بازدید 16831

مهران مدیری با ستاره مربع‌ها از دورهمی رفت!

پس از آنکه روش‌های مرسوم کسب درآمد از طریق سامانه‌های اینترنتی و روش‌هایی نظیر ارزش افزوده در تلویزیون محدود شد، روند تولید برنامه دورهمی که با پشتوانه چنین سامانه‌هایی اداره می‌شد نیز متوقف شد و در ادامه نیز مهران مدیری که درآمد بسیار نجومی از قبل این برنامه داشت، با این برنامه وداع کرد...
کد خبر: ۹۰۶۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ 19 June 2019

مهران مدیری با ستاره مربع‌ها از دورهمی رفت!پس از آنکه روش‌های مرسوم کسب درآمد از طریق سامانه‌های اینترنتی و روش‌هایی نظیر ارزش افزوده در تلویزیون محدود شد، روند تولید برنامه دورهمی که با پشتوانه چنین سامانه‌هایی اداره می‌شد نیز متوقف شد و در ادامه نیز مهران مدیری که درآمد بسیار نجومی از قبل این برنامه داشت، با این برنامه وداع کرد...؛ اتفاقی که به نظر می‌رسد به منزله پایان دورهمی باشد و بعید است این برنامه با گروه دیگری به آنتن شبکه نسیم بازگردد.

به گزارش «تابناک»؛ پس از حواشی به وجود آمده و حذف شیوه قدیمی متکی بر ستاره مربع‌ها از تبلیغات غالب صداوسیما، آثار آن آهسته آهسته مشخص می‌شود. تعطیلی برخی برنامه‌های پرمخاطب که بنایشان را بر کسب سودهای کلان از این مسیر گذاشته بودند، از جمله اتفاقاتی است که پس از تغییر این فرآیندهای کسب درآمد، رخ داده است. «دورهمی» یکی از این برنامه‌ها بود که اکنون باید آن را تمام شده تلقی کرد، چون دیگر خبری از آن درآمدزایی متکی بر ستاره‌مربع‌ها و سودهای کلان برای سازندگان و تأمین کنندگان مالی‌اش نیست.

مهران مدیری با ستاره مربع‌ها از دورهمی رفت!

دورهمی با اجرای مهران مدیری، جزو برنامه‌هایی است که تصور می‌شد مدیران معاونت سیما با وجود تغییرات رخ داده، همچنان روی آنتن نگه می‌دارند اما سازندگان این برنامه، پس از حذف اسپانسر این برنامه، خواستار رقمی نامتعارف نسبت به رقم‌های پرداختی تلویزیون شدند که قاعدتاً امکان پرداخت آن وجود نداشت و عملاً این برنامه را به تعطیلی کشاند. در این میان یکی از موانع تداوم پخش مهران مدیری، حضور و دستمزد او بود؛ رقم‌هایی که در فرآیندهای مرسوم برنامه‌سازی تلویزیون به مجریان پرداخت نمی‌شود و حاصل اتفاقاتی نظیر حمایت مالی ستاره مربع‌ها از یک برنامه است.

مصطفی احمدی تهیه‌کننده «دورهمی» روز گذشته خبر داد که حتی حراج «موزه دورهمی» را هم برگزار نمی‌کنند و این موضوع را نیز به گردن صداوسیما انداخت و در این زمینه گفت: «با توجه به اینکه متولی برگزاری حراج و فروش هدایا سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی است، تمام هدایای دریافتی از مهمانان به سازمان تحویل داده می‌شود و تصمیم گیری در این خصوص بر عهده مدیران سازمان است.»

دورهمی نخستین بار در 27 اسفند 1394 روی آنتن شبکه نسیم رفت و پخش آن تا امسال که برخی روش‌های غیرحرفه‌ای کسب درآمد از مخاطبان تلویزیون حذف شد، تداوم داشت. در دورهمی به جز مهران مدیری به عنوان طراح، کارگردان و مجری، سیامک انصاری، رامین ناصرنصیر، الیکا عبدالرزاقی، محمد نادری، مهران رنجبر، سروش جمشیدی، مه‌لقا باقری، سحر ولدبیگی به عنوان بازیگر ایفای نقش پرداختند اما هرچه این مجموعه جلو رفت، بخش‌های کمدی و بازیگران آن محدودتر شد و در حد یک تاک‌شو به انضمام یک بخش کمدی با حضور سروش جمشیدی و چند مونولوگ انتقادی بعضاً دور از انصاف مهران مدیری محدود شد.

قاعدتاً این محدودیت و کاهش عوامل تولید دورهمی، سوددهی این برنامه را افزایش داد اما در عین حال شواهدی مبنی بر اینکه حذف این بخش‌ها و بازیگران منجر به ریزش شدید مخاطبان این برنامه شده باشد، وجود نداشت، چون محور این برنامه مهران مدیری بود و مخاطبان عمدتاً برای دیدن برنامه‌ای با اجرای او، سراغ شبک نسیم می‌رفتند. اکنون باید دید شبکه نسیم که فعلاً خندوانه را نیز روی آنتن ندارد، چه برنامه‌ای را با سطح جذابیت این دو برنامه جایگزین خواهد کرد و با چه حربه‌ای تماشاگرانش را حفظ می‌کند!

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴۱
صدا و سیما هیچی نداره همین دوتا برنامه خوبشم بخاطر حسودی و بدبختی تعدادی از دست داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
فقط عزاداری پخش کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
به خاطر مخالفت دولتیها برنامه اش بسته شده.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
پارسال وقتی برنامه مهران‌مدیری را میدیم وقتی گفت که با فرستادن این پیام مبلغ ده هزار تومان از شما کسر میشود و سپس با نصب یک اپ از امکانات دانلود رایگان و شرکت در قرعه کشی استفاده خواهید کرد . اولین پیام را دادم مبلغ ده هزار تومان بدون اینکه متوجه شوم کم کرد ولی هیچ پیامی بمن ارسال نشد که واقعا آیا پیام را دور همی دریافت کردند یا نه . وقتی دوباره ارسال کردم باز تا سه بار سی هزار تومان کم کرد . وقتی شارژ موبایلم تمام شد یعنی با این ترفند ثروت جمع کردند ایا این پول حلال هست . وقتی من بهتابناک نظر ارسال میکنم در جواب میگید کهربر محترم نظر شنا دریافت شد . چرا دور همی چنین عمل نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
ستاره مربع ها و دعوت از خوانندگان اینچنینی به دورهمی پوششی بود برای زدن حرفهای مردم از زبان مدیری
کجایند وجدانهای بیدار؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
تو دیگه کی هستی که کل شارژتو واسه این کار گذاشتی. تا امثال شماها هستن سودجویان هم وجود دارند
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
یک خط کلی برای حذف سلبیریتی ها دنبال می شود
کارش شده لوس کردن دزدی و رانت و اختلاس بشینیم دور هم بخندیم به دزدی بخندیم به رانت بخندیم به اختلاس هر هر هر چه بامزه دارن میدزدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
آفرین
مهران مدیری با این حرفا از چشم ما نمیفته
اینم مثل رضا عطاران از تلوزیون بره کل سال مداحی و عزاداری پخش کنید تا خیالتان راحت شود
دورهمی نخستین بار در بیست و هفت اسفند 1397 بر روی آنتن شبکه نسیم رفت؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
خخ
جامعه دقیقا دو قطبی شده... با فاصله بسیار زیاد!!
مردم نان شب ندارن! چه جای خندیدنه؟؟؟

اونم این سلبریتیهای بی درد که فقط بلدن خوب حرف بزنن!!
پاسخ ها
سید متنفر از شعار مرگ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
آخ آخ آخ ببخشید اشتباه منفی دام !من هم دقیقا با این نظر موافقم ! ....آی مردم ایران شما چقدر خووبیییییییییییییید ! ...بیا نگار جان زودتر بریم کانادا که بزایی !
اصولا حفظ مخاطب برای درآمد زایی است. وقتی قرار نباشد که از مخاطب استفاده مالی شود دلیلی برای نگرانی از کاهش مخاطب وجود ندارد. عوامل شبکه نسیم حقوق تعیین شده را می گیرند و برنامه های کم مخاطب هم تحویل می دهند. مردم هم ماهواره تماشا می کنند.
اگر درآمد خوبی داره نوش جونش با زحمت و اراده درطی سالها کار و تلاش بوده ، امیدوارم همیشه سالم و خندان باشه ،جیبش هم پر پول ...#ژن خوب
اگر درآمد خوبی داره نوش جونش با زحمت و اراده درطی سالها کار و تلاش بوده ، امیدوارم همیشه سالم و خندان باشه ،جیبش هم پر پول ...#ژن خوب
مديران ناکارامد سيما مردم رو مجبور به استفاده از ماهواره ميكنن
از سال ها قبل نسبت به این گونه کسب درآمد ( نمونه بدوی اش پیامک های ارزش افزوده بود ! ) به همه جا اعتراض کردم ولی کو گوش شنوا .......................ولی باز هم جای ضرر را از هر کجا بگیرند منفعت است . بدترین اتفاقی که در این روش های کسب درآمد برای شرکت کننده و برگزارکننده دارد رو آوردن به شانس و اقبال برای کسب درآمد به جای زحمت کشی و برای اجرا کننده هم بوجود آمدن نوکیسه هایی است که هوس می کنند زنشون رو ببرند کانادا بزاید !؟ و ...................
از یه منظر دیگه به این قضیه نگاه کنید

برنامه دورهمی پیش از این که مردم رو از به فکر و عمل! وادار کنه بیننده رو در قبال دزدی ها خندان میکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
حداقل یه وی پی ان استفاده کن نفهمیم از کجا کامنت میذاری
کازینو تعطیل شد
خب دستمزد شخصی مثل مدیری با اون حجم مخاطب باید هم بالاتر از فلان مجری در فلان برنامه ی کم مخاطب باشه. البته نه در حد نجومی. بهرحال دنیا همین شده و هیچ کس محض رضای خدا دیگه هنرشو به اجرا نمیذاره. دوره ی جوانمردی و فردین بازی تموم شده. اکثریت مدیران هم بدون پاداش و رانت کار نمیکنند و اگه درآمد نجومیشون قطع بشه٬ همون پولهایی که تا امروز جمع کردند رو میریزن توی چمدون و کلا میرن خارج.
ضد اسلام بود
گلیچین روزگار عجب قدرتی دارد
شما فکر مي کنيد برنامه دورهمي چي داره که براي مردم تازگي داشته و سرگرم کننده باشد؟!! يک بازيگر را که قبلا رامبد دعوت کرده و در خصوص مسائل شخصي اش سئوال نموده است يک هفته بعد مديري دعوت مي کند و همان سئوالها را به نوعي ديگر مي پرسد بعد هم برنامه هاي ديگر همان بازيگران را دعوت و باز دور باطل سئوال هاي بي خودي....... اين وسط وقت ، عمر ، و فرهنگ ملت است که از بين رفته و فدا مي شود. در ثاني برنامه اي که کپي يک برنامه هندي است چه نبوغي مي خواهد که برخي اين پول درآوردن را به نبوغ مديري گره مي زنند ( مازحمت کامنت گذاشتن را بکشيم تو تابناکي نيز درج نکن! باشه!!)
یعنی میگین اینکه سری جدید این برنامه بعد از قسمت اول ناگهانی از روی انتن شبکه کنار رفت ربطی به انتقادات تند -
یا بقول نگارنده بعضاً دور از انصاف_مدیری از دولت و بعد از اون فشار دولت به شبکه نسیم نداشت!!؟
مهران مدیری هم از قابلیت خودش تو این اوضاع قمر در عقرب استفاده کرد. مردم ما خیلی عجیب ن. با چش خود همه چیز میدیدن ولی گویا باید از دم مسیح آیی مدیری باید میشفتن و به وجد میومدن. روز پاک تو بازار و کار میدیدن اما بی تفاوت شب خسته و کوفته با خانواده مینشستن از دهان مدیری بشنون. مردم ایران بیرون نمیخند ن در پستوی خانه میخندن. مدیری شده بود سرگرمی ای مردم که شبها از دزدی ها بگه اختلاص ها رو بشماره . هیچ وقت چهره تماشاگران رو صحنه یادم نمیره که وقتی مدیری میگفت فلان مدیر فلان کار میکنه بعد دوربین میرفت رو چهره بعضی انچنان سرخ و سفید میشدن و بوجد میومدن و با چشم ابرو بهم میگفتن دیدی چه حرفی زد انگاری اولین اختلاس و تاریخ بشریت داشت میگفت مدیری درصورتی که هر روز و هر شب با چش خودمون میدیدیم و لمس میکنیم این اتفاقات رو. عجیبیم ما عجیب..
به فکر بدبختی و گرفتاری شدید اقتصادی و وحشتناکی که در داخل ایران است و به فکر آلام خودمان باشیم از اینها

آبی گرم نمیشود ............فقط سر مردم بیچاره کلاه میگذارند و در فکر خوشی های خودشان هستند .....

یک هنرمند باید اوضاع و احوال کشور خود را با طنز به چالش جدی بکشد ......و ملاحظه ی هیچکس راننماید ..

باید حرفش را همه بفهمند و در فکر پول نباشد .....
برنامه هایی که در آمد شان از این طریق بدست می آید اشکال دارند
فقط میگفت عید مبارک ولی اسمی از ائمه وامام وشهدا نمیبرد
پاسخ ها
ناشناس
| Czechia |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
خب خدارو شکر کاش هیچکس تو قدرت اسمی ازشون نمیبرد لااقل ائمه و شهدا رو میزاشتین برا مردم بمونه
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۹
منظور ایشان این است که باید ریا کاری می کرد
باید بنشینید منبعد سینه زنی تماشا بفرمائید.
ایروزا فقط دنبال پول نجومیند
بیت الاحزان صداسیما کامل شد
مهران مدیری هم نجومی بگیر هستش حتما کسی که خانه اش میلیاردی ارزش داره اون وقت میاید از فقرا دفاع می کنند
دولت قبلی بهتر بود
مجریهای خوب و توانمند و برنامه‌های جذاب به دلایل واهی یکی یکی دارند حذف میشوند. اما اشکالی نداره، خدا را شکر، شبکه من و تو، شبکه‌های جم تی وی و .... هستند که جای این برنامه‌ها را پر کنند.
دریغ از یک نواوری و خلاقیت..هیچ کس سر جای خودش نیست و تو ایران همه‌چی در همه
تکلیف پولهایی که سرویس اول مارکت از مردم گرفت بابت قرعه کشی خودرو چی میشه؟جالبه هر روز ترفندی جدید برای سرکیسه کردن مردم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار