بازدید 5396

سردار سلامی: سیاست آمریکا در جهان خشکیده

کد خبر: ۹۰۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۵ 19 June 2019

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امروز به وضوح نمایان است که سیاست امریکا در جهان خشکیده است و حتی آنها راهبردی برای اصلاح راهبردهای خود هم ندارند.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، سردار سرلشکر سلامی در آیین ملی بزرگداشت استاد تراز انقلاب اسلامی که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد افزود: امروز این سیاست به طور ویژه در برابر مقاومت و اراده ملت ایران به بن بست رسیده و آنها هر چه در چنته داشتند رو کرده اند اما به نتیجه ای نرسیده اند.

وی با یادآوری تهدیدهای ماه های اخیر امریکایی ها در فضای رسانه ای گفت: وقتی این تهدیدها از پوسته روانی خارج شد مشخص شد که چقدر ناتوان و کوچک هستند اما آن را در یک فضایی بزرگنمایی می کنند تا طرف مقابل را به تسلیم وادارند.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: آنها حتی دچار فقدان راهبرد نیز شده اند، روزی از خارج کردن نظامیانشان در سوریه صحبت می کنند، روزی هم می گویند چندصد نفر از نیروها بهتر است بمانند، روزی در عراق در پی استقرار حکومت دلخواه خود بودند اما مشخص شد که مردم عراق دنبال چه منطق و گفتمانی هستند.

وی مقاومت را تنها راه پیروزی در برابر سیاست های امریکایی ها دانست و افزود: این پیروزی نزدیک است.

سردار سلامی اضافه کرد: دیپلماسی هم جز با مقاومت به پیروزی نمی رسد و از سوی دیگر امریکایی ها وقتی خود را در عرصه های میدانی شکست خورده دیدند چاره کار را در مذاکره فرض کردند در حالی که مذاکره خود راه شکست است اما مقاومت و ایستادگی یک راهبرد فعال و پویاست نه اینکه ایستا و سکون باشد.

وی تأکید کرد: ما ایران 10، 20، 30 یا 40 سال قبل نیستیم امروز ایران قدرتمندتر از هر زمان دیگری با دشمنان مبارزه می کند که این برآمده از هویت اسلامی، انقلابی و ملی مردم مسلمان ایران است که بارها طعم شکست را به دشمنان چشانده اند.

فرمانده کل سپاه گفت: امریکایی ها به اعتراف خودشان از فقدان یک رهبری روحانی دچار ضعف جدی هستند چرا که فلسفه سیاسی آنها با فطرت جهان نمی خواند اما هویت و ماهیت انقلاب اسلامی کاملاً با فطرت انسانی بشر انطباق دارد چرا که عدالت خواه و ظلم ستیز است و ظلم ها و بی عدالتی های جهان را که دشمنان مرتکب آن شده اند بر نمی تابد.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به گرامیداشت شهید چمران در این مراسم ، آن شهید را شخصیتی با ترکیب علم، هنر، اندیشه، ایمان و روح جهادی دانست و افزود: مجاهدت ها و برجستگی های شهید چمران به گونه ای است عنصر زمان نمی تواند غبار کهنگی بر ویژگی هایش بنشاند، به عنوان نمونه ؛ اقدامات جهادی و فکری او در جان کودکان لبنان نشست و بعدها به درخت تنومندی به نام حزب الله لبنان تبدیل شد که شاخسار این درخت در شرق مدیترانه گسترده شده و به فخر دنیای اسلام تبدیل شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر