باز می کرد که ایشان صادق وو ...
مدیری چه کار فوتبال داره؟
داره سریالش را میسازه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
عزیزم یای مدیری یای نکره است.
اینها علاقه دارند که همیشه دیده شوند و البته از مزایای مالی آن بهره مند شوند
من توی دانشگاه هستم برخی اساتید هم اینجوری هستن همه چیز یادشون میره ولی باز دارن جزوه 50 سال پیش را تدریس می کنن
خدا رو شکر نمردیم و شفافیت تابناک رو هم دیدم چه عجب اسمش رو د، م ننوشتی!!!
در مورد محرومیت ، آقای مصطفوی به دیوان عدالت شکایت کرد و نهاد مذکور حکم محرومیت مادام العمر را وارد ندانست و آنرا لغو کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
آشنایی داری باشون با اسم و فامیل هم دفاع کردی که
فرض براینکه حکم محرومیت هم نداشته است،ایا مدیر شایسته ترازمصطفوی با هفتادوپنج سال درفوتبال ایران وجودندارد؟!اگرجنین نیست چراپافشاری بر مدیرانی که امتحان خود راپس داده وننره موفقی نداشته اند،رادارند!پسرفت رابجای پیشرفت درفوتبال شاهدخواهیم بود.اقای تاج اگرروابطویژه دارند ،دلیل نمیشود که به پیکر فوتبال ضربه بزنند
آقا داستان فدراسیون فوتبال ما مثل اونزمانهایی که هر اجنبی پرست وطن فروشی که هستی و نیستی این ملت را به تاراج میبرد با نصب پرچم روس و انگلیس بالای سر در خانه یا مغازه اشان خود را از هفت دولت آزاد می دیدند ! حالا هم کسانی که نه به این نظام اعتقادی دارند و نه برای ملت دلشان می سوزد به هر نحوی شده خودشان را به فدراسیون فوتبال میرسانند تا زیر بیرق فیفا هر کاری که دلشان می خواهند بکنند ! تا انسانهای ورزشی و پاکدست مسلمان میهن پرست در این مناصب نباشند آش همین آش است و کاسه هم همین کاسه
میخوادبگه به کسی مر بوط نیست
مثل صاحب شبکه ۳صداوسیما
راستش فقط یه معجزه می تونه این فوتبال ما رو نجات بده!! متاسفانه آقای تاج به دلیل اینکه فیفا از فدراسیون ها حمایت می کنه، یه جوری برای خود دژ و قلعه ساخته که به راحتی کسی نتونه به اون نفوذ کنه!
خود تاج مسُله است اینهمه مجروح جنگی که آزاد منشانه وبا افتخار زندگی میکنند ایشان در کدام تیم فوتبال افتخاری کسب کرده که به فوتبال چسبیده یا چسبانده شده به ایشان ایرادی نیست نگهدارنده کیست
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان