بازدید 7758
۶
عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران در گفتگو با تابناک اقتصادی؛

نبض بازار سکه تهران در چهارمین روز تابستان/ کشتی آرای: بازار طلا و سکه به شدت در رکود به سر می‌برد!

بازار طلا و سکه این روز‌ها بر خلاف رونق بازار جهانی فلزات گران بها، در کمترین سطح داد و ستد چند ماه اخیر به سر می‌برد. روندی که باعث شده با توجه به کاهش قابل توجه تقاضا برای خرید، شاهد تخلیه حباب سکه به سطح ۳۴۰ هزار تومان باشیم.  
کد خبر: ۹۰۷۸۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸ 25 June 2019
تابناک اقتصادیبازار طلا و سکه این روز‌ها بر خلاف رونق بازار جهانی فلزات گران بها، در کمترین سطح داد و ستد چند ماه اخیر به سر می‌برد. روندی که باعث شده با توجه به کاهش قابل توجه تقاضا برای خرید، شاهد تخلیه حباب سکه به سطح ۳۴۰ هزار تومان باشیم.  

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در معاملات امروز (سه شنبه چهارم تیرماه ۹۸) بازار طلا و سکه تهران، آخرین نرخ‌ها حکایت از کاهش نسبت به روز قبل دارد. این در حالی است که اونس جهانی طلا این روز‌ها بر مدار صعودی حرکت می‌کند. اما فاکتور مهم‌تر در نرخ طلا و سکه بازار داخلی، نوسان نرخ ارز به ویژه دلار می‌باشد. فاکتوری که حالا با توجه به مدیریت کارامد بانک مرکزی، با ثبات‌تر از گذشته و به دور از نوسانات هیجانی قرار دارد و در نتیجه بازار طلا و سکه نیز با کاهش نوسان همراه شده است.
 
نبض بازار سکه تهران در چهارمین روز تابستان/ کشتی آرای: بازار طلا و سکه به شدت در رکود به سر می‌برد!

بر اساس این گزارش، برای اطلاع از آخرین نرخ‌های بازار امروز طلا و سکه تهران، گفتگویی تلفنی با محمد کشتی آرای عضو هیأت مدیره طلا و جواهر تهران داشتیم.

کشتی آرای با بیان اینکه امروز اونس جهانی با تغییرات قابل توجهی همراه بود، افزود: در حال حاضر آخرین نرخ اونس جهانی طلا، ۱۴۲۷ دلار می‌باشد که نسبت به روز گذشته همین موقع، ۱۷ دلار در هر اونس افزایش داشته است. این فعال با تجربه بازار طلا و سکه با تاکید بر اینکه تاثیر افزایش نرخ جهانی در حال حاضر توسط کاهش نوسان نرخ ارز، به نوعی خنثی شده است، اظهار داشت: بازار طلا و سکه این روز‌ها با توجه به کاهش کم سابقه تقاضا برای خرید، به شدت در حال رکود می‌باشد.

کشتب آرای در خصوص آخرین نرخ‌های بازار طلا و سکه نیز گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) امروز به نرخ ۴ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز قبل، ۵۰ هزار تومان کاهش داشته است.  

هر قطعه سکه تمام طرح قدیم نیز بدون تغییر نسبت به روز دوشنبه، ۴ میلیون و ۵۱۰ هزار تومان می‌باشد.

بر این اساس، هر نیم سکه بهار آزادی نیز به رقم ۲ میلیون و ۴۱۵ هزار تومان و هر ربع سکه بهار آزادی به یک میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، هر سکه یک گرمی همانند روز قبل، یک میلیون و ۱۵ هزار تومان معامله شد و هر گرم طلای ۱۸ عیار،  ۴۴۱ هزار تومان ارزشگذاری شد.

همچنین هر مثقال طلای ۱۷ عیار آبشده که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است،  یک میلیون و ۹۱۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است. به گفته کشتی آرای،  حباب سکه امروز، با کاهش به رقم ۳۴۰ هزار تومان رسیده است.

به گفته کشتی آرای، بازار امروز به رغم افزایش نرخ جهانی به رقم ۱۴۲۷ دلار، با نوسان اندک نرخ ارز در محدوده ۱۳۳۰۰ تومان برای دلار و ۱۵۲۰۰ تومان برای هر اسکناس یورو همراه بود که این کاهش نوسان نرخ ارز، تاثیر مستقیم بر عدم افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داشته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
اقای کشتی آرای هم دلش خوشه هر دفعه صحبت از کاهش حباب سکه میده. این اخبار تکراری چ فایده ای داره. سکه یکدفعه یه رقم قابل توجهی بالا میره بعد بمرور کم میشه ایشون میاد میگه مثلا چند تومن حبابش خالی شد. اینم شد خبر آخه یه صحبت جدید داری بگو
الان دیگه دلال بازی تمون شده و نوبت به مصرف کننده واقعی رسیده که ابدا توان خریذ سکه و مسکن و اتومبیل را ندارددددد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۵
دقیقا. با حقوق متوسط دو سه میلیون اکثریت جامعه هیچ قیمتی واقعی در ایران نیست. آخه با حقوق دو تومن ميشه خونه خرید با قیمت چند صد میلیونی، این نشان از حباب قیمت در اثر جو روانی بازار هست که به زودی به طور بدی خالی ميشه.
به شدت !!!!!!!!!!!!!!!
در رکود یا خفقان ساختگی و به زور
مسکن و خودرو هم هم بگو خجالت نکش .....بازار را هم بگو بیشتر خجالت نکش .......میدانی چرا .زیرا یک دفعه اجناس سه الی 4 برابرکردند... .همه دارند سماق میمکنند از بیکاری .از اجر پز گرفته تا نان پز
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار