بازدید 9783

اعداد و ارقام تکان دهنده در اقتصاد ایران

کد خبر: ۹۰۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 18 June 2019

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در سال گذشته، ٥٣٣ هزار میلیارد تومان یارانه به حامل های انرژی پرداخت شده، ولی به تولید نیامده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، مسعود خوانساری، امروز سه شنبه ٢٨ خرداد ٩٨ در سومین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: بر اساس آمارهای رسمی کشور، در فاصله سال های ٩٢ تا ٩٨، میانگین رشد سرمایه گذاری در ١٤ فصل منفی بوده و رقمی معادل ٨. ٣- درصد رسیده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: رشد مصرف در ٩ فصل از این مدت مثبت بوده و میانگین آن، ٢. ٢- را به ثبت رسانده و در عین حال، رشد تورم ٢٦. ٩ درصد، رشد اقتصادی ٩. ٤- درصد، رشد صادرات ٦- و رشد واردات ٧. ٢١- بوده است که با توجه به اینکه بخش عمده ای از واردات کشور، واردات مواد اولیه و کالاهای صنعتی بوده، این روند نگران کننده است.

وی تصریح کرد: بحران نقدینگی اکنون وجود دارد و با توجه به تورم، نقدینگی و نرخ ارز بنگاهها را دچار مشکل شده است و در سال جاری، رکود حاکم خواهد بود. تنها راه اصلاح این روند با توجه به وضعیت موجود اقتصاد و شرایط تحریمی، اصلاح ساختار اقتصادی کشور را ضروری می کند.

به گفته رییس اتاق تهران، بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه، ٨٠٠ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار پرداخت می شود؛ در حالیکه کل وابستگی کشور و بودجه به نفت ٢٠٠ هزار میلیارد تومان است؛ پس با اصلاح روند پرداخت یارانه و حذف تنها یک چهارم آن و حتی پرداخت یک چهارم دیگر به صورت نقدی به اقشار آسیب پذیر، می توان ساختار کشور را اصلاح کرد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: در سال گذشته، ٥٣٣ هزار میلیارد تومان یارانه به حامل های انرژی پرداخت شده، ولی به تولید نیامده است. این موارد شامل ١٢٣ هزار میلیارد تومان به بنزین، ١٣٠ هزار میلیارد تومان برای گازوییل و ٢٨٠ هزار میلیارد تومان گاز طبیعی بوده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۰
زمینه چینی برای افزایش قیمت حامل های انرژی و خالی کردن مجدد جیب ملت برای تامین مالی اختلاس ها و ریخت و پاش ها
مردم هر روز تکان میخورن
با اتمام ضرب الاجل تعیین تکلیف اف ای تی اف وخروج گام به گام ایران از برجام بزودی شاهد جهش چشمگیرقیمت دلار و سقوط تاریخی بورس خواهیم بود
دولت گفته دلال ها و بانکهای محترم من با شما کاری ندارم که پول ها را به تولید نبرید و به سمت کارههای کاذب ببرید!!
پس به کجا رفته است؟؟؟؟؟؟
ایران بهشت سرمایه دار و دلال و اختلاس گر...
مرحبا با این مملکت داریتون
سند الگوی پیشرفت اسلامی.
با افزایش قیمت حامل های انرژی از زمان شروع پرداخت یارانه تا امروز ، میزان قیمت یارانه ثابت مانده است ولی باز هم مسئولین چشمشان به همین یارانه ها است . در ضمن آقای خوانساری شما که دغدغه یارانه ها را جهت تولید دارید ، بفرمایید بودجه های عظیمی که در کشور دست به دست می شود کدامشان در جهت افزایش تولید استفاده می شود؟!!
دلخوش به این مقدار نباشید !
کاش من هم یک خودی بودم
اونوقت دم از مديريت جهان و غيره ميزنيم زززررررشك !!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان