بازدید 28474
گزارش تابناک از اوضاع نقل و انتقالاتی قرمزها با سرمربی جدید در لیگ نوزدهم؛

رمزگشایی از لیست خروج ۴نفره پرسپولیس؛ کالدرون این ۲بازیکن بزرگ و ۲نیمکت‌نشین را نمی‌خواهد/زوج طارمی ـ مهاجم ازبک در خط ‌حمله مرد آرژانتینی/عملیات ضدجاسوسی در پرسپولیس!

با وجود تکذیبیه‌های تکراری، بعید است کالدرون بخواهد با لیست نامتوازن و آماده مدیرعامل غیرفوتبالی پرسپولیس و مشاوره فامیلی اش، گام به لیگ نوزدهم بگذارد. او بعد از سه جلسه تمرین، گزینه هایش برای خالی کردن فهرست تیم را انتخاب کرده و به نظر می‌رسد پرسپولیس یک بار دیگر باید چوب مدیران ناکاربلدی را بخورد که پیش از استخدام سرمربی، تیم را بسته اند! بازیکنانی که فسخ با آن‌ها هزینه دارد
کد خبر: ۹۰۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳ 06 July 2019

سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در بدو ورود به تمرینات این تیم متوجه شد، لیست فصل پیشِ روی توسط مدیرعامل غیرفوتبالی و اطرافیانش پر شده و او در واقع قرار است وارث یک تیم از پیش بسته شده و آماده باشد! چیزی که تحقیقا هیچ مربی نامداری زیر بارش نمی‌رود.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ این نخستین چالش کالدرون در پرسپولیس بود که هنوز با جو عجیب فوتبال ایران آشنا نشده و در حال شناخت وضعیت خاص مدیریت در فوتبال ایران است. کالدرون به عنوان یک مربی با دیسیپلین و حرفه ای، بلافاصله در مواجهه با این شرایط اولین اولتیماتوم را به مدیران باشگاه داد و اعلام کرد، پس از چند جلسه تمرین و ارزیابی شرایط مهره‌های تیم، خواستار کنار گذاشتن چند بازیکن از تمرینات خواهد بود تا با خالی شدن جای آن‌ها در فهرست تیم؛ بازیکنان جدید و مدنظر خودش جذب شوند.

گفتگوی عرب و کالدرون در محل تمرین

کالدرون در حالی با کمبود مهاجم در تیم مواجه است که حتی یک جای خالی نیز در لیست وجود ندارد و حتی فسخ قرارداد سنگین بودیمیر هم موجب نشده که لیست برای خرید مهاجم جایگزین باز شود، چون ایرج عرب، مدیرعامل حراستی پرسپولیس و مشاورش که گفته می‌شود نسبت خانوادگی با وی دارد و خواهرزاده اش است، بلافاصله با جذب فرشاد احمدزاده نیمکت نشین از لیگ لهستان همان یک سهمیه را هم پر کرده اند.

تکذیب گزارش رسانه‌ها درباره کنار رفتن چند بازیکن توسط کالدرون برای جایگزین کردن نفرات جدید هم چیز جدید و عجیبی در پرسپولیس نیست، چون این باشگاه ید طولایی در تکذیب اخبار صحیح و منطقی رسانه‌ها دارد و تا امروز بار‌ها شاهد استفاده از این حربه برای دفع وقت و خریدن زمان از سوی مدیران پرسپولیس به خصوص مسئول روابط عمومی اش بوده ایم. باورپذیر نیست که قهرمان فصل گذشته با همین شرایط و بازیکنان، وارد فصل تازه شود.

قلم قرمز کالدرون روی نام حداقل چهار پرسپولیسی

کالدرون پس از گذشت سه جلسه و مشورت با مربیان و دستیارانش و همچنین تماشای فیلم بازی‌های فصل قبل همراه با بررسی لیست عملکرد بازیکنان در خطوط مختلف، در آغاز هفته جدید، تصمیمش مبنی بر حذف چند بازیکن از لیست قرمز‌ها را به اطلاع باشگاه خواهد رساند. انتخاب‌های کالدرون برای پاکسازی لیست پرسپولیس نشان می‌دهد که او شناخت نسبتا درستی از شرایط بازیکنان تیم پیدا کرده و در همین مدت کوتاه متوجه سه چهار بازیکن مازاد پرسپولیس در زمان برانکو به رغم کارایی پایینشان در تیم شده است.

در این میان برخی منابع آگاه از اطراف پرسپولیس اعلام کرده اند که مرد آرژانتینی به طور قطع چهار بازیکن را از پرسپولیس کنار خواهد گذاشت تا جای آن‌ها بتواند مهره‌های مدنظرش را جذب کند. در این میان، کد‌هایی که به برخی خبرنگاران پرکار حوزه پرسپولیس رسیده، نشان می‌دهد که نام یک بازیکن همیشه نیمکت نشین، در کنار دو بازیکن سرشناس پرسپولیس و البته یک بازیکن محبوب برانکو که به زحمتکش در تیم معروف است. در این میان زمزمه فسخ قرارداد فرشاد احمدزاده هم شنیده می‌شود که به طرز مشکوک و عجیبی و بعد از یک فصل ناموفق و ضعیف ـ آن هم در لیگ درجه سه لهستان ـ به پرسپولیس برگشته و خیلی راحت سر از تیمی درآورده که به راحتی در روز‌های محرومیت سرخ‌ها به آن پشت کرده بود.

تنوع تمرینات و آمادگی بازیکنان در تمرین آدینه

استخراج نام اولین خروجی پرسپولیس؛ پسر برانکو!

با نشانه‌هایی که داده می‌شود، نخستین گزینه کنار رفتن از پرسپولیس، محسن ربیع خواه است.؛ بازیکن متوسطی که در زمان طولانی حضور برانکو روی نیمکت سرخ‌ها، در پست‌های مختلف بازی کرد و به عنوان بازیکنی بدون حاشیه، کم حرف و البته فداکار همواره مورد علاقه برانکو بود و حتی لقب «پسر برانکو» را هم گرفت. سرمربی کروات بار‌ها مجبور شد درباره اصرار روی حضور او در ترکیب به رسانه‌ها پاسخ بدهد و حتی پس از پیروزی‌ها نیز یکی از سؤال‌ها دلیل فیکس بودن ربیع خواه بود. پرفسور نیز هر بار می‌گفت: برای حضور در ترکیب به مدل موی بازیکنان و میزان تشویق سکو‌ها نگاه نمی‌کند و برایش میزان جدیت در تمرینات و آمادگی فرد و نیاز تیم ملاک است.

عادل فردوسی پور چند بار در برنامه نود این جمله را به کار برد که حتی خانواده و برادر ربیع خواه نیز به اندازه برانکو به فوتبال او اعتقاد ندارند. ربیع خواه بعد از مصدومیت شدید فصل گذشته خودش را به هفته‌های پایانی رساند و در جریان سه چهار بازی پایان فصل به پرسپولیس در راه کسب دو مقام قهرمانی یاری رساند، اما هنوز کارشناسان معتقدند او در سطح تیمی مثل پرسپولیس نیست و اختلاف کیفی او با بسیاری از مهره‌های فعلی تیم مشهود است. این کیفیت پایین به خصوص در برخی بازی‌های بزرگ آسیایی به خوبی نمایان است؛ هرچند ربیع خواه در بسیاری از مسابقات در پست تخصصی خود به میدان نرفت و هر جا برانکو دستور داد، در زمین ایفای نقش کرده بود.

با این حال به نظر می‌رسد کالدرون خواهان خروج او از لیست فصل آتی شده تا جا برای جذب یک مهره تراز اول جدید باز شود.

شریفی یا همتی، کدام در لیست مازاد کالدرون هستند؟

در این میان به نام یک بازیکن همیشه نیمکت نشین در پرسپولیس اشاره شده است که کالدرون روی او نظر مثبتی ندارد. آدام همتی و مهدی شریفی دو بازیکنی هستند که برانکو هم در مواقع ضروری به آن‌ها میدان می‌داد؛ آدام همتی در اوج دوران محرومیت پرسپولیس و در روز‌هایی که تیم، بازیکن کافی برای حضور در یک مسابقه رسمی را نداشت، به کار گرفته شد و در آن سختی‌ها به کمک تیم آمد و بازی‌های بدی هم ارایه نکرد، اما تعداد زیاد مدافع راست در ترکیب پرسپولیس، می‌تواند یکی از دلایل حذف احتمالی او باشد؛ اما مهدی شریفی واقعا افت شدیدی نسبت به ابتدای دوران درخشش در سپاهان داشته و هر سال نیز کارایی کمتری نشان داده است. افت او از تراکتور به عنوان سرباز شروع شد و شیوه انتقال او به پرسپولیس هم مشکوک بود. با این حال پرسپولیس به شدت از کمبود مهاجم رنج می‌برد و حذف او یک مشکل به مشکلات کالدرون می‌افزاید.

باید دید از میان این بازیکن که قطعا در پرسپولیس لیگ نوزدهم نیز نیمکت نشین محض خواهند بود، کدام کنار گذاشته خواهند شد؟ آدام همتی که به واسطه سفارش پدربزرگش سعید راد، بازیگر معروف سینما به برانکو جذب تیم شد یا شریفی که در حدواندازه‌های نام پرسپولیس نبوده و فقط پرکننده تمرین قرمز‌ها لقب گرفت.

دو بازیکن بزرگ پرسپولیس در لیست مرد آرژانتینی نیستند

به مهیج‌ترین بخش ماجرا می‌رسیم. گفته می‌شود کالدرون نام دو بازیکن سرشناس و بزرگ پرسپولیس را هم در فهرست خروجی‌ها قرار داده که می‌تواند جنجال بزرگی به پا کند. گفته می‌شود یکی از این دو بازیکن، قطعا حسین ماهینی کاپیتان دوم تیم است.

ماهینی مدت هاست که بازی نکرده و بعد از مصدومیت نتوانست خودش را به شرایط آرمانی سابق برساند. این مدافع کناری که در هر پستی برای برانکو به میدان رفته، قبل از آسیب دیدگی هم نمایش درخشانی نداشت و اغلب هواداران از افت او شاکی بودند. گزینه دیگر سروش رفیعی است که گفته می‌شود، کالدرون از سبک بازی او خوشش نمی‌آید! این ادعا با توجه به تفکرات کالدرون کمی بعید است چراکه این مربی برای ارایه بازی تهاجمی به مهره‌های بازی ساز با توان حفظ توپ بالا نیاز دارد و البته تسلط سروش به زبان انگلیسی هم به این مربی برای انتقال پیام به اعضای تیم کمک می‌کند. همچنین بعید است کریم باقری دستیار ایرانی کالدرون، در این زمینه موافق او باشد. اما در میان گزارش رسانه‌های عربی از خصوصیات مرد آرژانتینی دیده بودیم که گابریل کالدرون از تکروی و دریبل متنفر است و به نظر می‌رسد سرمربی جدید با تماشای فیلم‌ها به این نتیجه رسیده است که سروش رفیعی بی دلیل دریبل می‌زند.

به غیر از این دو بازیکن، نام شایان مصلح هم مطرح شده که می تواند با توجه به حضور انصاری و نادری در جناج چپ گزینه درستی باشد. کالدرون می خواهد در تیمش توازن ایجاد کند و داشتن سه مدافع چپ واقعا ضربه بزرگی به این تعادل محسوب می شود. مصلح هم در دوران محدودیت پرسپولیس به کمک برانکو آمد اما با آمدن نادری به او بازی نخواهد رسید. پس این احتمال به واقعیت نزدیک تر است. از گوشه و کنار مورد چهارم هم برای لیست مازاد کاتلدرون مطرح شده که فعلا فقط باید شنید و عبور کرد؛ سیدجلال حسینی!

هموطن برانکو در رختکن کالدرون چه می کند؟

با این حال عجیب است که هیچ صحبتی درباره دروازه بان دوم قرمز‌ها نیست. بعد از رفتن برانکو، همه هموطنانش نیز بار سفر بستند و رفتند، اما رادوشویچ گلر همیشگی و نیمکت نشین تیم در کمال تعجب برگشته است! او مثل برانکو یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد، ولی یکی از مهره‌هایی است که همیشه روی حضورش در پرسپولیس بحث بود. کارشناسان می‌گویند دروازه بان‌های شایسته زیادی در داخل هستند که می‌توانند پشت سر بیرانوند روی نیمکت بنشینند و نیازی نیست یک گلر خارجی که بعضا جوگیر شدن هایش کار دست پرسپولیس داده است، با دریافت ارز در این اوضاع اقتصادی، ذخیره شماره یک قرمز‌ها باشد.

بحث اصلی، اما احتمال خروج اخبار رختکن پرسپولیس است. چیز عجیبی نیست که برانکو بخواهد از اوضاع درونی پرسپولیس بعد از رفتنش آگاه باشد. اینکه بازیکنان وفادارش چه می‌کنند و در تمرینات و مسابقات و رختکن چه می‌گذرد؟ رادوشوویچ غیر از این خط ارتباطی، می‌تواند منبع خبری بالقوه‌ای برای رسانه‌های دوستدار برانکو باشد که هنوز از نحوه رفتن مربی قهرمان شان شاکی هستند. اگر پرسپولیس نمی‌خواهد با دومین نتیجه نامطلوب فصل، شاهد انتشار شایعه جاسوس در رختکن باشد باید از همین حالا محترمانه عذر رادو را بخواهد و به یکی از شیوه‌های انتقال قرضی و یا اعلام بازیکن آزاد، راه حواشی احتمالی را ببندد. به همین دلیل بعید است که کالدرون، رادوشوویچ هموطن برانکو و آخرین بازمانده کروات‌ها را در پرسپولیس و بیخ گوش خود تحمل کند.

مهاجم آسیایی مدنظر کالدرون اهل کجاست؟

کالدرون بعد از تحویل لیست خروج، باید نفرات جایگرین را هم به مدیران باشگاه اعلام کند. جایی که تازه مشکل اصلی آغاز می‌شود. تیمی که به زحمت پیش پرداخت قرارداد کالدرون را جور کرده، حالا باید سراغ حداقل دو خرید خارجی مدنظر سرمربی آرژانتینی برود که نیازمند دلار است؛ چیزی که در حساب پرسپولیس این روز‌ها یافت نمی‌شود.  

کالدرون آرژانتینی از مسئولان باشگاه خواسته تا زمینه حضور یک مهاجم ملی‌پوش ازبکستانی را در پرسپولیس فراهم کند و در این رابطه مکاتباتی با این بازیکن و مدیر برنامه‌هایش انجام شده است. قرار است، هیأت مدیره پرسپولیس هم در جلسه امروز جذب این بازیکن را تصویب کند تا این مهاجم ازبک به تهران بیاید و قراردادش به امضا برسد.  

طارمی مهمترین تقاضای کالدرون از باشگاه

با این حال مهمترین مهره مورد علاقه لیست ورودی کالدرون، چهره آشنایی برای همه قرمزها و فوتبال ایران است. کالدرون زمانی که لیگ های عربی هم شاغل بود، به شدت خواهان جذب طارمی شده بود و از سبک بازی او و قدرت تمام کنندگی او اطلاع داشت. او خوب می دند در صورت جذب طارمی، نگرانی خط آتش سرخ ها، کامل رفع می شود، منتهی باید منتظر بماند و ببیند کار مذاکره تیم های اروپایی با طارمی به کجا می کشد؟

نویسنده: بهنام شریفی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۹
مصلح و ماهینی و ربیع خواه و شریفی اصلا به درد پرسپولیس نمیخورن باید از لیست خارج بشن
خداوکیلی دست روی خوب بازیکنایی گذاشته ... برانکو با اینا تعارف داشت. بجز سروش بقیه که اسم آوردین باید برن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
سید جلال هم باید بره به نظرت؟؟؟
خدایی مازاد ترین اشخاص مدیر فوتبال نابلد پرسپلیس و فک و فامیشله...
کالدرون عجب بدن روی فرم و شکم صافی داره

یاد آرسن ونگر افتادم با اون سن هنوز هم روی فرمه. :)
کلا باسد تیمهای دولتی را که از بودجه بیت المال دلار میخورن به بخش خصوصی واگذار کرد اگرنه عدالت هیچوقت در فوتبال با تیمهای شهرستانی برقرار نمیشه
پاسخ ها
علیزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
در عوض شکم عرب بی تدبیر را ببین!!!!!
بجز سروش با بقیهذموافقم مخصوصا ماهینی
واقعا خیییییلی خوب بازیکنا رو شناخت ، سروش رفیعی بازیکن خوبیه ولی به ازای یه پاس صحیح ده تا دریبل و پاس ناموفق داره ، واقعا آماده نیست ، اگه آماده بود همون لیگ عربی نگهش میداشتن
پرسپولیس بازیکن نمی خواد فدراسیون و داوری هستن دو نفری قهرمانش می کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
گل گفتي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
برو خودتو درمون کن اوضات بد خرابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
قهرمانی عرضه می خاد که بعضی تیما ندارند
پارسال اویل فصل استقلال رویایی بسته شد ولی آخرش گند زدید
تراکتور فوق رویایی بوده ولی گند زد
امسال هم با اتهامات واهی سرتون گرم باشه چهارمین قهرمانی رو هم می گیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
حسابی سوختین از قهرمانی های پی در پی پرسپولیس
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
پرسپولیس دست آنوسی ها است
جناب بهنام خان شریفی خیلی راحت و مثل آب خوردن به دروازه بان دوم تیم اتهام جاسوسی زدن. اونم به دلیل کروات بودنشون. خیلی زشته یه نویسنده همچین بنویسه
در والیبال طعنه خوبی زده شد که آشنایان قد بلند نداشتند وگرنه الان والیبال هم مثل این تیمهای فوتبالی پر از فامیل بازی شده بود...
این تحلیل سطحی و تخریب بازیکنانی که وفاداری کاملی به تیم پرسپولیس داشته اند و قهرمانی های بسیاری را برای این تیم به دست آورده اند، و البته جاسوس خواندن آنها، جز از ذهن نویسنده ای که دشمن پرسپولیس است، تراوش نمیکند.
ربیع خواه و ماهینی واقعا" در حد پرسپولیس نیستند .
با حذف سروش به دلیل شکنندگی، حذف شریفی به دلیل توپ لو دادنهای مداوم، و حذف ربیع خواه به دلیل اینکه بیش از حد معمولی است موافقم.
بود و نبود احمد زاده علی السویه است.
اما همتی پر انگیزه است و همانطور که خودش خواسته باید حساب او را از پدر بزرگش جداکرد. قدر ماهینی را هم باید دانست و باید به او فرصت داد.
طارمی را نیارید که دوباره اسیر ننر بازی او خواهیم شد.
مطابی که در مورد رادوشویچ گفته شده واقعا شرم آوره
مشكل اصلي پرسپوليس زنداني شدن هدايتي است و بس....
طارمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا خدا
پرسپپولیس اول باید شکل و شمایل یک تیم رو به خودش بگیره یکی برای همه همه برای یکی
سروش و تکروی هاش یکی از موانع هست
مگه پرسپولیس بازیکنانی غیر از بازیکنان سال پیش و سالهای قبل گرفته است که اینجوری تیم و مدیریت را به باد انتقاد گرفته اید بازیکنان فوق الذکر همه از سالهای پیش قرار داد دارند چرا اینقدر بی انصاف مطلب می نویسید
تابناک اکر مملکت مسول دلسوز داشته باشد نباید به کارهای حراستی نابلد را به تیم بزرگی مانند پرسپولیس فرستادن رسیدگی بکند لابد همه تقصیرها گردن شیطان بزرگه
همه شدن علیفر که میگه پپ مربی نیست!! پرسپولیس با کی این چن سال قهرمان شده؟ مسولیت تیم با مربی و نتایج تیم نشون میده مربی انتخاب خوبی داشته یا نه،فوتبال که یه بازی نیست یک فصل کلی حریف متفاوت، پس نیاز به بازیکن با انگیزه و کاربردی برای تاکتیک مربیه نه اینکه من ازش خوشم بیاد یا نیاد!!!
لطفا کمتر سعی کنید پرسپولیس رو به حاشیه ببرید با این مقاله سراسر توهم!!!
سروش رفیعی اصلا نباید بره...ممکنه بشار رسن هم نیاد اگر سروش هم بره پرسپولیس بدون هافبک بازیساز و پلی میکر میمونه...ربیع خواه باید بره چون نورالهی و کمال توی هافبک دفاعی هستند حتی ماهینی هم میتونه هافبک دفاعی بازی بکنه...شریفی و ادام همتی و رادوشویچ هم باید برن..ماهینی بازیکن چند پسته هست و تجربه خوبی داره..موندنش بهتر از رفتنش هست...
تاج، سلطانی فر، فغانی ، حسن زاده و یکی و دوتا از کمیته های دست اندر کار فوتبال در فهرست ورودی تیم کالدرون برای تضمین قهرمانی چ رت پولیس می باشد هزینه های لازم از محل بودجه بیت المال و با نرخ دلار 2200 تومان و از سفره فقرا و بینوایان تامین خواهد گردید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر