بازدید 37840
۱

عجایب خانه‌داری: جوش شیرین، سرکه، لوله بازکنی و ...

کد خبر: ۹۰۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴ 18 June 2019

سینک ظرفشویی گرفته. هر چی ظرف نشسته در سینک دارید کف مالی کرده اید. نگران نشوید. همیشه برای بازکردن سینک ظرفشویی نیاز به اسید یا گرفتن قیمت لوله بازکنی نیست. یکی از بهترین روش‌های از بین بردن گرفتگی لوله بسیار رایج، استفاده از چیزهایی مثل جوش شیرین و سرکه و حتی آب داغ است که در بیشتر آشپزخانه های امروزی به وفور پیدامی‌شود.

لوله بازکن و بازکردن سینک

یکی از بهترین وسیله ها برای باز کردن لوله، لوله بازکن لاستیکی است. این وسیله ارزان گرفتگی لوله را از بین برده و مسیر آن را باز می کند. با این حال شاید لازم باشد برای باز کردن لوله چند بار لوله بازکن را فشار دهید. یادتان باشد که نباید این روش را پس از استفاده از لوله بازکن های شیمیایی و زمانی که هنوز در لوله هستند، استفاده کنید.

زمانی که سینک حمام را باز می کنید، حفره روی سینک را بپوشانید. این حفره معمولا در قسمت بالای سینک یا در پشت قرار دارد. یک تکه پارچه یا دستمال را روی حفره قرار داده و فشار دهید. در این صورت هوای فشرده شده توسط لوله باز به درون لوله باز می گردد و بیرون نمی آید.

اگر لوله سینک آشپزخانه را باز می کنید و دو حفره دارد، همین فرایند باید برای حفره دیگر نیز انجام شود. در این صورت باید از یک پارچه بزرگ تر استفاده کنید تا حفره را کاملا بپوشاند و تا زمانی که لوله را باز می کنید، این حفره را ببندید.

اگر لوله وان را باز می کنید، باید درب روی حفره را بردارید. دو پیچ را باز کرده و رابط متصل به حفره را به سمت بالا کشیده و باز کنید. شاید به پایین آن مو آویزان باشد، باید آن را بردارید. پس از اینکه درب آن برداشته شد، با فرو بردن یک پارچه حفره را بپوشانید. حفره را خوب بسته و لوله را باز کنید.

بازکردن سینک ظرفشویی و فاضلاب زیر سینک

نیم کیلوگرم جوش شیرین را با سه گالن آب جوش مخلوط کرده و در لوله بریزید. برای اینکه به پوست تان آسیب نرسد، ظرف محتوی آب جوش را در نزدیکی لوله نگه داشته و به تدریج آب را در لوله خالی کنید. اگر میزان چربی انباشته شده زیاد است از شوینده لوله بازکن استفاده کنید. در هنگام استفاده از این شوینده ها خوب دقت کرده و دستورالعمل را دنبال کنید. همچنین برای جمع آوری مو از لوله حمام می توانید از شوینده های لوله بازکن استفاده کنید.

پیش از استفاده از شوینده های لوله بازکن، لوله را بررسی کنید، از جمله لوله های پی شکل زیر سینک. لوله بازکن های شیمیایی فلز کهنه و لوله های پلاستیکی را می خورند و به همین دلیل اگر به لوله ها آسیب برسانند، استفاده از آن ها می تواند دشوار باشد. به همین دلیل بهتر است خودتان به تنهایی از این شوینده های لوله بازکن استفاده نکنید.

استفاده از جوش شیرین و سرکه به عنوان لوله بازکن

نصف فنجان جوش شیرین را در لوله بریزید. نصف فنجان سرکه سفید افزوده و درصورت امکان لوله را بپوشانید. بگذارید چند دقیقه بماند و سپس یک پیمانه آب جوش اضافه کنید تا لوله را بشوید. مخلوط جوش شیرین و سرکه اسید چرب را به صابون و گلیسیرین تبدیل کرده و چربی جمع شده در لوله را تمیز می کند. این روش پس از استفاده از لوله بازکن های شیمیایی به کار نبرید، مخصوصا اگر هنوز در آب تجمع یافته در  لوله باشند.

استفاده از نمک و جوش شیرین

نصف فنجان نمک و نصف فنجان جوش شیرین را در لوله بریزید. سپس شش فنجان آب جوش افزوده و بگذارید یک شب در لوله بماند. آب داغ چربی جمع شده در لوله را حل کرده و جوش شیرین و نمک هم به عنوان مواد سایشی آن را از لوله خارج می کنند.

فنر زنی لوله بازکنی

می توانید با کمک یک فلز مارپیچ گرفتگی های لوله را از بین ببرید. این فلز باریک پیچ در پیچ باید وارد لوله شده و با فشار دادن، گرفتگی های لوله را باز کند. پس از اینکه فلز را از لوله خارج کردید، تنها کافی است جریان آب را باز کنید تا گرفتگی را تمیز کند. اگر خوش شانس باشید دیگر نیاز نیست برای استفاده از لوله کش هزینه صرف کنید. اگر از یک فلز انعطاف پذیر استفاده می کنید، و آن را به داخل سینک فرو می برید، باید واشر لوله را جدا کنید. این واشر معمولا در زیر سینک متصل شده است. باید گیره هایی که میله فلزی را به لوله وصل می کنند را نیز بردارید. میله را بالا کشیده، از بالای سینک واشر را برداشته و سپس میله و واشر را جدا کنید. تا زمانی که می خواهید سینک را پر کنید، میله را باز بگذارید و ببینید آیا لوله باز است یا نه.

حتی می توانید فلز را تا پایین تر هم فشار دهید. شترگلو و قطعه متصل به آن در زیر سینک را برداشته و و از آنجا می توانید فلز را در لوله فرو کنید. براساس طول فلز و تعداد زانوهای لوله، فرو کردن لوله از این قسمت میتواند دشوار باشد. در حین انجام این کار دستکش پوشیده، چند پارچه به همراه داشته و یک کیسه پلاستیکی زباله به دست بگیرید تا با خارج کردن فلز مو و چربی اضافی را در خارج کنید. اگر گیره های  شترگلو قدیمی بوده و جدا کردن آن ها دشوار است، می توانید از یک لوله کش کمک بگیرید. زیرا لوله کش نحوه جدا کردن آن را بلد بوده و اگر شکست می تواند آن را تعویض کند. در نتیجه دردسرتان کمتر می شود. اما اگر می خواهید گیره ها را خودتان جدا کنید، از انبردست های مخصوص لوله استفاده کنید نه آچار فرانسه.

شترگلو های قدیمی فلزی معمولا پوسیده هستند، بنابراین در صورت امکان بهتر است آن ها را به نسخه پلاستیکی جدید تعویض کنید. اغلب شترگلو های سینک حمام 3.5 سانتی متری هستند اما برخی نیز 4 سانتی متر می باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ایده های خیلی خوبی از مطلبتون گرفتم و ازشون استفاده کردم و واقعا نتیجه گرفتم. به نظرم باید از تیم زحمت کشی که این مطالب رو به صورت رایگان در اختیار مردم میزاره قدردانی کرد. چند روز پیش با یکی از شماره های تبلیغات لوله بازکنی برچسب های روی دیوار خونمون تماس گرفتم که هیچ راهنمایی نکرد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل