بازدید 4272
تایید خبر اختصاصی بورس تابناک

جزییات بازار برتر از زبان مدیر عامل بورس تهران

چندی قبل سیدمهدی پارچینی در گفت‌وگویی با خبرنگار بورس تابناک از طرح شرکت بوس برای تشکیل بازاری با دامنه نوسان ۱۰ درصدی خبر داده بود حال مدیرعامل بورس تهران در گفت و گویی با یک رسانه بورسی با تأیید این خبر از ارسال این پیشنهاد به سازمان بورس خبر داده و جزئیات دقیق تر و بیشتری از این بازار ارائه کرده است
کد خبر: ۹۰۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵ 06 July 2019

مدیر عامل بورس تهران با بیان اینکه تشکیل بازار برتر بررسی و پیشنهاد آن به سازمان بورس ارائه شده گفت: دامنه نوسان در این بازار 10 درصد بوده و شرکت ها باید به طور الزامی بازار گردان داشته باشند، حجم مبنا برای این شرکت ها حذف خواهد شد و از لحاظ شرایط اطلاع رسانی شرکت باید حداقل 70 نمره از 100 نمره را کسب کرده باشد.

به گزارش بورس تابناک، علی صحرائی با بیان اینکه طبق مقررات، سازمان باید بررسی نهایی را انجام دهد و منتظر نظر سازمان هستیم، خاطر نشان کرد: سهام  شناور آزاد شرکت های حاضر در این بازار باید حداقل 25درصد باشد یا اینکه از نظر ریالی معادل15000میلیارد ریال باشد و همچنین گزارش حسابرسی این شرکت ها نباید بند قابل توجه داشته باشد و همینطور شرکت های در این بازار پذیرفته خواهند شد که تداوم سودآوری آنها قابل ملاحظه باشد.

مدیر عامل بورس تهران در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به این معیارها چند شرکت در این بازار پذیرفته خواهند شد، با بیان اینکه بورس تهران معیارهای سختگیرانه ای برای درج شرکت ها در این بازار خواهد داشت، گفت: با توجه به این معیارها گمان می کنم کمتر از 20 شرکت در این بازار حضور خواهند داشت.

صحرایی در خصوص تعیین تکلیف عرضه پتروشیمی نوری نیز با تکذیب خبر لغو پذیرش این شرکت گفت: برای عرضه اولیه این شرکت تقاضای وقت شده و البته این فرصت چندان زیاد نخواهد بود ،توصیه ما این بود که این شرکت قبل از مجمع عرضه اولیه شود ولی این اتفاق نیفتاد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف سازمان بورس و سهامدار عمده نوری یعنی هلدینگ پتروشیمی فارس  در مورد قیمت عرضه اولیه، تاکید کرد: نوری به زودی می آید.

به گزارش نبض بورس، پیش از این، سید مهدی پارچینی در گفت و گو با بورس تابناک از تشکیل بازار برتر در بورس تهران با دامنه نوسان 10 درصدی خبر داده بود.

جالب است بدانید فعالان بورسی در صحبت های خود از جابجایی قوانین بازارهای اصلی و پایه سخن می گفتند و از دامنه نوسان 10 درصدی برای شرکت های حاضر در بازار پایه فرابورس که بعضا ورشکست هستند یا اصلا وجود خارجی ندارند و هنوز وارد مرحله ساخت یا تولید نشده اند، اظهار تعجب می کردند آن هم در حالی که شرکت های بزرگ و چندین هزار میلیاردی حاضر در بورس تهران با دامنه نوسان 5 درصدی و همچنین قوانین سختگیرانه ای در ارتباط با حجم مبنا مواجه هستند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل