بازدید 10478

مصرف برنج خارجی، برنج ایرانی را ارزان کرد

کد خبر: ۹۰۸۴۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 29 June 2019

رییس انجمن برنج ایران گفت: در پی افزایش کاذب قیمت برنج داخلی، مردم به مصرف برنج خارجی روی آورده‌اند که نتیجه آن کاهش تقاضا و کاهش قیمت برای برنج داخلی بوده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایلنا، جمیل علیزاده‌ شایق کاهش قیمت برنج ایرانی در بازار را حدود 15 درصد عنوان کرد و گفت: افزایش غیرمنطقی قیمت برنج داخلی در بازار درحالی بود که برنج‌های عرضه شده، تولید سال گذشته است.

وی ادامه داد: قیمت برنج روند عادی خود را طی می‌کرد که برخی برای افزایش سود خود قیمت این کالا را به ویژه در بازار تهران افزایش دادند.

شایق با بیان اینکه این موضوع را به ‌دستگاه‌های ناظر بارها گزارش داده‌ایم، افزود: این دستگاه‌ها تا امروز اقدام در خور توجه برای مبارزه با گرانفروشی غیرمنطقی در بازار برنج داخلی انجام نداده‌اند.

وی دلیل کاهش قیمت برنج داخلی را نه واکنش دستگاه‌های ناظر بلکه روی آوردن مردم به مصرف برنج خارجی دانست.

شایق گفت: از ابتدای سال تا کنون بیش از 600 هزار تن برنج خارجی وارد کشور شده است و در حال حاضر بازار اشباع از برنج خارجی با نرخ‌های مصوب است.

رییس انجمن برنج ایران با تاکید بر اینکه خبرهای خوبی برای بازار برنج داخلی در پیش است، افزود: در سالجاری 500 تا 600 هزار هکتار از اراضی کشور به زیر کشت برنج رفته است که موجب عرضه حجم بالایی این محصول از نیمه مرداد ماه می‌شود.

شایق گفت: نتیجه عرضه حجم بالای برنج داخلی کاهش قیمت و بی‌نیازی کشور به واردات است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱
این افزایش قیمت ۱۰۰ درصدی چه توجیهی به جز نبود شفافیت و نظارت داشت و علت آن خرید همه برنج های داخلی بازار توسط دلالان و کم کردن آن در بازار و بعد عرضه با قیمت خودشان بود
نظارت کجای این روند بود؟؟؟
کی ارزان شده که مردم متوجه نشدن؟همین دیشب برنج خریدم که همون قیمتهای بالای سابق رو داره
این نشون می ده که مصرف خودروی خارجی هم قیمت خودروی بی کیفیت داخلی رو که دست مافیای کثیف هست پایین میاره
آقای جمیل علیزاده‌ شایق:
قانون کشش پذیری، عرضه و تقاضای اقتصاد را حتماً می دانید.
گرانی قیمت های سر به فلک کشیده و خارج از کنترل برنج ایرانی توسط شما سبب شده است تا تقاضای خرید برنج اکثریت مردم به سوی خرید انواع برنج تایلندی، هندی، اروگوئه ای، و ... منحرف گردد. لااقل تحلیل درستی ارائه نموده اید. ولی 15% صحیح نیست. دوباره حساب کنید.
احسنت به مدیریت دوستان. خسته نباشید!
كجا كاهش قيمت بوده؟
گران كنندگان اقلام توليدداخلي كه غيرمنطقي عمل ميكنندخائن هستندوبويي ازانسانيت نبرده اند
سلام، همزملن با افزایش قیمت برنج داخلی، کافی است مردم چندین سال برنج خارجی- هندی مصرف کنند، ذائفه که با برنج هندی عادت کنه، دیگه از برنج ایرانی رویگردان خواهند شد و تمایلی به مصرف برنج داخلی نخواهد بود، لذا فاجعه ای مشابه چای روی خواهد داد....مراقب تغییر ذائقه باشیم، اتفاقاتی مثل پوشاک و کفش و لوازم منزل نیز از همین نوع هستند.....
تحریم مردم برنج داخلی را ارزان کرد نه مدیریت فشل دستگاه های دولتی
دو کیلو برنج ایرانی 1 کیلو هندی قاطی کن بپز ، هم خوش قیافه میشه هم خوشمزه پولشم کمتر میشه
اطلاعات اشتباه به مردم ندین لطفا، برنج خارجی نبود که برنج داخلی رو ارزون کرد، یارانه‌ای که دولت به کشاورز خارجی داد و هدف گذاری برای نابودی تولید داخل هست که تولید کننده داخلی رو نابود می‌کنه. اگه دولت راست میگه همین دلاری رو که به کشاورز خارجی میده به کشاورز داخلی بده وضع مردم خیلی بهتر میشه
متاسفانه نه برنج سایر کالا هم که بی منطق افزایش می یابد هیچ سازمانی عکس العملی انجام نمی دهد فقط جریمه انگار ۱۰۰ سود در بیاره ۱۰ جریمه بده تهش برای مردم چی میشه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار