بازدید 6327

عایدی کشور از طرح ریجستری گوشی مسافران

کد خبر: ۹۰۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 04 July 2019

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت:: با اجرای طرح ریجستری گوشی‌های تلفن همراه مسافران خارج از کشور سال گذشته ۲۴۰ میلیون دلار عاید حاکمیت شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حمیدرضا دهقان نیا در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش قاچاق روزانه پنج میلیون لیتر سوخت از کشور هستیم.

وی میزان مصرف پوشاک کشور را سالانه ۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان پنج و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید و ما بقی آن برآورد قاچاق است.

دهقان نیا افزود: ۱۱۴ واحد تجاری متخلف در زمینه عرضه پوشاک قاچاق در مجتمع‌های تجاری تهران شناسایی شدند و با تشکیل پرونده‌های متخلفان ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شد.
وی گفت: با اقدامات صورت گرفته قاچاق پوشاک به کشور ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه بر تهران به طور همزمان در هشت استان کشور اجرا شده است.

دهقان نیا افزود: بر اساس برآورد‌های صورت گرفته در سال ۹۶، حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور ۱۳ میلیارد دلار بود.
وی با اشاره به تشکیل ۱۵ هزار و ۱۰۴ پرونده قاچاق به ارزش شش هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال در دو ماهه اول امسال گفت: ۴۵ درصد این پرونده‌ها از نظر ارزش محموله کشف شده یا سازمان یافتگی قاچاق، پرونده‌های مهم بوده است.
دهقان نیا افزود: سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه هم اکنون در ۳۵ محور کشور در حال فعالیت است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات هم در این برنامه گفت: امسال برای متخلفان ۴۲ برند پوشاک محرز قاچاق در استان‌های تهران و البرز پرونده تشکیل شده است.

عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه در زمینه قاچاق پوشاک امسال ۸۵۰ پرونده تشکیل شده است افزود: پارسال پنج هزار پرونده برند‌های محرز قاچاق تشکیل و منجر به صدور رأی شد.

وی گفت: در پرونده‌ای یک نفر ۱۹ هزار گوشی مسافری را وارد کرده بود که بر اساس حکم صادره؛ دو و نیم میلیارد تومان جریمه آن هفته گذشته دریافت شد.

اجتهادی افزود: پرونده‌هایی در زمینه قاچاق گوشی تلفن همراه مسافری در سازمان تعزیرات تشکیل شده که صاحبان آن‌ها هیچ سفر خارجی نداشته اند.
وی گفت: برآورد مشخصی از قاچاق عمده کالا از مبادی رسمی کشور وجود ندارد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات افزود: پارسال ۲۷ درصد از جرایم تعیین شده در پرونده‌های سازمان تعزیرات حکومتی وصول شد.

اجتهادی افزود: در سال ۹۷ - ۸۰ هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد که حجم پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان به شدت کاهش یافته بود.

وی گفت: در حالی که در سال ۹۵ دو درصد پرونده‌ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان بود، این میزان در سال ۹۷ به هفت درصد افزایش یافت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این برنامه گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در مجلس، برآورد قاچاق کالا به کشور در سال ۹۶ - ۲۵ میلیارد دلار بود و ادعای کاهش این میزان به ۱۲ و نیم میلیارد دلار قابل قبول نیست.

علی اکبر کریمی افزود: ۹۵ درصد از مجموع کالا‌های قاچاق در کشور توزیع و تنها پنج درصد آن کشف می‌شود.
وی گفت: در ۱۱ ماه از سال ۹۶ جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تشکیل نشد.

کریمی افزود: در سال‌های ۹۲ تا ۹۶ جرایم وصولی در پرونده‌های قاچاق تنها یک درصد مجموع کالای قاچاق در کشور بود.
وی گفت: معطل ماندن سامانه‌های ملی در حوزه مبارزه با قاچاق ازجمله مشکلات موجود در این زمینه است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر