بازدید 14356
هزار و هفتصد و چهارمین بسته ویژه خبری «تابناک»؛

قرائتی:چرا آخوندها نباید مردم را بخندانند؟/وزیر بهداشت: خودروسازان ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند/عذر بدتر از گناه صداوسیما: فایننشنال تایمز منتشر کرد، ما بازنشر کردیم!/آشنا: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها!

رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:برق‌دزدی در استان البرز/رمزگشایی لاریجانی از رفتار‌های پریشان ترامپ در پرونده هسته‌ای ایران/اطلاعیه فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره لیدا کاوه/فروش فیلترشکن رسمی شد؟ و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۱ 02 July 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

 
برق‌دزدی در استان البرز
مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز:با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که حدود ۵۰ تا ۶۰ مگاوات از برق ما نیست لذا این برق چیزی جز راه‌اندازی سرور‌های ماینری که برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شود به مصرف نمی‌رسد. استفاده از برق واحد‌های صنعتی برای استخراج ارز دیجیتال خلاف قانون است با بررسی تک‌تک نمودار‌های مصرف برق این واحدها، با تولید ارز دیجیتال مصرف برق ۱۴ الی ۱۵ برابر می‌شود و این موضوع برای ما مسجل شدتغییر تعرفه و اخذ جریمه در انتظار استفاده‌کنندگان از برق واحد‌های صنعتی و تولیدی برای استخراج ارز دیجیتال در نظر گرفته شده و بر‌اساس قانون تعرفه این واحد‌ها تغییر می‌کنند/ تسنیم
 
محکومیت عضو شورای شهر شیراز و خبرنگار روزنامه شرق چه شد؟
محکومیت مسعود کاظمی خبرنگار روزنامه شرق و مهدی حاجتی عضو شورای شهر شیراز سئوالی بودکه از سوی خبرنگاری مطرح شد. اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه جواب داد:درباره یکی از اعضای شورای شهر شیراز، حکم قطعی صادر شده است و الان هم در حال اجراست. ابتدا بایستی همگان بپذیریم داوری در موضوعات و اختلافات و اعمال مجرمانه به عهده دستگاه قضایی است و از دستگاه قضا داوری منطبق با قانون را انتظار داشته باشیم.
خبرنگاری پرسید: قرار یک میلیارد تومانی برای یک خبرنگار مانند آقای کاظمی قابل تودیع نیست. چرا اقدامی نمی‌شود؟ اسماعیلی گفت: اگر همکاران قضایی ما نظر شما را قبول داشته باشند که متناسب نیست، قبل از رسیدگی در مرحله تجدیدنظر، قرار را تخفیف خواهند داد. اگر قرار بر تخفیف باشد، مانعی نمی‌بینیم.
 
رمزگشایی لاریجانی از رفتار‌های پریشان ترامپ در پرونده هسته‌ای ایران
لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید همبستگی ملی را حفظ کرد»، اگر امروز آمریکا در مسئله هسته‌ای، رفتار پریشانی از خود نشان می‌دهد به دلیل عدم شناخت از ایران است. ▫️تجربه ایرانی‌ها از گذشته نسبت به آمریکایی‌ها وجود دارد، آن‌ها کودتای ۲۸ مرداد را فراموش نکردند که چطور یکسری آدم عربده کش را آوردند تا حکومت ملی را سرنگون کنند. شاید آن زمان مردم ما نبودند، اما از پدرانشان آموختند و کتاب خواندند. مردم رفتار آمریکا نسبت به امام را یادشان نرفته و فراموش نکردند که چطور آمریکایی‌ها صدام را برای جنگ علیه ایران تحریک کرده و یا اینکه از ابتدای انقلاب تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کردند.
 
اطلاعیه فدراسیون دوچرخه‌سواری درباره لیدا کاوه
روابط عمومی فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان درباره ادعای لیدا کاوه مبنی بر دوچرخه سوار بودن وی اطلاعیه‌ای صادر کرد: لیدا کاوه همانند دیگر هموطنان فقط گاهی از دوچرخه شخصی استفاده می‌کرده است و سابقه حضور در هیئت‌های دوچرخه سواری و سامانه این فدراسیون را ندارد و ورزشکار این رشته محسوب نمی‌شود.
 
عذر بدتر از گناه صداوسیما: فایننشنال تایمز منتشر کرد، ما بازنشر کردیم!
پس از انتقاد‌ها به پخش گزارشی عجیب در برنامه «سلام صبح بخیر» درباره دور زدن‌های تحریم‌های نفتی ایران، روابط عمومی این برنامه با ارسال جوابیه‌ای به رسانه‌ها نوشت: «فرضیه افشای اسرار مملکتی و نقض محرمانه بودن این رویداد به کلی مردود است و قبلاً این اطلاعات به صورت گسترده و با زبان انگلیسی [در رسانه آمریکایی فایننشال تایمز]رسانه‌ای شده است». با توجه به تاکیدات چندین‌باره وزیر نفت برای عدم انتشار اطلاعات خرید و فروش نفت ایران و سوءاستفاده مقامات آمریکایی از اطلاعات منتشرشده در رسانه‌های ایرانی علیه کشور، انتشار این اطلاعات توسط «رسانه ملی» قابل توجیه نیست. /ایسنا
 
دردسر‌های ۸ ساله یک تغییر املایی در کابینه
یک مقام مهم اجرایی با ارسال گزارشی برای تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده اگرچه با توافق تعدادی از مدیران دولتی در سال ۱۳۸۸ مقرر شده بود تعدادی از اموال غیرمنقول و ساختمان‌های اداری، تحویل یکی از معاونت‌های زیر نظر ریاست جمهوری شود، اما در خلال گردش کار صورت گرفته، هیئت وزیران وقت در سال ۱۳۹۰ حق بهره برداری از این اموال را به جای معاونت ریاست جمهوری، به نهاد ریاست جمهوری واگذار کرد که همین موضوع باعث بروز مشکلات مختلف قانونی و اجرایی در زمینه تملک و بهره برداری از این ساختمان‌ها شده است.تضمین دادن دولت سخت‌تر شد. بر اساس بخشنامه روز‌های اخیر دولت به همه وزرا و روسای سازمان‌های دولتی، تاکید شده با توجه به الزامات مندرج در ماده ۸ قانون برنامه ششم توسعه، از این پس در صورتی طلب اشخاص حقیقی و حقوقی از دولت، مورد تایید رسمی خواهد بود که قبل از تعهد، تضمین آن به وسیله مبانی قانونی به تایید سازمان برنامه رسیده باشد و در صورتی که مرجع دیگری غیر از این سازمان برای صدور و تایید تضامین اقدام کند، فاقد وجاهت قانونی است.
 
آشنا: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها!
مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت شفافیت قضایی برای مبارزه با فساد، در کنایه‌ای گفت: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها! فرزندان طمعکار و پرتوقع فقط آفت یک قوه نیستند. حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود نه از دله دزدها!، فرزندان طمعکار و پرتوقع فقط آفت یک قوه نیستند. شفافیت قضایی برای مبارزه با فساد ضروری است. امنیتی زدایی از دادگاه‌ها و پایبندی به آئین دادرسی از لوازم موفقیت در اصلاحات قضایی است.»
 
شورای نگهبان تامین بدهد تا شاهدان مسائل خود را مطرح کنند
محمود صادقی گفت: در جلسه هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ابتدا اعلام کردم که باید شورای نگهبان به افرادی که در این ارتباط مسائلی دارند، تامین بدهد تا آن‌ها بتوانند بدون هراس مسائل خود را مطرح کنند. زیرا افراد زیادی هستند که می‌خواهند حرف بزنند، اما از ترس اینکه مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید، کمتر ریسک می‌کنند. وی تصریح کرد: با این وجود ۵ نفر را به عنوان شاهد به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان معرفی کردم. یکی از شهود می‌گفت که از من ۱۰۰ میلیون تومان برای تایید صلاحیت خواستند. دیگری می‌گفت: ابتدا به من پیشنهاد ۲ میلیارد تومانی دادند، اما بعد به ۵۰۰ میلیون تومان راضی شدند. یک نفر دیگر هم می‌گفت که من را به مسجد سیدعزیز الله دعوت کردند و به من پیشنهاد ۳۰۰ میلیون تومانی دادند تا تایید صلاحیت شوم. نماینده تهران در مجلس گفت: متاسفانه این مسائل وجود دارد و نمی‌توانیم با انکار کردن و یا استفاده از اهرم تایید صلاحیت علیه یک نماینده مجلسی که دستش به جایی بند نیست، صورت مساله را حل کنیم.
 
بعید نیست جریان نفوذ در شهادت تهرانی مقدم دست داشته باشد
محمد حسن آصفری، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس نهم نیز در گفت و گو با «آزادی» ضمن تاکید بر اینکه اطلاع دقیقی در این‌باره ندارد، گفت: « به هر حال از ابتدای پیروزی انقلاب تا کنون همیشه بحث نفوذ وجود داشته و نمی‌توان این مساله را کنار گذاشت. از همان زمان که ستون 5 در دوران جنگ تحمیلی در یگان‌ها نظامی نفوذ می‌کردند تا وقتی عوامل نفوذی مسبب شهادت شهید رجایی، باهنر، شهید بهشتی و یاران او شدند. امروز بعد از 38 سال مشخص شده که این عوامل اتفاقا از نزدیکان شهید بهشتی بودند، در دولت حضور داشتند و اعتماد مسئولین را به خود جلب کرده بود لذا در بحث شهادت شهید تهرانی مقدم نیز باید زمان بگذرد تا موضوع مشخص شود».این نماینده پیشین مجلس با تاکید بر اینکه «نمی‌توانم تروریستی بودن آن انفجار را تایید کنم» گفت: « دستگاه امنیتی باید در این باره نظر بدهد».وی همچنین درباره اینکه به فرض تکمیل پرونده و تروریستی شناخته شدن انفجار مذکور چرا از طریق یک سریال تلویزیونی بیان شده است؟ گفت: « سریال که روشن است فیلم است و نمی‌توان آن را یک مستند واقعی به حساب آورد. البته سناریو فیلم‌ها نیز بر اساس واقعیت‌ها تهیه می‌شود ضمن اینکه عوامل دست اندر کار این سریال دوستانی هستند که بالاخره اطلاعات لازم را دارند و بدون برنامه چیزی را نمی‌گویند».آصفری در پایان خاطرنشان کرد: « در کل جریان نفوذ در کشور وجود دارد و بعید نیست که در شهادت تهرانی مقدم هم دست داشته باشند.»
 
لاوروف خواستار خویشتنداری ایران شد
وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به عبور از مرز تعیین شده ذخیره اورانیوم گفت: مسکو خواهان آن است که تهران به اصول کلیدی توافق هسته‌ای و به‌علاوه پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبند باشد. ایران از خود خویشتنداری نشان دهد و تسلیم احساسات نشود. تاکنون هیچ تراکنشی با ایران از طریق سازوکار اینستکس انجام نشده است./ایسنا

اعتراض سخنگوی قوه قضاییه به رئیس جمهور
غلامحسین اسماعیلی،سخنگوی قوه قضائیه در پنجمین نشست خبری خود با رسانه‌ها با گلایه از سخنان دکتر روحانی درباره شنود گفت: ما شاهد آن بودیم برخی مقامات دولتی به خاطر اطلاعات غلط و تحلیل نادرست مطالبی علیه قضات از جمله در موضوع مهم شنود مطرح کردند. از مسئولان انتظار می رود اگر موضوعی در ذهن شریف شان هست مسئله را در جلسه بین بخشی مطرح کنند نه در رسانه ها، رسانه کانال بین مردم و مسئولان است./ خبرآنلاین

کسری ۵ میلیون تومانی سبد معیشت کارگران حداقلی
رئیس کمیته دستمزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار گفت: مقایسه هزینه سبد معیشت فروردین و اردیبهشت ماه کارگران نشان می دهد که هزینه اردیبهشت ماه کارگران حدود ۵۷۴ هزار و ۶۵۳ تومان افزایش یافته است. سبد معیشت خانوار در اسفند 97، 3 میلیون و 759 هزار و 262 تومان تعیین شد؛ هر سه ضلع مذاکرات مزدی – کارگران، کارفرمایان و دولت- پای این رقم را امضا کردند؛ اما طبق محاسبات تا انتهای فروردین ماه، 57 درصد افزایش قیمت باعث شد تا کارگران برای حفظ قدرت خرید خود نیازمند2میلیون و 100هزار تومان مازاد دستمزد باشند. هزینه سبد معاش در انتهای فروردین ماه 5 میلیون و 907هزار و 562 هزار تومان تعیین شد. چندین بار درخواست تعیین جلسات شورای عالی کار را داده ایم،اما تا کنون موافقت نشده است.

فروش فیلترشکن رسمی شد؟
با وجود حجم بالای گردش مالی خرید و فروش فیلترشکن‌ها، بسیاری از حضور برخی گروه‌های صاحب نفوذ و به تعبیری شکل‌گیری نوعی مافیای اقتصادی در آن خبر می‌دهند.در ایران دست‌کم ۴۰میلیون کاربر موبایل در شبکه‌های اجتماعی فعال هستند و از آنجایی که تقریبا تمام شبکه‌های اجتماعی جهانی ‌به جز اینستاگرام در ایران فیلتر هستند، می‌توان ادعا کرد که تقریبا تمام این افراد در تلفن‌های همراه‌شان از فیلترشکن استفاده می‌کنند.هزینه‌ اشتراک ماهانه نرم‌افزارهای ضدفیلتر اینترنت بین ۵ تا ۱۸هزار تومان است و با این حساب گردش مالی فروش فیلترشکن در ایران برابر با ۵۰میلیارد تومان در ماه و سالانه به ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد تراکنش‌های مالی از طریق مجموعه شاپرک و پی‌اس‌پی‌ها صورت می‌گیرد و نظارت این شبکه یک ضرورت اساسی است.این درگاه‌ها قاعدتا باید صرفا برای کسب‌وکارهای مجاز که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند، صادر شود و این احتمال وجود دارد که اشخاص با ثبت شرکتی که کسب‌وکار مجاز ارایه می‌کند، یک درگاه صوری گرفته و تراکنش‌هایی با هدف‌های دیگر را از طریق آن انجام می‌دهند.بسیاری از کارشناسان معتقدند همان‌طور که در خصوص استفاده از فیلترشکن‌ها قوانین مشخصی وجود ندارد، قوانین روشنی درباره خرید و فروش فیلترشکن نیز موجود نیست./ اعتماد

خودروسازان ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند
سعید نمکی وزیر بهداشت: ۱۶ هزار مرگ سالانه در صحنه تصادف داریم؛ ضمن آنکه ممکن است افراد زیادی در طول نقل و انتقال و عدم رسیدن به موقع در مراکز درمانی از دست بروند. توجه به پیشگیری از حوادث جاده‌ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است و هم باید از بعد پیشگیری کار کرده و به مردم آموزش دهیم و خودروسازان را نیز مکلف کنیم که ساختن ارابه مرگ را کنار بگذارند و خودرو بسازند./ ایسنا

چرا آخوندها نباید مردم را بخندانند؟
حجت‌الاسلام محسن قرائتی گفت: آخوندهای ما باید بلد باشند قصه بگویند؛ در حالی که فقط روضه می‌خوانند. مگر ما گاز اشک‌آوریم؟! چرا نباید مردم را بخندانیم؟ امروزه مردم بی‌حوصله شده‌اند؛ پس کتاب‌ها باید مختصر شود. مثلاً اگر قرار است برای فلسفه حجاب کتابی چاپ شود، به جای آن بروشور اما با تیراژ بالاتر منتشر شود.

 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۹
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹۷
طیف تندرو اصلاحات ، ان قدر عاشق مذاکره با کدخداست که حتی خواهان مذاکره با ترامپ است..این در حالی است که مذاکره با ترامپ ، به شدت طیف مامان هیلاری در امریکا رو منزوی می کنه و این بدترین خبر برای اصلاح طلبان در ایران است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
این مردم هوشمند همچنان گول این هارو خواهند خورد.
حسین
| Germany |
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
شب شده برو بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
لیست امید مجلس مخالف طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان. همچنین مخالف شفاف شدن رای نمایندگان.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
امروز در سایتی یک فیلتر شکن با قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری کردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
تازه بهانه هم می اورند که اگر ارا شفافیت شود رد صلاحیت می
شویم یعنی فکر کردن مخاطبانشون بچه خردسال است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
اگه طیف اصلاحات نبودند که سرنوشت عراق در انتظار ایران بود خارج شدن از بند هفتم سازمان ملل نکنه کار محمود بود ؟؟؟؟ عجب نمک نشناس هایی هستید ، اصلاح طلبان لبان
ناشناس
| Singapore |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
خط فقر شده 6000000تومان و سیب زمینی صادر می کنیم.این برنامه ای جامع برای بی تاثیر کردن تحریم است.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
سخنان تکراریت خریداری نداره چون مردم در انتخابات حرف خودشان را زدند چون اعتماد کردند . بنابراین این سخنان تکراری زیاد ارزش سیاسی ندارد . حرف جدید بزن . مردم ۲۴ میلیون ثابت کردند تشنه ازادی هستند و طیف دیگر مقابل تشنه غذا و کار و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
اگه همین روحانی نبود سوراخ موش دیگه؟ کمیاببود
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
من از جانب قشر روشنفکر به شما تندروها میگویم اگر سیب زمینی کیلوی صد هزار تومان شد حق ندارید غر بزنید چون زیر میز برجام را شما خراب کردید . پس تحمل کنید و اینقدر روز شب در خیابان و صف نانوایی و سایت ها عاجز ناله نکنید . باید اینقدر تحمل و مقاومت کنید . تا ابدیده شوید . تکلیف الان چیست . چرا اینقدر دو پهلو حرف میزنید . گوجه شد دویست هزار تومان حق ندارید حرف بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
کنار گذاشتن سیاست های مخرب و تبدیل شده به یک کشور عادی تنها راه حل مشکلات است.
اقدامات رییسی ، اب در لانه طیف اشرافی ریخته..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
بالاترین رنج حقوق یا درآمد به ترتیب:
1-وزارت بهداشت (پزشکان) فقط
2-تامین اجتماعی
3-وزارت نفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
در وزارت بهداشت پرستاران هم درآمد بالایی دارند به طوریکه به راحتی میتونن با چندتا شیفت شب درآمدشونو به ماهی 10 میلیون برسونن.
ترامپ پریشان نیست من دارم کارها و صحبتهاش را پیگیری میکنم
ترامپ آدم قویی هست خیلی هم باهوش و کارکشته است قربونتون زیرپاتون رادنگاه کنید. مارا زیرپا له نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
پسر چقدر بیکاری تو دیگه!
عموجون، بلندشو برو سراغ یه کاری، فعالیتی، چیزی. دنبال کردن کارها و صحبتهای فلانی بنظرت نون و آب میشه برات؟
قربونت، فکر میکنی نظر گذاشتن، اونم توی یه سایت خبری، باعث میشه مسئولان مسیرشون رو بخاطر پیگیری‌های دقیق و نظرات خردمندانه شما تغییر بدن؟
باز اگه توی توییتری چیزی نظر میدادی یه چیزی، اینجا آخه؟!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
بابا، پیگیری کننده
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
محمود .. صدر اعظم المان را هم پیگیری کن . لرزش بدنش خوب شد . این لرزه بدن لرزه سیاسی بود که نباید در کار سیاسی در سن بالا درست نیست ‌ .
برجامی ها به خاطر نشان دادن مسیر کشتی ، از صداوسیما انتقاد می کنند.
..شما که مدعی بودید تحریم به تاریخ پیوست ..حالا به دور زدن تحریم افتخار
می کنید؟؛ خخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
کاش یه خورده به فکر منافع ملی بودید و جناحی حرف نمی زدید و عمل نمی کردید .
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
تازه اگر از برجام خارج بشی حتی تحریم بانکی شدیدی اعمال خواهد شد
جناب اشنا مشاور محترم بهتر است اول به ان کسی که مشاوره می دهید ، بخواهید شفاف عمل کنند و دست رانت خواران را کوتاه کنند و .....
دورزدن تحریمهااگرمقداری هم اتفاق میفته ازقصداینکه ازگرسنگی نمیریم فکرنکنیداونانمیبینندیانمیشنوند
چطور است که وزارت بهداشت با یه مصوبه داخلی کارانه ای تعیین میکند که برای برخی پزشکان به چند صد میلیون میرسه ولی حقوق کارمندان که قراره چهارصد هزار تومن زیاد بشه بعد از 3ه ماه با کلی کش و قوس بین مجلس و دولت هنوز اجرا نشده؟
آیا میدانید اگر امروز تعداد پزشکانمان را دو برابر کنیم تازه میشویم مانند کشور ترکمنستان؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
پزشکی - وکالت - سردفترداری.
سه شغل انحصاری و دارای مافیای فوق ثروتمند و با نفوذ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
آیادوست داریدکیفیت پزشکی مملکت رافدای کمیت کنیم وتامیتوانیم پزشکان بیسوادتربیت کنیم وپزشکی کشورمانرادرحدافغانستان وارمنستان وازبکستان وترکمنستان واین قبیل جاهابیاوریم واکنون که پزشکی خوبی درحدکشورهای پیشرفته اروپائی داریم تعدادشان رازیادوسوادشانراکم کنیم آیااین ظلم به کشورنیست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
ناشناس 21:40
جندین ساله که پزشکان و مسئولان وزارت پزشکان با همین بهانه انحصار را در پزشکی کشور ایجاد کرده اند ولی با افزایش دانش مردم و دسترسی به اینترنت حالا آمارهای سازمان بهداشت جهانی با یک کلیک ساده در برابر مردم است و دیده میشود که تعداد پزشکان ایران از تاجیکستان و سوریه و ترکمنستان و ارمنستان و ترکیه و ... کمتر است . متاسفانه مردم خودشان شاهد هستند که با وجود انحصار و ایجاد کمبود مصنوعی کیفیتی هم در بین پزشکان ایرانی وجود ندارد و پزشکانمان هم مثل مهندسانمان بسیار ضعیف هستند. شاید افزایش تعداد پزشک بتواند علاوه بر کمک به مناطق محروم با ایجاد رقابت موجب بالا رفتن کیفیت فوق ضعیف حال حاضر پزشکان ایرانی و ویزیت های دو دقیقه ایشان باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
اگر پزشکی ما در حد کشورهای اروپایی بود که عباس کیارستمی و مرحوم هاشمی شاهرودی برای درمان به خارج از کشور نمی رفتند. متاسفانه واقعیت این است که پزشکی ما حتی از هند هم بسیار عقبتر و ضعیفتر است و پزشکان ما اکثرا به فکر پر کردن جیب هایشان و سفر به خارج از کشور و خرج کردن پول ها هستند.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
علت به چالش کشیدن دکتر و مدیر و مهندس و وزرا و مدیران .... بخاطر این هست که باید بگویم از اول انقلاب من سنم ۱۶ سال بود یادم هست شعارهای که داده میشد قابل اجرا نبود یعنی به سخنانی انقلابیون در مجالس و خیابانها میدادند که واقعا دست نیافتنی بود عدالت در حقوق و ثروت و ..... چطور کسی از انقلابیون همان موقع پرسش نمیکرد شما که میگویید اگر انقلاب پیروز شور زندان نخواهیم داشت من خودم در سخنرانی شنیدم . چون امکانات ضبط سخنرانیها وجودنداشت . ولی یادم هست اینقدر وعده داده میشد مردم روی ابرها راه میرفتند من همیشه از مدرسه فرار میکردم و به سخنرانیهای میدان شهر میرفتم . ایا توقع مردم را بادا نبرده بودند ؟ ایا ان حرف ها برای چی بود
هرچی سر مردم ایران میاد حقشونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
بهترین حرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
همه مردم خیر اونایی که از حول حلیم افتادن تو دیگ حقشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
جالبه همه با شما هم نظریم ولی هر کدوم مطابق ذهنیت خودمون حرف شما رو تایید کردیم
شما هم میدونیددانه درشت ها کیا هستن ما هم میدونیم.پس هی توییت نزن
تعداد پزشکان ایران به نسبت جمعیت از سوریه و تاجیکستان کمتر است. آیا نباید مسئولان سال های اخیر وزارت بهداشت که پذیرش پزشک را کم نگه داشته اند به علت به خطر انداختن جان مردم و ایجاد انحصار دادگاهی و مجازات شوند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
تعداد پزشک مخصوصا پایین نگه داشته شده است. به همین دلیل هست که یه متخصص ماهی 300 میلیون درآمد داره. اگه تعداد زیاد بشه که دیگه درآمدها میشه مثل مهندسی و مجبورا برای 2 میلیون برن تو دهات ها پزشکی کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
به همین خیال باش که پزشکا برن دهات.
علی
| Canada |
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
پزشکی در ایران بعنوان یک وسیله برای کسب درامد است و همانطور که در بالا گفته شد بشدت در انحصار خودیهاست جندی قبل از ایران به کانادا امده ام و تفاوت واضح است
مدتی پیش در تهران برای تیروئید نزددکتر متخصص رفتم از در که وارد شدم قبل از توضیح با توهین از صحبت من جلوگیری کرد و نسخه را بدستم داد که ادرس ازمایش را از منشی بگیر مات و مبهوت نگاش کردم که من که هنوز چیزی نگفتم گفت مگه مشکل تیروئید نداری گفتم چرا ولی شاید موضوع دیگری دخیل است گفت ازمایش بگیر با وقت قبلی از منشی بیا قبل از اینکه حرفی دیگه بزنم منشی در باز کرد و من را به بیرون هدایت و مریض بعدی امد مثل رباط نسخه در دست و راه افتادم در
حالیکه کلی گیج بودم که چی شد
خدایا ممنون به خاطر همه چیز

در کشوری قرار داریم که مردم در رفاه کامل قرار دارند و از خوشی زیاد اشک میریزند

نمیدونم با چه زبونی ازت تشکر کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
من هم دارم می خندم آن هم از ته دل
اکثر اینهایی که خیلی شاکی و طلبکارند و مدعی اند اقازاده ها حقشون رو خوردند ، دم انتخابات ، با چند تا مشوق جنسیتی ابتکار و مولارودی به وجد میان و باز برای حقوق های نجومی و تجارت ژن های خوب اینها، مجددا « تکرار» می کنند..
تکراری ها هم رگ خواب این طیف رو خوب شناختن..
ما مرتب در حال خندیدن به اوضاع اقتصادی هستیم که دامنگیرمان شده ، خنده ای از نوع تلخ به تلخی زهر مار
من یه چیزی رو متوجه شدم که اخیرا تلویزیون خیلی لاوروف رو نشون نمیده و بیشتر اشاره میکنه به سخنان نماینده روسیه در سازمان ملل یا فلان سفیر روسیه در فلان کشور یا معاون وزارت خارجه روسیه و....
جریان چیه؟
لاوروف هم جزء موارد سانسور صدا و سیما شده یا من اشتباه فکر می کنم؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
جریان ذهن متوهم شماست، همین و بس
وزیر بهداشت عزیز . چند مدت پیش اعلام کردند 100 هزارخودرو به بازار می اید و 3 میلیون گوشی به بازار می اید و........این وزیر و مشاورانش اصلا ماشین تحویل مردم نمی دهند خبرگزاریها نشر اکاذیب را بشدت توسعه داده اند و اینکه تو که تو حبی بیتخصص نابلد را وزیر کرده اند و صحبت 30سال مردم را را تکرا کنی ماشینت تولید نکنید .
ما باید به سمتی بریم که با افراد فارغ از ظاهرشون، دینشون، نژاد آنها، قبیله آنها و .... و صرفن بر اساس عملکرد آنها رفتار و برخورد بشه. درست مثل آمریکا و اروپا که اینقدر در اقتصاد و سطح رفاه مردم موفق شدن یکی از دلایل مهمش همین بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
چرند نگو.
وزارت بهداشت بهتره رانت هايي كه در وزارت خونه و جود داره و مانع تعادل عرضه و تقاضاي پزشك در كشور ميشه رو اصلاح كنه فشار هزينه هاي درماني و مسائل پزشكي خيلي بيشتر به مردم فشار مياره
آقای وزیر بهداشت بهتر بود فرآیند تامین بالشت بیمارستان خود را پیگیری میکرد تا متوجه مشکلات به راه اندازی تولید و تامین خودروهای بروز و پیشرفته ای که احتمالا مد نظرشان است را بشوند (هر چند خودروهای ساخت داخل حداقل استانداردهای لازم مورد تظر مراجع ذیربط را دارند).
ضمنا، چه خوب است همگی ما برروی بهبود و ارتقاء حوزه های کاری خود تمرکز کنیم. بعلاوه، سهم آموزش فرهنگ صحیح رانندگی از تمام بقیه فاکتورهای مورد نیاز برای کاهش سوانح رانندگی (نظیر مشخصات فنی خودروها، وضعیت جاده ها...) بیشتر است که متاسفانه متولی مشخص با شرح وظایف و ابزار کافی برای آن وجود ندارد.
کاش قوه قضائیه باتوجه به اینکه می داند اکثریت قریب به اتفاق مردم حتی قضات محترم قوه قضائیه برای استفاده ازتلگرام از فیلترشکن استفاده میکنند ازحکم دادستان خاص خودش که دستورفیلترتلگر ام راداد عدول کند وبالغوچنین حکمی که هیچ خاصیتی غیرازآزارمردم نداشت به این بازی فیلتراسیون پایان دهد .
شیخ محسن: خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است / کارم از گریه گذشته به آن می خندم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
هنوز قهقهه تلخت مونده جوون
لاکن چرا اینجوری شد؟
سعی کنید زیاد بخندید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
نمکدان
دیروز ساعت 8 شب داشتم در پارک لاله قدم میزدم. هوا خیلی خوب و خنک بود و تنفس آن هوای تازه و خنک واقعن لذت بخش بود. به این فکر میکردم که ملیون ها نفر از هموطنان از جایی که من دارم الان عبور میکنم، حداقل یک بار در عمرشون عبور کردن و الان دیگه هیچ اثری ازشون نیست و خدا رو شکر کردم که حداقل زنده هستم

ناگهان اطرافم سیاه شد و هیچ چیزی و ندیدم. خیلی ترسیده بودم گفتم خدایا نکنه من خودم رو چشم زدم و مردم. بعد از چند ثانیه که به اطراف با دقت نگاه کردم نوری به طرفم اومد. خیلی ترسیده بودم. نور تا 1 متری من اومد و بعد ایستاد.

نور به من گفت میخوام یک چیزی بهت بگم که اون رو به مردمبگی . گفتم چی. نور گفت ظریف، روحانی و کابینه اش آبروی کشور هستند و من اونها رو زمانی که به ممالک دیگر سفر میکنند و مردم ممالک دیگر چقدر از آنها استقبال میکنند دیده ام و

من گفتم به روی چشم و در یک لحظه از اون حالت خارج شدم و ........


ادامه دارد...................
جناب قرائتی اگر همکاران شما شبیه شما ودکتر قرائتی فکر میکردند کنسرت ممنوع نمیشد وگریه جای شادی را نمیگرفت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
نه که الان ممنوعه توخیابون مغازه ماشین و...
مردم سرسام گرفتند از این آهنگ وها
مردم برای ریاست جمهوری آینده به من رای بدید

اگر به من رای بدید قول میدم همه چیز را برای شما رایگان کنم و در پلک به هم زدنی همه مشکلات شما را حل کنم
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
رای ما ناشناس!
کله پاچه و نان و پنیر هر دو غذا هستند لاکن کسی که کله پاچه زیاد میخوره نباید انتظار داشته باشه که زیاد عمر کنه
ما دولتی میخایم که دولت تکنوکرات باشه . که انتخابشون نه برحسب حزب و... باشد بلکه بر اساس تجربه و دانش آن شخص باشد .تنها با این راه میشه موفق بود . ما همه چیزمان را سیاسی کردیم چون بعضی ها نونشون در این است و این مشکلی از مردم حل نمیکند . چاره کار این است که کار را به کاردان بسپارند . انتخابها فقط براساس دانش و تخصص باشد همین.
تو گزینش هامون بهتره بپرسیم چهار تا متخصص بیان در مورد شغل طرف سوالهای تخصصی بپرسند .
در انتخاب مجلسمون نباید براساس حزب و تعهد طرف رای بدیم براساس تخصص رای بدیم .
شورای نگهبان نباید یه متخصص را بخاطر یه گفتار یا مصاحبه کنار بگذارد . بلکه بیشتر براساس تخصص افراد صلاحیت بدهد .
مردم نباید به تکرار رای بدیم به کسانی رای بدیم که از لحاظ تخصص اصلح هستند کاری به گفتار شخص نداشته باشیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
حرف شما متین .... اما برای تایید افراد متخصص باید متخصص خود آن رشته باشد . نمابندگان در شهرها را چه کسانی تایید ثلاحزت میکنند اولین شاخص انها این هست انقلابی باشند . نمیشه . کلا مشکلات کشور ما باید بوجود میامد تا بعد از چندین سال دیگر مردم و خود انقلابیون خسته خواهند شد چون روند کلی نشان میدهد وصعیت فعلی جواب نمیدهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
"ما تعهد میخواهیم نه تخصص""
یادت رفته؟
از این آخوند قرائتی خیلی خوش ام می آید خیلی با حال است گاز اشک آور؟ بزودی من هم برایتان یک بروشور در مورد ضرورت اصلاح قانون حجاب اجباری می دهم. اصلا وقت نمی شود این مقاله را تمام کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
قرایتی ....بروشور با تیتراژ بالا ولی با حجم کم برای تبلیغ حجاب خوب هست . بعد تبلیغ و تهدید حجاب اجبار با بروشور خکسالی و ترسالی و سیل چی میشه . آن ابزار ها کافی نبود ؟
کسی از مرجان شیخ الاسلام آل آغا خبر نداره؟
قاشقچی اگه میدونستی وقتی بمیری اینقدر معروف میشی خودت زودتر به سفارت عربستان میرفتی
در حیرت مانده ام هزار ها میلیارد را در خانه شمارش میکنند در گاو صندوق میگذارند یا تبدیل به دلار لعنتی شده از خارج از کشور سردر میاوردیا زیر کوهی غاری .خاکی پنهان میکنند ایا عمرشان کفاف خرج کردن اینهمه پول بیزبان وحرام را خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۲
دستم به آلو نمیرسه ترشه
وزیرمحترم کمبود پزشک واعصاب خرابی تو نوبتهای یه ماهه بعلت کمبود پزشک کمتر از ارابه های مرگ نیست؟آیا کسی تو این مملکت نیست چندتا پزشک هندی وپاکستانی وارد کنه؟؟؟
آیا انسان برای زجر کشیدن و بدبختی آفریده شده است؟

نه

عمر انسان بسیار کوتاه است. 80 سال در یک چشم بهم زدن تمام میشود


اگر بدبخت هستید یا زندگی خسته کننده و معمولی دارید زاد و ولد نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
ایرانیش بله
مردم بحرین و آذربایجان خیلی شانس آوردن که از ایران جدا شدند
اصلاح طلبان تمام حیثیت خودشون رو فدای کشور و روحانی کردن و تمام قد از نظام و رهبری دفاع کردن تو این چند سال اخیر ولی هر توهینی رو دارند از طیف دلواپس و افراطی گوش میکنند ؟
جالبه در حالی اصلاح طلبان تمام قد از نظام و رهبری عزیز و حتی سپاه مقتدر دفاع میکنند ولی جماعت افراطی دلواپس همچنان دست از توهین نسبت به آنها نمیدارن؛
کاهش ۴۰۰ هزار تومانی قیمت سکه رو خدمت ملت عزیز تبریک و خدمت دلالان تسلیت میگویم ، بهترین سرمایه گذاری بورس است از اول سال بازدهی ۵۰ درصدی ؟! روحانی مچکریم ؟!
اتفاقا مذاکره با یک تاجر ، خیلی بهتر است تا با یک سیاستمدار ؟
بعضی ها در سر رویای انتخابات و حضور مردم در پای صندوق رای را دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
دیشب از طرف حداد اعلام‌شد در گام‌دوم دنبال افراد انقلابی باشید . از همان جناح فرد دیگری دنبال جوانگرایی و نو اصولگرایی هستند . فکر کردند که اگر کاری انجام دهند و روی رای مردم مقاومت کنند مردم به انها رای خواهند داد . طوالم این هست اگر کسی در انتخابات به کسی رای دادی و برگدیده شما در اجرای مطالبات شما با مقاومت باداتر از خودش برخورد کرد ایا شما یا من دوباره به همان افرادی که مانع ایجاد کردند رای خواهیم داد . مگر دوباره عکس خاتمی را که تقریبا از همه سیاسیون از نجابت سیاسی برخوردار هست از تبصره عکس استفاده کنند .
جناب قرایتی کار ملت از خنده گذشته ،! یادش بخیر یه زمانی مردم منتظر برنامه شما بودن ولی همه منتظر ۹۰ هستند که نابود کردن ؟! این فروغی آیا برای مدافع حرم سوریه هم رفته ؟؟! یا فقط از نردبان ترقی رفته بالا ؟؟
سیب زمینی امروز ۱۲ هزار تومان رو رد کرد؟! بابا این وسط چه کسی پاسخگوست ، بابا بدارید ملت یه سیب زمینی اب پز بخورند ؟! واقعا جناب همتی دمت گرم که بخاطر یه مشت دلار معیشت ملت رو هدف قرار دادی ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۱
سیب زمینی به اندازه متوسط من کیلوی ده هزار تومان خریدم و امروز دو هزار تومان کمتر شد ولی یک ساعت پیش شبکه یک داشت در مورد سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی و خصوصی سازی در امریکا تحلیل و تفسیر میکرد . نکته جالب این بود که میگفت در امریکا وقتی اقتصاددانان لیبرال به روزولت گفتند دولت حق دخالت در اقتصاد را ندارد ولی روز ولت حرف انها را قبول نکرد و با دخالت در اقتصاد کشور امریکا را به ابرقدرت اقتصادی تبدیل کرده است و تیورسین های اقتصادی لیبرال را شکست داد . من میگم این تحلیل ها را برای چی و توجیه چه حرف یا ایده ای در تلویزیون بیان میکنند ایا منطورشان این هست که با شرایط فعلی دولت همچنان در اقتصاد حضور داشته باشد پس دیگر اصلاحات اقتصادی امیدی نیست چون حرف کارشناسی در بعد اقتصاد را امروز تلوزیون رد کرده است
اتفاقی شبکه ۳ برنامه حاشیه و متن رو نگاه کردم کارشناسی بنام جبرائیلی داشت بر علیه اصلاحات حرف میزد نمیدونم سن او چند بود ولی نباید بیشتر از ۳۰ سال داشته باشه د داشت از سال ۸۱ میگفت یعنی ۱۷ سال پیش که تقریبا ۱۳ ساله بود و خاطرات اون سال رو مرور میکرد ، جناب جبرائیلی نتونست درست تحلیل کنه چرا جنگ نمیشه ؟! به همان دلیل که نباید به آمریکا اعتماد کرد به همان دلیل هم جنگ نخواهد شد ،!!!!
مقاومت .. پایداری ... ایستادگی ... دورزدن تحریم ها ... دلالی ... قاچاق ... احتکار ... رانت ... اختلاس ... تبعیض ... بی عدالتی ... بیکاری ...
الان اگر من بنویسم آخوند قرابتی. فرمودند.....تابناک کلمه آخوند را حذف می کند. در حالیکه کلمه آخوند و یا ملا مقدم تر . است.
درود خدا بر استاد . درست می فرمایید . پیشنهاد خوبی است اگر جامعه ظرفیتش را داشته باشد .
جناب وزیر بهداشت ایندوخط را بخوان و یه کم فکرکن در مطبهای خصوصی همکاران شما بعد از چند روز و یا ماهی که نوبت گرفته ای باید از ساعت 3 و یا 4 بعد ازظهرحضور داشته باشی تا هر موقع دکتر دلش خواست تشریف بیاره مطب و منش هم هر موقع دلش خواست مریضو بفرسته داخل
تاکید میکنم این وضعیت اکثر مطبهای خصوصی است حال تو خود بخوان حدیث مفصل برادرمانگاهها و بیمارستانهای دولتی
اینجا چقد اطلاعاتی هست
آشنا: ای کاش در همه جا از دانه درشت‌ها آغاز شود
مخلص آقای قرایتی که انسان شریف وپاکدست ومومن هست .
شادی با مشروبات وموسیقی و..فقط اعتیاد وتخریب است شادی با کمک به همنوعان ومعنویات ممکن است .این قصیه را سیاسی تفسیر نکنند
بسته ویژه خبری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار