بازدید 8907
۱

بیشترین کودک آزاری توسط والدین و اقوام است

کد خبر: ۹۰۶۷۶۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲ 20 June 2019

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بررسی اطلاعات نشان می دهد که بیشترین سوءرفتارها به ویژه آزارهای جنسی نسبت به کودکان در محیط خانواده و از طرف والدین، اقوام و آشنایان صورت می گیرد.

به گزارش «تابناک»، رضا جعفری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بین والدین، پدران بیشتر از مادران مرتکب خشونت می‌شوند یا آنکه حداقل این نوع خشونت ها بیشتر گزارش می‌شوند و بعد خشونت‌هایی است که از سوی والدین ناتنی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: کل پذیرش در چهار واحد اورژانس اجتماعی یعنی مراکز مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، تیم‌های سیار خدمات اجتماعی، پایگاه‌های خدمات اجتماعی واقع در حاشیه شهرها و سکونت گاه‌های غیررسمی و خط ۱۲۳، حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد بوده است.

جعفری گفت: اورژانس اجتماعی یکی از خدمات پیشرو سازمان بهزیستی برای حمایت‌های روانی و اجتماعی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی مانند کودکان و زنان در معرض خشونت یا آزاردیده است. اورژانس اجتماعی همچنین در موارد معلول آزاری، سالمندآزاری و اقدام کنندگان به خودکشی فعالیت دارد.

دعوای والدین جلوی کودک از مصادیق کودک آزاری است

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: در مواردی که کودکان شاهد خشونت بین والدین هستند نیز از مصادیق کودک آزاری است.

جعفری افزود: همچنین سوءمصرف مواد در حضور کودک یا تشویق و اجبار او به مصرف الکل و موادمخدر از طریق سوزاندن و داغ کردن در زمره موارد کودک آزاری است، هر چند که تجربه نشان می‌دهد که تفکیک آنها نه عملی و نه علمی است چرا که خشونت‌ها به صورت ترکیبی صورت می‌گیرد.

رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور چند روز پیش اعلام کرده بود که بر اساس آمار و داده‌های موجود، در گروه خشونت‌های خانگی، کودک آزاری در رتبه نخست و بعد از آن همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باسلام و تشكر از مطلب آموزندتون ، فكر نميكنيم كه تيتر زدن اينگونه مطالب آموزنده خيلي دير شده معتقدم بايد از اين دست مطالب آموزشي و فرهنگي از پايه هاي ابتدايي در كتب و جلسات مختلف آغاز شود تا بطور كامل فرزندانمان از ابتداي شروع تعليم وتربيت مسائل مختلف از جمله كودك آزاري را بياموزند و از خود مرقابت كنند .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان