بازدید 2895

افزایش خطر چاقی در دوران کودکی با کارکرد مغزی کمتر

کد خبر: ۹۰۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۱ 23 June 2019

بیش از نیمی از انرژی بدن در دوران کودکی توسط مغز مصرف می‌شود و میزان این مصرف انرژی مغزی با چاقی دوران کودکی نیز مرتبط است.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایژین نیوز، محققان دانشگاه نورث وسترن (NU) و دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک دریافتند تغییر در انرژی رشد مغزی در کودکان از لحاظ زمان، شدت و مدت مصرف انرژی بر الگوهای مصرف انرژی و افزایش وزن بدن تأثیر دارد.

این فرضیه از تحقیق انجام شده در سال ۲۰۱۴ الهام گرفته شده و نشان می‌دهد مغز دو سوم انرژی بدن در حالت استراحت را مصرف می‌کند و این مصرف انرژی در سن پنج سالگی بیشترین میزان مصرف است.

در این تحقیق مشخص شد این مصرف انرژی توسط مغز در سنین کودکی موجب کاهش وزن و کاهش این مصرف انرژی در دوران نوجوانی و بزرگسالی موجب افزایش وزن خواهد شد.

کریستوفر کوزوا، استاد انسان‌شناسی کالج هنر و علوم وینبرگ و عضو هیأت علمی مؤسسه تحقیقات NU اظهار کرد: این تحقیق تأیید کننده نظریه رشد کند کودک انسان در مقابل دیگر پستانداران است و علت آن همانطور که ذکر شد مصرف بیشتر انرژی بدن توسط مغز است.

هدف اصلی از انجام این تحقیق درک بهتر محققان از این روند مغزی و سیاست‌های کنترل وزن در رشد کودکان است.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم کنترل انرژی مصرفی در دوران کودکی تأثیر مثبتی بر برنامه‌های رشد در دوران کودکی و بعد از آن خواهد داشت.

نتایج این تحقیق در نشریه Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر