بازدید 2665

اردوغان: به مرگ طبیعی «مرُسی» معتقد نیستم

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی گفت: من به مرگ طبیعی «مرُسی» معتقد نیستم؛ برخی ها از جنازه او هم هراس دارند.
کد خبر: ۹۰۶۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹ 18 June 2019

رئیس جمهوری ترکیه در سخنانی گفت: من به مرگ طبیعی «مرُسی» معتقد نیستم؛ برخی ها از جنازه او هم هراس دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرد: معتقد به مرگ طبیعی محمد مرسی نیستم.

رئیس جمهوری ترکیه در این خصوص ادامه داد: برخی از جنازه مرسی نیز هراس دارند. دنیا در قبال اعدام ۷ جوان مصری سکوت اختیار کرد. اکنون نیز بسیاری سکوت کرده اند.

اردوغان پس از اقامه نماز میت غیابی با شهید خواندن مُرسی اعلام کرد: اعتقادی به مرگ طبیعی وی ندارم. اروپا نیز مانند رویدادهای پس از کودتای مصر در قبال شهادت مرسی سکوت کرده است.

گفتنی است، مراسم نماز میت غیابی برای محمد مُرسی اولین رئیس جمهور منتخب مردم مصر با حضور رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مسجد فاتح استانبول برگزار شد. علی ارباش رئیس امور دینی ترکیه امامت این نماز را برعهده داشت. چندین تن از وزرا و مقامات کشوری ترکیه نیز در این مراسم حضور داشتند.

گفتنی است، محمد مرسی رئیس جمهوری سابق مصر در جلسه محاکمه مربوط به پرونده «جاسوسی»، ناگهان از حال رفت و پس از آن فوت کرد. بر اساس اعلام الجزیره، جسد وی بلافاصله به بیمارستان منتقل شد. وزارت کشور مصر نیز در پی اعلام درگذشت محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر در این کشور آماده باش اعلام کرد. مُرسی سیاستمدار مصری و پنجمین رئیس جمهوری مصر بود. وی رئیس سابق حزب آزادی و عدالت، یک حزب تأسیس شده توسط اخوان المسلمین نیز بود. محمد مرسی نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ بوده و پیشتر از ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ نمایندهٔ پارلمان کشورش بود. وی در ۱۲ تیر سال ۱۳۹۲ پس از ناآرامی‌های چندروزه و حالت بحرانی کشور مصر توسط ارتش این کشور عزل و به زندان انداخته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار