بازدید 2518

۶۲ هزار میلیارد از دخل و خرج امسال کم شد

کد خبر: ۹۱۰۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۸ 07 July 2019

افت درآمدها در سال جاری موجب شده است معادلات بودجه ای امسال دچار بهم ریخته و دولت تصمیم به کاهش بخش هزینه‌ای بودجه تا ۶۲ هزار میلیارد تومان بگیرد.

به گزارش ایسنا، اعلام اخیر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- بیانگر آن بود که منابع و مصارف دولت در بودجه سال جاری باید به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان کاهش یابد.

وی شرایط سخت و بحرانی پیش‌روی کشور را مورد اشاره قرار داده و گفته که با توجه به افت شدید درآمدها در سال جاری باید دخل و خرج کشور تنظیم شود و در این رابطه اقداماتی انجام شده است.

این در حالی است که طبق قانون بودجه دولت باید منابع و مصارف خود را با ۴۴۸ هزار میلیارد تومان منابع عمومی تنظیم می‌کرد، اما با توجه به کمبودهایی که در منابع دارد آن را با کاهش ۶۲ هزار میلیارد تومانی به ۳۸۶ هزار میلیارد تومان رسانده که در نتیجه آن باید صرفه‌جویی‌هایی انجام شود.

منابع دولت را در سال جاری، ۲۳۸ هزار میلیارد تومان درآمدها، ۱۵۸ هزار میلیارد تومان فروش نفت و فرآورده‌های آن و همچنین ۵۱ هزار میلیارد تومان فروش اوراق تشکیل می‌دهد که باید در سه بخش هزینه‌های جاری با ۱۵۲ هزار میلیارد تومان، بودجه‌های عمرانی ۶۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد و تملک دارایی‌های مالی با ۲۹ هزار میلیارد تومان مصرف شود.

با این حال شرایط تحریمی و مسائل بین‌المللی که در کاهش درآمدهای دولت به ویژه بخش نفت تأثیرگذار بوده است موجب شده با افت درآمدها دولت به کاهش هزینه‌های خود روی آورد. از این‌رو کاهش حدود ۶۰ هزار میلیاردی در دستور کار قرار گرفته که ۲۳ هزار میلیارد تومان آن از بودجه‌های جاری کم شده و به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان