بازدید 22486
هزار و هفتصد و پنجمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

اصلاح طلبان باید به یک سؤال مهم جواب دهند!/روایت عارف از اشتباه انتخاباتی اصلاح‌طلبان/نظر ترکان درباره ماجرای پرستو

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: آخرین وضعیت پرونده متهمان محیط زیستی/جواد امام: دولت را دست و پا بسته در استخر انداخته‌اند و می‌گویند شنا کن/اغلب اصلاح طلبان، چپ‌های تند اول انقلابند و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹ 03 July 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

به ده نفر اول اصولگرایی بگویید بروید کلاه بیاورند می‌روند سر می‌آورند

محمدرضا باهنر در گفت: وگو با روزنامه رسالت شکل گیری یک اتحاد جدید در درون اصولگرایی را تایید کرده است. اتحادی که با همراهی باهنر، ناطق نوری و جامعه روحانیت مبارز شکل گرفته است. آیا آن‌ها صف خودر را از اصولگرایان جدا می‌کنند؟ باهنر همچنین خبر داد که ناطق نوری برای حضور در انتخابات احساس تکلیف کرده است. عدم حضور لاریجانی در انتخابات مجلس و حضورش در انتخابات ریاست جمهوری را به طور تلویحی تایید می‌کند. باهنر همچنین در تعریف اصولگرایی آن‌ها را افرادی معرفی می‌کند که «اگر به ده نفر اولشان بگویید کلاه بیاور سر می‌آورند و ده نفر آخر هم در تاریکی شب و درگوشی می‌گویند اصولگرا هستند.

مردم از دست دولت سردرگم‌اند

مرتضی حاجی، فعال اصلاح طلب گفت: جهانگیریِ دولت دوازدهم نسبت به جهانگیری دولت یازدهم محدودتر شده است. دولت باید خودی نشان بدهد که می‌خواهد چه اقدامی انجام بدهد. در شرایطی که فشار و تحریم دارد هرروز گسترده‌تر می‌شود، تدبیر دولت برای تأمین حداقل‌های نیاز روزمره خانوار‌ها با قیمت مناسب چیست؟ نمی‌خواهم بگویم دولت به انتقاد‌ها توجهی ندارد؛ اما بازخورد‌ها چندان محسوس نیست. در مجموعه اصلاح‌طلبان تاکنون نشنیده‌ام فردی بخواهد دنبال تحریم انتخابات باشد/ تسنیم

ایران از عربستان غرامت بگیرد

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی ضمن اینکه مصادره کشتی ایران در بندرجده از سوی دولت سعودی را امری ناقض حقوق بین‌الملل عنوان کرد، گفت: ایران باید در اسرع وقت نزد سازمان جهانی کشتیرانی و هم نزد مجامع حقوقی بین المللی مانند دیوان لاهه علیه دولت عربستان سعودی شکایت و درخواست غرامت و خسارت کند. جلیل رحیمی جهان آبادی، درباره توقف کشتی ایرانی در بندر جده عربستان سعودی و اجازه ندادن به ترخیص این کشتی از سوی عربستان، گفت: حمل و نقل بین المللی در آب‌ها تابع دو مجموعه از مقررات است، مجموعه اول که در حوزه حقوق بین‌الملل عمومی است همچون عبور و مرور کشتی‌های غیر نظامی در آب‌های مختلف (آب‌های داخلی، آب‌های سرزمینی، آب‌های ازاد بین المللی) بخش دوم مقررات سازمان کشتیرانی جهانی است که وضعیت حمل و نقل جهانی، خطوط و لاین‌های حرکت کشتی‌ها و مقررات مربوط به توقف و لنگرگاه‌ها و موضوعات دیگر اینچنینی را مشخص می‌کند. / ایسنا

اگر به دنبال نتیجه گرفتن از برجام بودیم چرا سفارت را آتش زدند؟

محسن صفایی فراهانی، فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر می‌خواستند از برجام نتیجه بگیرند، نمی‌رفتند سفارت عربستان را آتش بزنند! یعنی اینکه من این استراتژی را قبول ندارم! چه اتفاقی افتاد؟ مردم و کشور صدمه خوردند. حتما داستان اخیر که در فجیره اتفاق افتاده را شنیده اید. من الان توئیت یکی از مدیران کشور را می‌خوانم؛ می‌گوید «یمن را ببینید، وقتی خاکش را به توبره می‌کشند باید انتظار چنین واکنش‌هایی را هم داشته باشند. بعید نیست کار انصارالله باشد که دوستدار مخلص ایران است.»! چگونه اسم این فرد را مدیر بگذارند؟ او می‌تواند منافع ملی کشور را تشخیص دهد؟ اصلا چگونه این حرف را می‌زند؟ / خبرآنلاین

تصمیمات اخیر ایران نقض برجام نیست؛ یک امر فنی است

وزیر امور خارجه اسپانیا در مصاحبه با شبکه رادیویی «Cadena SER» در خصوص عهده دار شدن پست ریاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوره آتی گفت: این مهم برای اسپانیا و شخص بنده به عنوان وزیر خارجه حائز اهمیت است و بدان افتخار می‌کنم. «جوزپ بورل Josep Borrell» که از او به عنوان جانشین موگرینی به عنوان مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا یاد می‌شود در بخش دیگری از این مصاحبه پیرامون برجام با بیان اینکه فعلاً پیش از رأی گیری پارلمان اروپا نمی‌تواند در جایگاه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا صحبت کند، اظهار کرد: معتقدیم به چنین وضعیتی نخواهیم رسید؛ اوضاع بدتر نخواهد شد و نهایتاً عقلانیت حاکم خواهد شد. خبرنگار در ادامه از وزیر خارجه اسپانیا سؤال کرد آیا امکان نجات حداقلی برجام وجود دارد یا اینکه این توافق دیگر تبدیل به کاغذ پاره شده است که بورل در پاسخ تصریح کرد: ما در اروپا همه تلاشمان را برای حفظ این توافق انجام دادیم و ایران تا کنون این توافق را نقض نکرده است". خبرنگار اصرار کرد که "درست است ایران برجام را نقض نکرده، اما خبر از غنی سازی بالاتر از حد مجاز اورانیوم داده است که بورل در واکنش گفت که این فقط در راستای مسائل فنی بوده و فکر نمی‌کنم اراده دیگری پشت این تصمیم ایران بوده باشد. خبرنگار در ادامه در خصوص نقض برجام از سوی ترامپ سؤال کرد که بورل در پاسخ تأکید کرد: اقدام ترامپ نه تنها نقض برجام، بلکه اساساً خروج از آن بود.

اغلب اصلاح طلبان، چپ‌های تند اول انقلابند

فاطمه هاشمی در مصاحبه‌ای با اعتماد گفت: اگر به سوابق احزاب اصلاح‌طلب نگاه کنید، اغلب چپ‌های تند اول انقلاب بودند. یک روز مخالف امریکا بودند و از دیوار سفارت امریکا بالا رفتند و یک روز صحبت از مذاکره با امریکا را به میان آوردند. با این حال دلیل اینکه من به حزب اعتدال و توسعه، گرایش پیدا کردم، به خاطر این بود که به‌دنبال تفکر پدرم بودم. ایشان معتقد بود کشور با اعتدال جلو خواهد رفت و توسعه زمانی اتفاق می‌افتد که اعتدال در تفکر وجود داشته باشد. من مطمئنم که پدر وصیتنامه دیگری داشتند. سالی که می‌خواستیم به عراق برویم وصیتنامه نوشتند. یک‌ بار دیگر هم دو، سه سال قبل از فوت‌شان دیدم که پدر و مادر در مورد این موضوع حرف می‌زنند که من خندیدم و به شوخی گفتم سهم من را بیشتر از بقیه بنویسید. به هر حال این وصیتنامه‌ای که ما دیدیم سال ۷۹ نوشته شده بود.

ادعایی درباره توقیف کشتی ایرانی توسط آل سعود

با وجود برطرف شدن نقص فنی کشتی ایرانی با نام «Happiness ۱» که در بندر جده عربستان سعودی متوقف شده است، مقامات این کشور اجازه ترخیص این کشتی را نمی‌دهند. روز سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری یک فروند کشتی ایرانی وابسته به شرکت ملی نفتکش که در آب‌های دریای سرخ به سمت کانال سوئز در حرکت بود، دچار مشکل در بخش موتورخانه شد و نهایتاً برای برطرف کردن نقص فنی در ۱۲ اردیبشهت ماه به بندر جده عربستان منتقل گردید، اما مدتهاست با وجود رفع نقص، عوامل دولت سعودی اجازه ترخیص به این کشتی را نمی‌دهند. بنا بر این گزارش، تاکنون بیش از ۱۰ میلیون دلار به بندر جده عربستان بابت هزینه‌های تعمیر و نگهداری پرداخت شده است. البته این مبلغ، ۷ تا ۸ برابر هزینه‌های متعارف بوده، اما با وجود پرداخت تمام و کمال این رقم، مقامات سعودی دستور داده اند تا از بازگشت این کشتی به ایران جلوگیری شود. نکته دیگر اینکه عربستان نه تنها اجازه ترخیص این کشتی ایرانی و حرکت آن به سوی آب‌های کشورمان را نمی‌دهد، بلکه روزانه ۲۰۰ هزار دلار هزینه اضافه (بابت نگهداری) نیز برای شرکت ملی نفتکش منظور می‌کند.

جواد امام: دولت را دست و پا بسته در استخر انداخته‌اند و می‌گویند شنا کن

رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به ضعف‌ها و انتقاد‌هایی که به دولت وارد است، گفت: انتقاد‌های جدی به دولت وارد است و دولت دچار بی‌عملی شده است، اما از آن طرف هم دست و پای دولت را بسته و در استخر انداخته‌اند و به او می‌گویند شنا کن. جواد امام مدیرعامل بنیاد باران و رئیس کارگروه استان‌های شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به اینکه عده‌ای تلاش دارند که مردم را دچار سرخوردگی کنند و با پایین بود مشارکت مثل دهه هشتاد از این فضا برای پیروزی در انتخابات استفاده کنند و از طرفی می‌بینیم که اصلاح‌طلبان فعالیت و برنامه‌ای نداشته و گا‌ه منفعل هستند، گفت: اصلاح‌طلبان منفعل نیستند، اما ساز و کاری که اجازه بدهد آن‌ها به صحنه بیایند و فعالیت کنند در دست نهاد‌های حکومتی و شورای نگهبان است. وی با اشاره به ضعف‌ها و انتقاد‌هایی که به دولت وارد است، افزود: انتقاد‌های جدی به دولت وارد است و دولت دچار بی‌عملی شده است، اما از آن طرف هم دست و پای دولت را بسته و در استخر انداخته‌اند و به او می‌گویند شنا کن. امام ادامه داد: اگر هم مردم اقبالی به اصلاح‌طلبان نشان می‌دهند جریان مقابل اصلاح‌طلبی از تمام امکانات و قدرتشان استفاده کرده و آنقدر مانع بر سر آن‌ها ایجاد می‌کنند که اصلاح‌طلبان موفق نشوند و مردم به این جمع‌بندی برسند که با وجود رأی دادن به اصلاح‌طلبان آن‌ها توان انجام کاری را ندارند.

کیهان از وزارت اطلاعات عذرخواهی کرد

روزنامه کیهان در متن کوتاهی که تحت عنوان "تصحیح و پوزش" منتشر کرد از وزارت اطلاعات بابت یادداشتی که در آن نسبت به "نفوذ در وزارت اطلاعات" هشدار داده شده بود عذرخواهی کرد. متن "تصحیح و پوزش" کیهان به این شرح است: «چندی قبل در یکی از یادداشت‌های کیهان که در آن به خطر نفوذی‌ها پرداخته شده بود، ضمن هشدار به همه مراکز و کانون‌ها درباره حضور نفوذی‌ها و مراقبت از اطلاعات نظام، اشتبا‌ها به نفوذ در وزارت اطلاعات اشاره شده بود (!) که با ابراز تاسف به خاطر بروز این خطا، از کارکنان وزارت محترم اطلاعات که نام سربازان گمنام امام زمان (عج) برازنده آنان است، پوزش می‌خواهیم. گفتنی است کیهان نیز مانند همگان، قدردان خدمات بی‌شائبه فرزندان فداکار و پاکباخته ایران اسلامی در وزارت اطلاعات بوده و تلاش گسترده آنان را فراموش نشدنی می‌داند».

نظر ترکان درباره ماجرای "پرستو"

مشاور عالی سابق رئیس جمهور با عنوان اینکه باور و پذیرش وجود موضوعی به اسم «پرستو» سخت است، گفت: برای من دور از ذهن نیست که دستگاه‌های امنیتی بیگانه از پرستو استفاده کنند، اما اینکه دستگاه امنیت جمهوری اسلامی این کار را کند را نمی‌توانم قبول کنم شما هم نپذیرید، چون به نفع کشور نیست. اکبر ترکان مشاور پیشین رئیس‌جمهور در گفتگو با ایلنا، در واکنش به ماجرای پیش آمده نجفی و برخی گمانه‌زنی‌ها درباره «پرستو» بودن میترا استاد گفت: آیا منظور شما از پرستو فرستادن برخی زنان برای مردان است، می‌شود یک بچه مسلمان در دستگاه‌های امنیت اسلامی چنین کاری را بکند؟ ولله برای من سخت است باور کنم که بچه‌های ما در دستگاه‌های امنیتی این کار را که اسم خاصی در ادبیات عموم جامعه دارد، انجام دهند.

مشاور سابق رئیس‌جمهور با منکر دانستن این موضوع، دامن زدن به آن را نادرست خواند و گفت: نمی‌توانیم قبول کنیم که در جمهوری اسلامی یک فرد امنیتی این کار را بکند. اسرائیلی‌ها و دستگاه‌های امنیتی خارجی که مقید به دین، شرع و اسلام نبوده و اصولی ندارند این کار را انجام می‌دهند، اما ما یک اصولی داریم. ترکان با بیان اینکه نمی‌تواند وجود پرستو در دستگاه‌های امنیتی کشور را بپذیرد، گفت: احتمالش را بسیار بسیار ضعیف می‌دانم که در دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی کسانی باشند که این کار خلاف شرع را انجام دهند. ترکان تصریح کرد: آیا ما هم در مورد پرستو‌ها باید بگوییم بچه‌های امنیتی دارند این کار را می‌کنند؟ نه، چون بچه‌های دستگاه امنیتی ما متدین هستد و این کار را نمی‌کنند. ممکن است که این کار‌ها را دستگاه‌های جاسوسی بیگانه بکنند. این فعال سیاسی گفت: برای من دور از ذهن نیست که دستگاه‌های امنیتی بیگانه از پرستو استفاده کنند، اما اینکه دستگاه امنیت جمهوری اسلامی این کار را کند را نمی‌توانم قبول کنم شما هم نپذیرید، چون به نفع کشور نیست.

آخرین وضعیت پرونده متهمان محیط زیستی

سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده متهمان محیط زیستی گفت: این پرونده در دادگاه است و برخی از جلسات دادگاه برگزار و در ادامه مقرر شد که مراجع امنیتی و اطلاعاتی تحقیقات تکمیلی را به دادگاه ارائه دهند که خوشبختانه این نظریه هفته گذشته واصل شده و با وصول این نظریه در هفته‌های آتی ادامه دادگاه برگزار می‌شود.

روایت عارف از اشتباه انتخاباتی اصلاح‌طلبان

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در انتخابات سال ۹۰ اصلاح‌طلبان حضور حداقلی داشتند که حتی در همان هفته اول بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد اشتباه کردیم که این حضور حداقلی بود. محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در اولین نشست هم اندیشی کارگروه رسانه شورای عالی اصلاح طلبان با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید محراب، آیت الله صدوقی اظهار کرد: به دلیل اهمیت ارتباط با رسانه و نقش مؤثر رسانه‌های در ارتباط با افکار عمومی در دور سوم فعالیت شورای عالی اصلاح طلبان، کارگروه رسانه به‌عنوان یکی از کارگروه‌های اصلی تشکیل شد. وی همچنین به فلسفه وجودی تشکیل شورای عالی اصلاح طلبان اشاره کرد و گفت: انتخابات سال ۱۳۹۲ چند دستاورد داشت که مهم‌ترین آن ایجاد وحدت و همبستگی میان اصلاح‌طلبان بوده است. این دستاورد در انتخابات گذشته نیز خودش را خوب نشان داد. دستاورد بعدی حضور جدی و یکپارچه اصلاح‌طلبان در رویداد‌های سیاسی بوده است. در انتخابات سال ۹۰ اصلاح‌طلبان حضور حداقلی داشتند که حتی در همان هفته اول بعد از برگزاری انتخابات اعلام شد اشتباه کردیم که این حضور حداقلی بود. عارف، ایجاد انسجام در میان کاندیدا‌ها و ارائه لیست واحد را دیگر دستاورد جریان اصلاحات به تبع تشکیل شورای عالی اصلاح طلبان در سال‌های اخیر دانست و گفت: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان سال ۱۳۹۴ نتیجه این انسجام و هماهنگی دیده شد.

اصلاح طلبان باید به یک سؤال مهم جواب دهند

صادق زیباکلام گفت:، اما در حال حاضر آن‌ها به این سؤال مهم «چه باید کرد!» جواب نداده اند. از سویی بزرگترین مشکلی که گریبانگیر جناح اصلاحات را گرفته ریزش بدنه اجتماعی است که دیگر خیلی سخت می‌توان آن‌ها را پای کار آورد. زیبا کلام با بیان اینکه آقای خاتمی در دیدار آخر سالش با فراکسیون امید، گفت که شاید دیگر «تکرار می‌کنم» نیز افاقه نکند و کارساز نباشد، گفت: البته این بلا را نه اصولگرایان و نه شورای نگهبان بر سر این طیف سیاسی آوردند، بلکه این موضوع مرتبط با آقای روحانی است و بنده ایشان را مسئول می‌دانم.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: اگر شما به فرض مثال از یک دهه هفتادی این را بپرسید که چه فرقی میان اصلاح طلبان و اصول گرایان وجود دارد، قطعا آن‌ها جواب می‌دهند، که هیچ تفاوتی میان این دو طیف سیاسی وجود ندارد. به گفته وی، برای اینکه تفاوت میان اصولگرایان و اصلاح طلبان را نسل جدید نیز درک کند، باید مطالبه اصلی اصلاح طلبان دموکراسی و آزادی باشد، به بیان دیگر آن‌ها باید اصلی‌ترین جربانی در کشور باشند که مطالبه آزادی و دموکراسی را دارند. این فعال سیاسی اصلاح طلب بزرگترین مشکل اصلاحات را در شرایط کنونی فقدان رهبری مشخص می‌داند و می‌گوید: در حال حاضر اصلاح طلبان رویه منسجمی ندارند، بدین شکل که هر گروهی ساز خود را کوک می‌کند و هماهنگی در این زمینه وجود ندارد، از طرفی آقای خاتمی نیز دو سال است سکوت کرده و حرفی نمی‌زند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۱
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲۱
ان وقت چجوری هست که چند روز قبل از حمله به سفارت عربستان انها ماشین های دیپلمات را فروختند؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
کیهان عذر خواهی کرد . کیهان دیده که اگر عذر خواهی نکند توقیف خواهد شد اینجا دیگه دولت و مجلس و شهرداری نیست که هر چی دوست داشتی بگی . بهرحال وقتی میگویند دولت بی تفنگ بدرد نمیخورد چنین جایی هست اگر دولت تفنگ داشت یک روزنامه اینقدر بهش خط و نشان نمیکشید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
پرچم فرانسه
شما همون کسی نبودی که چند هفته پبش برعکس این نظرت را داده بودی؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
نه داداش . این مرور گر هر ۱۲ ساعت خودش اتوماتیک پرچم را عوض میکند . هر ۲۴ ساعت دوبار . احتمال دارد تا ساعتی دیگر پرچم کشور دیگری تغییر دهد . بستگی به تنطیمات دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
بروید پزشکی بخوانید که در ایران حتی یک پزشک عمومی ساده هم درآمد بالای ۳۰ میلیون در ماه دارد.
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
2325 : ببین معلومه از اون مریض احوالهائی هستی که خیلی کیهان حالتو گرفته !! خیلی سوختی برو آب بریز اونجائی که احمدی نژاد گفت !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
چرا روز بالارفتن از دیوار سفارت عربستان مامور توی کوچه نبود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
کاش مردم کلیپهای انتخاباتی اصلاحطلبها رو مرور کنند تا بهمند که مشکلات کشور هدف اصلی اصلاحات بود.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
بالاخره عربستان ، هم دلار دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
واقعه سفارت عربستان خیلی مشکوک‌است و دولت هم جواب ابهامات را نمیدهد
جناب باهنر رحمت خدا بر پدر و مادر شما که سخن حق را گفتید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
با خواندن رشته پزشکی علاوه بر درسهای جالب تجربی در محیط صمیمانه بیمارستان در کنار همکلاسیان خود که مختلط هم هست میتوانید به آینده امید بخش و پر ثروت خود در ایران امید داشته باشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
خود ایشان یک اصولگرا است و فعلا نقشه راه خود را عوض کرده والا خودشه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
این. ها حرفهای دم اتخاباتی است آقای باهنر احمدی نژاد را سر کار آورد
اقای صفایی فراهانی شما باز به حاشیه زدید که شگرد همیشگی شما و دوستان هم قبیلگی تان است. اشکال مذاکره کنندگان ساده لوحی ( امضای کری تضمین است ) جناحی کردن مذاکرات ( عدم توجه به تذکرات دلسوزانه منتقدان ) یکطرفه اجرا کردن تمامی تعهدات همین قرارداد نیم بند عقل سلیم حکم میکند در ازای هر قدم یک قدم طرف مقابل. اتفاقا کسی از شکست شما در برجام خوشحال نشد بر خلاف شما که هر کاری توانستید تا تمام کار های مثبت دولت را وارونه نشان دهید.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
برجام لغت به لغت با اجازه تنظیم شد و بهترین و مفید ترین برای کشور و مردم بود
ولی متاسفانه یهودی های پرنفوذ آمریکا، ترامپ را برای نابودی برجام بالا کشیدند
سوال مهم مردم از اصلاحطلبان و اصولگرایان اینست که :

فرزندان و خانواده های شما در خارج زندگی میکنند پس شما اینجا برای چی مانده اید و چرا دست از سر این ملت بدبخت بر نمی دارید ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
هیچی، ازپول ملت برا فرزنداشون می فرستن اون ور.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
اینجا پول نریخته.باید کار کنن و عرق بریزن.رو اون اصل جای خوب برای چاپیدن ایرانه و جای خوب برای خرج کردن اینجاست.بنابراین بچه ها رو فرستادن تا پولها رو اینجا خرج کنن و براشون امپراتوری درست کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
پیشنهاد موکد میکنم ترجمه صفحه۳ قران را بخوانید وبا آب طلا بنویسیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
دلیل ماندن سهولت پولشویی در ایران است.
کلمه اصلاحطلب در صدر لیست منفورترین واژه های تاریخ ایران قرار دارد.

اصولگرایان در جایگاه دوم هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
شما تندروها و جناح افراطی چقدر غر میزنید ‌ این حجم زیاد غر زدن اصلا در سیاست بی معنی هست . مگر شما نبودید که گفتین ما شکم خودمان را سنگ میبندیم . خوب الان موقعش هست ببندید ... مگر شما نمیگویید اگر غذا یک روز در میان یا یک وعده غذا کافی هست شما جناح شما روزی یک وعده غذا بخورید . چرا فقط حرف میزنید ولی عمل نمیکنید
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
من نظرم عکس شماست.کشور از بیسوادی و نادانی گروه دوم که اسم بردی رنج میبره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اصولگراها اول و دوم و سوم و .... نهم لیست منفورها هستند و رتبه دهم اصلاح طلبها هستند . این وسط بی خودی ماهی نگیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
دیگه جناحی باقی نمونده. حسن روحانی اصولگرایی بود که اعتدالی شد و سر از آغوش اصلاح طلبان درآورد. خنده دار نیست؟ دفاع کنیم از کسانی که اقتصادمون رو به این روز کشوندن.؟
باز هم نزدیک انتخابات شد و عارف دوباره پیداش شد !!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
قبول کردن این همه اختلاس در جامعه اسلامی براتون راحته؟؟؟ بعد پرستو نیست؟؟ !
از زمانی که چشم باز کردم دارم این عارف رو میبینم.

بازنشستگی در مورد این مرد بی معناست

لااقل برو خونه بزار یکنفر از لیست بیکاران کشور کم بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
آفرین

کاملا درسته

اما بدبختی اینجاست که اینا اینقدر زاد و ولد کردن که اگر خودشون برن کنار یکی از فرزندان، دامادها، نویره ها، ندیده ها یا نوه های آنها جای آنها را پر خواهد نمود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ابتکارهم همینطور
حداد عادل هم
جنتی هم
شریعتمداری هم
!! استغفرالله
اصلاحطلبان و اصولگرایان اگر اجازه دهند چند سالی از سیاست کنار بروند تا نشیمنگاه صندلی هایشان کمی خنک شود.

خسته شدیم از دیدن این قیافه های تکراری
دولت دست و پاش که بازه هیچ، حلقه نجات غریق هم براش همه انداختن!
مشکل مسئولانی هست که داخلش دارن پول رو پول میذارن و روحانی هم عین خیالش نیست.
. فقط همین مورد حقوق نجومی مدیرهای صندوق بازنشستگی کشوری رو داشته باشین. بقرآن خود وزیر تعاون هم اینقدر نمیگیره که مدیرا میگیرن!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
تامین اجتماعی و صندوق های بازنشستگی نفت و فرهنگیان و خدمات درمانی وو و
در دوره احمدی نژاد به تاراج رفت
و در دوره روحانی افشا شدند و دستگیر شدند !!؟؟
من به شما با سند و مدرک متقن ثابت می کنم جمعیت ایران 1700000نفر است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
لطفا مدارک را ارایه کنید. تعداد مدیران و دلالان بیشتر از اینهاست.
بله اقای زیبا کلام در عمل تفاوتی میان اصلاحطلبان و اصولگرایان فعلی نیست و هر دو ناکارامدی خود را نشان داده اند.نیاز به جریان جدیدی از نسل جوان بقول شما دهه هفتادی داریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
اصلاحطلبهای جوان. پیر پاتالارو بذارن کنار، اصلاحطلبهای جوان مملکت رو گلستان میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
متاسفانه ما دهه شصتی ها اصلا توی محاسبات نیستیم. آخرش نفهمیدیم، پیریم یا جوونیم
اگه ناراحت نمیشید به مردم بگویید تاریخ انقضای اصلاحطلبان کی خواهد بود ؟
قرار بود فقط چند روز بیشتر از اصولگراها باشه ولی هنوز هستند !!!

تاریخ مصرف گذشته باشه خطرناکه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
علت تحصن نمایندگان مجلس ششم را سرچ کن . ببین چند نفر نماینده شجاع اصلاح طلبان را دادگاهی کردند . بی خودی وقتی تاریخ را تخواندی جو سازی نکن . خیر سر اصلاح طلبان هست که در سایت داری روضه خوانی برای کاربران میخوانی اگر اصلاحات و فشار روشنفکران نبود الان اینترنتی هم نبود که شما توش نظر هم بذاری .
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دوست عزیز . پیشنهاد دادم یک سرچی کنید ببینید مجلس ششم چکار کرد و نمایندگان روی چه مواصعی پافشاری کردند و بعد چی شد . در یک خط برای کاربران بنویس . اینکه میگویید مجلس چرا چنین‌نمیکند . کار مجلس فقط سیب زمینی و پیاز و شکم نیست . ایا در گوگل سرچ‌کردی . بهرحال همه اطلاعات اینترنت که دروغ نیست . چرا نمایندگان و رییس جمهور شجاعت ندارند اگر داشته باشند چی میشود در صمن باهنر در همان‌موقع گفته بود الان نمایندگان متحصن زنده هستند بخاطر رافت اسلامی هست ؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ناشناس محترم ۲۲:۳۹
پس جنابعالی از اصلاحطلبانی هستی که با فیلتر شکن اومدی تو سایتی که نیاز به فیلتر شکن نداره یا اینکه از آقازاده های اصلاحطلب مقیم فرانسه ای ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
تحسن اصلاحطلبان در مجلس ششم سرآغاز افول اصلاحطلبان و اشتباه آنان بود چون در ماههای پایانی مجلس اتفاق افتاد
البته به گفته دوست عزیزمان همین مقدار فضای آزاد رسانه ای هم که داریم را مدیون اصلاحطلبان هستیم
به هر حال اعتدال در اصلاحطلبان واقعی تر است ولی قدرت در دست آنها نیز محدود است.بیشتر از این نمیتوان از آنها توقع داشت
اصلاحطلبان بزرگترین قربانیان آقازاده های خودشان شدند
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
آقا زاده کیلوی چنده . شاید باور نمیکنی من فقیر ترین شهروند این کشور هستم . شاید باور نکنی . علت اینکه این سخنان را مینویسم این هست که از سن ۱۶ سالگی در صف انقلاب و تطاهرات بودم . پیگیری مسایل سیاسی من از انموقع هست . بهرحال وقتی به گدشته خودم نگاه میکنم وقتی به عملکرد کسانیکه مسولیت مردم را در اختیار دارن و دارن با ازمون و خطا در سیاست خارجی و داخلی و اقتصاد انجام‌میدهند . من هم بی خطا نبودم . ولی بعد از مدتی تجربه سیاسی به این نتیجه رسیدم که فقط با اصلاح طلبان دینا و اخرت مردم عملی خواهد شد . چون عقل . تجربه و دمکراسی را باور دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
لازم به سرچ نيست
روزها داريم شيب ملايم باتموم وجودمون حس ميكنيم
اخه تمومي هم نداره
به جاي جواب دادن به مردم طلبكارم هستيد حداقل دفاع نكنيد
آقای ترکان طرخ پرستو وحود داره و در کشوری مثل ایران هم که کرداش ضعف دارند حوب و سریع جواب میده متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
خودشون رو زدن به اون راه
آقای مرتضی حاجی عزیز
خوبه که آقای جهانگیری در این دولت نسبت به دولت قبل محدودتر شده و در نتیجه توان خاصی برای ارائه طرح های منحصر به فردش رو نداره وگرنه طرح های اقتصادیش بعد از اون طرح خخخخخخردمندانه دلار ۴۲۰۰(دلار جهانگیری )که جیب دلال ها و نور چشمی ها رو پر کرد و میلیاردها دلار از منابع کشور رو به باد داد،کلا مردم رو به دو قشر زیر خط فقر و نور چشمی و دلال بی غم تقسیم میکرد
تخم مرغ و پیاز شبیه هم هستند لاکن تخم مرغ بسیار شکننده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
ایول. تیکه های سنگین شما عالیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
والله من اصلا هیچ مفهومی از این جملات نمیگیرم. آخه به من توضیح بدین این چه تیکه ای داشت. این بابا از رو بیکاری با لاکن جمله می سازه، شما هم چن وقت اینجا باشی بهش عادت می کنی
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
منظور این بابا کرامات شیخ ما اینبود :"شیره را خورد و گفت شیرین است‌"یعنی مسئولان مملکت هنرشان کشف و گفتن این بدیهیات است.لطفا گیرنده خودتون رو دیجیتال کنید
کاش یک رفتگر ایتالیایی بودم اما یک ایرانی نبودم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
آدم همونیه که دلش میخواد. نگران نباش
ایرانی بودن افتخاریه که نصیب تو و امثال تو نشده
اینکه توی ایران به دنیا اومده باشی دلیل بر ایرانی بودنت نیست
اینایی که به ملت خیانت میکنن امثال شما هستن که اشتباهی توی ایران متولد شدن. هر کدوم هم فرصت کنن پول ملتو که زدن به جیب میرن همون کانادا و جاهای دیگه ای که بهش تعلق دارن
ناشناس
| France |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
خب برو ایتالیا رفتگری کن.
وظیف ما نظارت بر فروشندگان نیست و گرانی ها هیچ ارتباطی با ما ندارد لاکن اینها همه حباب است


یک مسئول

(با دور شکم نزدیک به به 2 متر، دارای خانه در بهترین جای تهران، با حقوق ماهانه بالای 360 میلیون تومن و صدها هکتار زمین کشاورزی عصبی در ورامین و لواسان)
همه حرفهاي بي سر وته
اصلاح طلبان اول باید به این سوال مهم پاسخ دهند و ثابت کنند . که مدافع آزادی و دمکراسی هستند آقای زبیا کلام همین مقدار شعار را طیف مقابل که همه امور را در دستش دارد تحمل نمیکند . جناح مقابل اصلاحات تلویحا بخاطر رای مردم اصلاح طلبان را تحمل میکنند . برای پرت کردن و خارج کردن اصلاحات از قدرت کافی هست اصلاح طلبان بگویند قدرت از ان مردم هست . همین شعار را اگر عملیاتی کنند کلا دولت اصلاحات را یا تهدید میکنند یا تعطبل میکنند . از سر ناچاری فعلا قبول کردند ولی با شرایطی میخواهند ناکارامد کنند که مثلا در ۱۴۰۰ تمام کرسی مجلس را تصاحب کنند ولی دوباره انها را اچمز خواهیم کرد . اصولگرایان باید بدانند قدرت سیاسی مال اصلاحات از طریق مردم هست و قدرت اجرایی و سیاست گذاری از آن اصولگرایان هست . وجه خوبی در بین‌مردم ندارند چون سیاست فقط که شکم نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اینا خودشونم اعتراف میکنن که فرقی بینشون نیس ولی از سر ناچاری دوباره نزدیک انتخابات دارن جبهه بندی میکنن که ما مردم که ذاتن ذنبال درگیری،تشنج،دو قطبی بودن، ادعای درستفکر بودن هستیم گول بخوریمو تو انتخابات شرکت کنیم،لطفا بخودتون بیاین و نسبت به هیچکدوم از ایم دو جناح تعصب نداشته باشین تا ازتون سواستفاده نشه ..
مردم عادی و بیچاره

هیچ کس به شما کمک نخواهد کرد و بیخود به آینده خوش بین نباشید که اگر قرار بود اتفاق خوبی در زندگیتان بیفتد تا حالا افتاده بود، واقعیت رو بپذیرید و دست از خودخواهی بردارید و با هم و با خون خود میثاقنامه ای را امضا کنید و هم قسم شوید که دیگر هرگز زاد و ولد نخواهید نمود.


البته معتادین، مجرمین و گداهای خیابانی حتمن باید به طور دائمی عقیم شوند.


اگر این کار انجام شود این امید وجود دارد که در 100 سال دیگر هیچ کودکی فقیری در ایران به دنیا نخواهد آمد
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
لطفا خودتون رو به روانشناس معرفی کنید، شدیدا مشکل روانی دارید.
برای تابناک متاسفم که این نظرات مزخرف رو منتشر میکنه.
پرستو یک پرنده مهربان و دوست داشتنی است لطفا اسم این پرنده وارد بازی های کثیف نکنید. این پرنده بهیچوجه خیانتکار و ریاکار نیست.
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
استفاده از این کلمه جدید نیست به دهه های قبل بر می گرده
میدونی چَرا
ترکان ...دستگاهای امنیتی هیچوقت از پرستو استفاده نمیکنند من باور نمیکنم چون مومن و مسلمان هستند ولی در کشورهای دیگر مثل اسرایبل و غربیها استفاده میکنند من قبول نمیکنم و شما هم باور نکن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
محاکمه همسر سعید امامی را یادتان هست؟
دیوید دیوید او اس آ
95 درصد مردم نمیدونن در زندگی دنبال چی هستن و چی میخوان، نه برنامه ای دارن و نه هدفی برای بهبود زندگی خود. فقط به تامین شکم و.... فکر میکنند و در همین حد که یک کار ساده داشته باشند که بتونن زندگی معمولی خود را اداره کنن راضی میشن و همون کار ساده رو هم به خوبی انجام نخواهند داد
دولت را دست بسته در داخل استخر انداخته اند و میگویند شنا کن .... با نهادهای مختلف جرات و شهامت از انان گرفته شده است ...بخاطر همین هیت که در دمکراسی و مردم سالاری حزب را از بین نمیبرند داشتن احزاب قوی بخاطر همین هست که قدرت چانه زنی مردم بالا برود . شهامت از نماینده و وزرا و دولت گرفته نشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
آخی دولت مظلوم ناکارامد
ما در بدترین زمان و در بدترین مکان قرار گرفتیم
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
مشكل ما اينه كه باور نداريم زمان و مكان را مي توان تغيير داد به قول مولانا ،خلق را تقليدشان برباد داد ، اي دو صد لعنت براين تقليد باد
این همه جای خوب در زمین وجود داره که عین بهشتن نمیدونم این چه قرعه ای بود که نصیب ما شد؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
خداتو شکر کن 5 دقیقه جابجا میشدی الان افغانستان یا عراق بودی شایدم داعشی میشدی,خدا دوست داره انداخته وسط اینا :(((
خدایا ما را از شر مردم در امان نگه دار

شر مردم از شر شیطان هم بدتره

هر کار بکنی آخرش این مردم یک ایرادی میگیرن و شدن عین زامبی
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
زامبی ایراد نمیگیره ادم میخوره
ببخیشد اگر اذیت میشی ا یذره دیگه بخوریم تمومه میریم
والا ما دهه چهلی ها هم بجز میل رسیدن به مناصب بالا چیزی در اصلاح طلب و اصولگرا نمی‌بینیم و نه تنها وجه تمایز ندارند بلکه مشترک هستند در شیره مالاندن به سر مردم و آنان را در آفتاب نشاندن
اصولگراهراسی دیگه تو انتخابات فایده نداره
اصلاح طلبها اگه رای ما رو میخوان بگن تو دولت روحانی چه کردن؟
چه کارنامه دارن؟
با چه رویی بگن به ما رای بدین؟
مریخ شبیه ترین سیاره به زمین در منظومه شمسی هست و دارای بهترین شرایط نسبت به دیگر سیارات منظومه شمسی برای زیست انسان هست.

این احتمال وجود داره که با توجه به پیش بینی های انجام شده در مورد طوفان های خورشیدی در آینده ای دور به دلیل افزایش دما زمین غیر قابل سکونت شود و مریخ به عنوان یک گزینه احتمالی تا پیدا کردن جای مناسب دیگری در خارج از منظومه شمسی بتواند نسل بشر را از نابودی نجات دهد.

یک شرکت وابسته به ایلان ماسک مبتکر و کار آفرین آمریکایی در حال حاظر تحقیقات بر روی موشک های با قابلیت استفاده چندین باره یعنی پرتاب شدن از سطح و رفتن به فضا و و برگشتن به سطح و فرود آمدن را کامل کرده و چندین مورد آزمایش موفق هم انجام داده و افراد داوطلبی را هم از سراسر دنیا انتخاب نموده و در حال آموزش آنهاست


آن وقت ما در ایران هنوز گرفتار تعیین قیمت نان، مرغ، سیب زمینی ، برنج، حباب قیمتی، دلار، سکه، طلا، ویزیت پزشکان و ....... هستیم و این چرخه معیوب در ایران هر سال در حال تکرار هست
اصلاح طلبها باوجود کارنامه سیاهاشان در مجلس و دولت فعلی نگران نباشند
چون بازم هواشونو دارن تو شورا
بدون شرح بیشتر!
خیلی وقته که دیگه نمیتونم ادامه بدم
عارف بسه بیست و چند ساله شعار اصلاحات میدید ولی هنوز هیچ اصلاحی صورت نگرفته وبدتر هم شده برید دنبال کارتون و بیشتر ازاین مردم رو آزار ندید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دوست گرامی . اصلاح طلبان نمیتوانند با زور و تفنگ و خدای نکرده جنگ مطالبه مردم را به جلو ببرند . ابزار اصلاحات زبان و چانه زنی هست . یعنی اصلاحات میخواهد با روند رای و صندوق رای حق مردم و حرف مردم را بگوید و مطالبه کند اما طرف مقابلش سمبه پر زوری دارد و پشتش گرم هست . نهاد دولت و مجلس و شورهای شهر از انتخابات مردم شکل میگیرند و هیچکدام تفنگ ندارند . در صورتی در تفکر اصلاحات این هست که بر مبنای قانون حرکت کنند و هر جا نیاز بود اصلاحات انجام گیرد اصلاح بدون هزینه و تنش های سیاسی .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
دوست عزیز ۲۳:۰۳ اینکه جلوی حقوقای نجومی رو بگیری، اینکه رییس محیط زیستت نره یه قراردادی ببنده مردمو
رو بدبخت کنه،اینکه مخترع ایرانی ماشین هیبریدی رو ادم حساب نکنی و روندش کنی از کشور،اینکه این همه قراردادارو به جای اینکه به پیمانکارای داخلی بدی، بدی به خارجیا اینا چه ربطی به این داره که مقامات نمیذارن،کلی قرارداد نفتیو دادن به غربیا که الانم ولمون کردن رفتن،فک کن قرارداد ساخت واگن رو دادن یه شرکت خارجی،مگه ما خودمون نمیسازیم؟ اصلاحات فقط دنبال خودشیرینی جلو غربیاس،دنبال امتیاز دادن تا بلکم گوشه چشمی،لبخندی چیزی ازشون ببینه و کلی ذوق کنه و بگه گفتگوی تمدن ها،بگه مردم ببینین اروپاییها مارو در سطح خودشون میبینن،و هرجا هم که اشتباهی میشه میگن دستمون بستس،من مدافع اصولگراهانیستم،اونا هم خرابکاری زیاد دارن،ولی یه نکته مثبت دارن اونم اینکه متوجه شدن کشوری که هواپیمای مسافربریتو با ۳۰۰ مسافر منفنجر میکنه دوستت نبی،متوجه شدن که هسته ای بهونس،متوجه شدن که با باج دادن کار درست نمیشه،و اونا به هیچی قانع نیستن و باز به یه چیز دیگ گیر میدن،ما دنبال جنگ نبستیم،ولی بین پایمال شدن عزت
وشرف و تجاوز به ناموس و جنگ باید جنگو انتخاب کرد
برای اینکه هرگز بیمار نشید از همین امروز دیگه طرف غذاهای فراوری شده، غذاهای شب مانده، میوه جات و سبزیجات( به دلیل مقادیر بالای سموم) ، قندها، تنقلات، آجیل (به دلیل آلودگی به نوعی قارچ به نام آفلاتوکسین) و ... نروید
ادم نظرات رو میخونه به شدت علاقه ملت به جناح های سیاسی حال حاضر پی میبره خخخخخخ اصولگرا و اصلاح طلب لطفا برید بزارید ما نفس بکشیم
انسان دو پا کره زمین رو که خود به خود از مواهب زیستی آکنده هست رو داره نابود میکنه حالا چجوری میتونه مریخ فاقد ابتدایی ترین نمود هی حیات رو درش زندگی کنه اگه انسان زمین رو مدیریت کنه به حیاتش ادامه میده وگرنه جائی دیگه در این پهنه هستی بهتر از زمین نمیتونه پیدا کنه به هوش باشم وبا طبیعت رفیق باشیم
من از احمدی نژاد خوشم نمیومد اما انسان باید انصاف داشته باشه و همیشه عدالت رو رعایت کنه حتی اگر به ضرر او باشد.

رسانه ها اگر یکی از نزدیکان احمدی نژاد تخلفی داشته باشه بدون ذکر نام اون فرد او را منصوب به احمدینژاد یا وزیر زمان احمدینژاد مینامند اما در مورد منصوبان کارگزاران و اصلاح صلبان که بسیاری از فسادها از اونها بوده هرگز چنین چیزی دیده نمیشود

ضربه ای که اصلاحطلبان و کارگزاران به کشور وارد کردند کمتر از آسیب های دولت احمدینژاده نبوده بلکه بسیار بیشتر بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
صداقت حرف زدنت در اول و آخر نظرت کاملا پیداست از یک طرف خوشت نمیاد از طرف دیگر تعریف میکنی . احمدی نژاد دستاوردی نداشته . تمام پل ها و جاده ها و بیمارستان و جاده که احداث کرده بیشتر انها ترک برداشتند . دوم هر چی هزینه سیاسی کرده همه به ضرر مردم بوده یعنی ایشان در تلگرام عاجز و ناله میکند و از مردم حرف میزند ولی باور به مردم دگر اندیش ندارد . از نطر او این هست که از ضعف ساختاری کشور بخاطر نداشتن احزاب سو استفاده میکند ودوم فقر و پایین بودن سواد مردم سو استفاده میکند . او تیمش دردش قدرت هست نه خدمت .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
عجیب نیست که اینهمه کامنت از فرانسه تایید شده؟؟؟
راحت شدیم از دست احمدی نژاد
تنها راه حفظ استقلال در برابر آمریکا کار است

قالیباف
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
برو استرالیا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۴
کار غنی سازی؟
با سیاستهای غلط ایران و ایرانی به مشکل افتاده، تا رمانیکه این مسوولین هستند اوضاع بدتر هم خواهدشد چه بسا جنگ دوم را تحمیل کنن
روحانی خیلی ماهرانه فاتحه اصلاحات رو خوند ؟! الحق سیاستمدار کارکشته ای هست ؟! البته بی عرضگی لیست امید هم بی تاثیر نبود ؟؟!امروز روحانی خیلی خوب نشون داد ۶ سال تمام داشت سناریو اجرا میکرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
البته محمود از همه زودتر فهمید ؟؟؟؟
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
این حرف شما را من دوسال پیش بهش رسیدم . یعنی وقتی با دوستان در مورد گزینه انتخابی بحث میکردیم‌من به دیگر دوستان‌گفتم که ایشان با زرنگی میدانست که اصلاح طلبان پشتوانه مردمی دارند و کاندید مستقل ندارند با شعار اصلاحات دو هدف را دنبال کردند یکی اینکه این گروه را ناکارامد نشان دهند و دوم جناح رقیب در ۱۴۰۰ بدون هزینه اضافی به قدرت برسد یعنی پرستوی سیاسی برای جناح رقیب بودند . اگر در شعارها صداقت داشتند چرا الان انها را تکرار نمیکند ؟
امروز برای همگان مشخص شد اگه دولت تفنگ و دولت بی تفنگ هنگام باشند و همتی هم مورد تایید دولت تفنگ باشه تلاطم ارزی نداریم ؟! حتی اگه از برجام خارج هم شویم و و پالرمو رو رد کنیم ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
در بازنگری قانون اساسی شتاب زده کار کردند . تنفنگ را از دولت گرفتند در صورتی دولت منتخب مردم بود . انگار ملت را خلع سلاح کردند و فقط بهش حق رای دادند تازه ان حق رای جوری تعریف شده که از اول کاندید انتخاب شده هست . بنابراین دست دولت ها خالی هست
هردوطیف چندسال اخیر هیچ کاری برای ملت نکردند جز فقر و گرسنگی و فشار حداکثری ،هیچ چیز خاصی برای گفتن ندارند امریکا و عربستان بهانه فشار بر مردم هست و احمدی نژاد وروحانی وغیره واصلاح طلب همه یک خط با ادبیات مختلف ،وفشار اقتصادی وبیکاری را مردم باید توان دهند وگرنه هیچ کدام فکر مردم نیست همه دروغ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
اگه میتونستم هزار تا لایک بهت میزدم
جناب عارف
احساس تکلیف دیگر بس است به نظر من به تربیت آقازاده اهتمام بورزید خیلی نیکو است
ما که ژن خوب نداشتیم آداب سخن گفتن را از پدرمان آموختیم که تحصیلات مکتبی قدیم داشت و در بهترین دانشگاههای آمریکا هم مدرک نگرفته بودند .
طبق اصولگرا به شدت دنبال جنگ هستند در شهر ما که کوخ نشینان کاخ نشین شدند ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
فقرا مدیر شوند نتایج ان همین هست . یعنی بعد از مدتی ثروتمند میشود ولی اغنیا از اول بهترین خانه و ماشبن داشتند و رسیدن به مدیریت برای خدمت بود . تفاوت ها را پیدا کن . منطورم این هست که بچه پولدار پزشک شود بهتر از بچه فقیر هست . زیر میزی نمیگیرد
انقدر اصولگراها برای ما فیلم بازی نکنند. اونها بیشتر از همه به اصلاح طلبان نیاز دارند.
امروز نوبخت میگه کمبود منابع نداریم ؟! جناب نوبخت که باعث بدبختی قشر عظیمی از کارمندان شدی ؟! وقتی تورم ۳۰۰ درصدی رو به ملت تحمیل میکنی و حقوق ها رو با منت ۱۸ درصد اضافه میکنی و یارانه مردمی که در حال حاضر با ۶۶۰ هزار تومان پرداخت کنی ( ۴۵ دلار ) داری ۳ دلار میدی ، و با مالیات قشر زیادی رو بیچاره کردی ، پول اب و برق و گاز هم حداقل ۵ برابر شده ، باید هم به ریش ملت بخندی ؟؟؟!! ولی این نیز بگذرد .
توصیه می کنم آقای صفایی فراهانی روش دیگری برای مطرح شدن در رسانه ها در پیش بگیرند چون اینگونه افاضات نادرست است .
اقا همه چیز ارزون بشه خوب . کو کار که مردم پول دربیارن بخورن . با موشک موشک گفتن و مرگ بر این و آن و اینگونه تند رویها مردم صاحب کار نمیشن. کار هم نباشه جنس چه ارزون چه گرون مردم ندارند که بخرن
اقای عارف این دوره خیلی زحمت کشیدن , خیلی جاها سکوت کردن بعضی وقتام فقط میوه برداشتنو رفتن خیلی اروم و بی حاشیه من اصلا فکر کردم ایشون رفتن نگو هستند دم انتخابات پیداشون شده بازم عجیبه.
از تابناک بسیار متشکرم
این روزها کمتر نظرات مردم را سانسور می کنند
عرض کردم کمتر
انشاالله به صفر برسد
ما که آرزو به دلمون موند که فقط یک نفر از این اصول طلب اصلاح گراها بعد ازسالها خدمت به مردم! بگن ما دیگه خسته شدیم ازبس به ملت ایران سرویس دادیم جامونو بدیم به یه جوون بیکار
همه انهایی که دلسوز این کشور واستواری ان است از بحث اصلاح طلب واصولگرا ببایند بیرون هردو انها از یک ریشه هستن با دوتنه جداگانه انهم برای سرگرمی من تو هردو در هر پست مقام امتحان خود را پس دادن پس فرقی نمکنند الان برای قوام دین مملکت سیستم اداره کشور باید دگرگون ویگپارچه شود وهمانطور با دشمنان خارجی باشدت وقدرت برخورد میشه با دشمنان داخلی که خطرناکتر از خارجی با ظاهر موجه تیشه به ریشه مملکت میزند با قاطعیت برخورد شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۳
شما چطور به این اختلاف بین دو جناح‌توجه ندارید . علت اینکه تفاوت ها زیاد خودش را نشان نمیدهد از زرنگ بازی سیاسی اصولگرایان هست که با نفوذ و تصرف گفتمان اصلاح طلبان خواستند فاصله ها را چنان نزدیک کنند که مردم به این نتیجه برسند که بین دو جناح تفاوتی وجود ندارد . تعریف نواصولگرایی قالیباف بخلطر همین هست که از اندیشه قبلی خارج شوند و این جای شکر گزاری دارد که با شعار اصلاحات انها هم کم کم به دمکراسی و رای مردم احترام‌میگذارند
آقای ترکان سیاست پدر و مادر نداره!پرستو که هیچی قناری هم وجود داره

البته بعضی ها با مرغ کرچ هم گول میخورن چه برسه به پرستو
بدبخت شدیم تو رو قران ولمان کنید هر کاری دوست دارید بکنید......نه پول دکتر داریم نه پول غذا شدیم کشور جهان سوم با این مدیران ناکارامد بسه دیگه ........همش حرف حرف حرف کمی خودتون تکنون بدید کار کنید زحمت بکشید ای مرفه های بدون درد......
روزنامه کیهان .......
آقای باهنر ما آلزایمر نداریم شما ها بودید که احمدی نژاد را سرکار آوردید
ساندیس خوشمزه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۵
اگر بري راهپيمايي متوجه مي شي
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر