بازدید 11499
۳

بوریس جانسون: باید با ایران تعامل کنیم

کد خبر: ۹۰۹۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 03 July 2019
نامزد اصلی جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در یک مصاحبه گفته که از نظر او، تعامل با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور، راه درست است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «بوریس جانسون» وزیر خارجه پیشین انگلیس و نامزد اصلی نخست‌وزیری این کشور در مصاحبه با «رویترز» بر لزوم تعامل با ایران تاکید کرده است.

بوریس جانسون نماینده کنونی عضو حزب محافظه‌کار پارلمان انگلیس که به همراه «جرمی هانت» در حال رقابت برای تصدی منصب نخست‌وزیری این کشور است و طبق گزارش رسانه‌های انگلیس شانس اول رسیدن به این منصب است، امروز چهارشنبه در مصاحبه با رویترز به اظهارنظر درباره ایران پرداخت.

او در پاسخ به سوال خبرگزاری رویترز درباره برجام و اقدامات اخیر ایران در حوزه برنامه هسته‌ای این کشور، خواستار تعامل با تهران شد.

جانسون گفت: «من بار دیگر حکومت ایران را به این موضوع فرا می‌خوانم که درباره لغو برجام و نقض تعهداتشان ذیل توافق هسته‌ای ایران، خیلی جدی فکر کنند. قطعا (برجام) یک ضامن خوب ثبات در روابط اتحادیه اروپا با آمریکا بوده است و به نظرم، آن‌ها (ایران) باید به آن پایبند بمانند».

نامزد جانشینی «ترزا می» نخست‌وزیر کنونی انگلیس افزود: «به نظر من، اکنون این اشتباه بزرگی برای ایران خواهد بود که رویکرد خویشتنداری را رها کنند و به سمت غنی‌سازی مواد هسته‌‎ای بروند، به نظر من این یک اشتباه جدی خواهد بود».
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
عقل سلیم میگه وقتی برجام هیچ فرقی به حال مردم و دولتش نداره بهتره که بسته بشه
حالا چشم هر وقت نظرت رو پرسیدیم شما اظهار نظر کن.
باور نکنید
هنوز نخست وزیر نشده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل