بازدید 10638

اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مرحله دوم المپیاد‌های علمی

کد خبر: ۹۰۸۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۱ 01 July 2019

مرکز ملی پرورش استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان از اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مرحله دوم المپیاد‌های علمی دانش‌آموزی کشور سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷ خبر داد.

به گزارش میزان، نتایج پذیرفته‌شدگان آزمون‌های مرحله دوم المپیاد‌های علمی کشور در سال تحصیلی ۹۸-۱۳۹۷، از طریق سامانه ثبت‌نام المپیاد‌های علمی به نشانی http://oly.medu.ir قابل مشاهده و دریافت است.

دانش‌آموزان می‌توانند پس از مراجعه به این سامانه و با وارد کردن کدملی و رمزعبور، از نتایج خود مطلع شوند. ضمناً کارنامه دانش‌آموزان پذیرفته نشده نیز در سامانه فعال شده است.

بر اساس این گزارش در مرحله دوم المپیاد‌های علمی ۴۷۶ نفر پذیرفته شدند که البته ۲۵ نفر به طور هم‌زمان در ۲ رشته شرکت کردند و تعداد کل پذیرفته‌شدگان ۴۵۱ نفر است.

تعداد شرکت‌کنندگان در رشته علوم تجربی ۱۳۸نفر، ریاضی ۲۶۹ نفر، علوم انسانی ۶۷ نفر و سایر رشته‌ها ۲ نفر و در مجموع ۴۷۶ نفر هستند (۱۳۱ نفر دختر و ۳۴۵ نفر پسر) که از این میان، ۹۵ نفر پایه دهم و ۳۸۱ نفر پایه یازدهم هستند. همچنین ۶۰درصد پذیرفته شدگان المپیاد جغرافیا در این مرحله دختر و ۴۰درصد پسر هستند.

آمار شرکت‌کنندگان در رشته زیستشناسی ۴۳ نفر، ادبی ۴۲ نفر، سلول‌های بنیادین ۴۷نفر منهای ۹ نفر، جغرافیا ۴۰ نفر، ریاضی ۷۳ نفر، فیزیک ۴۶ نفر، شیمی ۴۵ نفر، نجوم و اختر فیزیک ۴۹ نفر و المپیاد کامپیوتر ۹۱نفر است که البته بعد از آزمون آخر هفته آینده به ۴۰تا ۴۵ نفر کاهش می‌یابد. در مرحله اول المپیاد‌های علمی ۸۳ هزار و ۴۶۴ نفر شرکت کردند که ۷۷۹۵ نفر پذیرفته شدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان