بازدید 21247

ارزان‌ترین تویوتا کمری در سایت دیوار و مشخصات آن

کد خبر: ۹۰۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶ 25 June 2019

اگر تویوتا را بهترین و معتبرترین برند خودروسازی جهان معرفی نکنیم، قطعا باید بگوییم حداقل یکی از بهترین نام‌های تجاری در این زمینه است. سال 1937 بود که اولین ماشین تولیدی این شرکت به بازار آمد. البته تولد تویوتا به حدود 10 سال قبل یعنی سال‌های 1926 به بعد بازمی‌گردد. نکته جالب اینکه خیلی‌ها تویوتا را منحصرا یک شرکت ژاپنی می‌دانند در حالی که در پروسه تاریخچه ثبت آن، تویوتا شرکتی چندملیتی عنوان شد. نخستین خودروی تولیدی از آن نیز تویوتا ای‌ای بود. در بین ده‌ها خودروی تولیدی از این کمپانی در اقصی نقاط جهان، کمری که از سال 1980 در قالب یک خودروی کامپکت به بازار آمد تقریبا به پرفروش‌ترین خودروی تویوتا تبدیل شد. بعدها البته فرم بدنه آن از کامپکت به سدانی نیمه متوسط تغییر یافت. سخن را کوتاه کنیم؛ در این یادداشت می‌خواهیم ارزان‌ترین تویوتا کمری‌های بازار ایران را معرفی کنیم؛ با کمک آگهی‌های سایت دیوار و قیمت‌گذاری‌هایی که بی‌واسطه در این سایت صورت می‌گیرد.

با نگاهی به آگهی‌های سایت دیوار، متوجه می‌شویم تویوتا کمری از سال 2005 به بعد به بازار آمد؛ البته در بین آگهی‌ها نیز یک مدل 1998 یعنی 1377 شمسی نیز به چشم می‌خورد که ظاهرا جزو کمری‌هایی است که غیر رسمی وارد ایران می‌شدند. این خودرو دوررنگ، دارای 11 ماه بیمه، تخفیف کامل بیمه و معاینه فنی است. فروشنده می‌گوید کلیه لوازم مصرفی‌اش نیز تعویض شده‌ و سالم هستند. این ماشین در این سایت 117 میلیون تومان به فروش می‌رسد. اما به هر حال پروژه ورود کمری به بازار از سال 2005 کلید خورد. در سایت دیوار کمری 2005 XLI با 300 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 162 میلیون تومان ارزش‌گذاری شده است. این نسل از کمری که جزو اولین کمری‌های بازار ایران به شمار می‌رود، در سه مدل گرند، GLI و XLI تولید شده بود. گرند، موتوری 6 سیلندر خطی با 24 سوپاپ و 3 لیتری داشت و دو مدل دیگر یعنی XLI و GLI دارای موتور 4 سیلندر خطی 2.4 لیتری بودند. مدلی که در سایت دیوار آگهی شده، ساده‌ترین نمونه کمری 2005 است که به آپشن‌هایی از جمله کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ضدقفل، تهویه مطبوع، کروز کنترل، پنجره و آینه‌های برقی و سنسور عقب و جلو مجهز است.  اما در آگهی دیگری خرید تویوتا کمری 2005-2006 در فول آپشن‌ترین مدل آن یعنی گرند با 219 هزار کیلومتر کارکرد 195 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. امکانات این خودرو عبارت است از: کیسه هوای جانبی جلو، کنترل خودکار هوا، مه‌شکن جلو، سانروف، کابین و لوازم مصرفی تماما چرم، صفحه نمایش یا کامپیوتر سفری و سانروف. خودروی آگهی شده نیز 6 سیلندر و دنده اتومات است.

یکی از مزیت‌هایی که خرید و فروش در سایت دیوار دارد، دادن امکان انتخاب به مشتری است. برای مثال او می‌تواند با توجه به بودجه‌اش، فیلتر قیمت را تعیین یا در قسمت جست‌و‌جو مدل مورد نظر را وارد کند و از همه مهم‌تر، آگهی‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کند. برای مثال در این سایت قیمت تویوتا کمری 2005 گرند با مشخصات ذکرشده اما از نوع دنده دستی و به رنگ آبی، 165 میلیون تومان در موردی دیگرعنوان شده است. البته فروشنده می‌گوید خودروی خود را کمتر از قیمت واقعی ارزش‌گذاری کرده است؛ زیرا برای خرید خانه به آن احتیاج دارید. از دیگر مزیت‌های سایت دیوار همین است، اگر به موقع جست‌و‌جو کنید ممکن است مواردی این چنینی نیز پیدا کنید.

منبع :  ویرلن

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر