بازدید 5082

شبکه بزرگ قاچاق سوخت در جیرفت منهدم شد

کد خبر: ۹۰۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۵ 16 June 2019

دادستان جیرفت از انهدام شبکه بزرگ قاچاق سوخت در این شهرستان خبر داد و گفت: این باند با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس آگاهی جیرفت منهدم شد.

به گزارش «تابناک»، حسین سلامی شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶۸ شرکت متخلف حمل و نقل به اتهام مشارکت در این شبکه پلمپ و ۲۴۸ کامیون مرتبط توقیف شدند.

وی تصریح کرد: درپی دریافت اطلاعاتی مبنی بر فعالیت یک شبکه بزرگ قاچاق سوخت، سربازان گمنام امام زمان (عج) و پلیس آگاهی جیرفت با فعالیتهای شبانه روزی و رصد فعالیتهای این شبکه موفق به شناسایی ۶۸ شرکت حمل و نقل بار و مسافر در سطح کشور شدند که با صدور بارنامه های صوری و غیر واقعی، زمینه قاچاق سوخت را فراهم می کردند.

وی با بیان اینکه دولت برای کنترل مصرف گازوئیل، سوخت را فقط براساس بارنامه های صادره، در اختیار رانندگان کامیون قرار می دهد، اظهار داشت: با پایش های صورت گرفته مشخص شد رانندگان ۲۴۸ خودروی سنگین در سطح کشور بدون جابجا کردن بار و مسافر، سوخت دریافت می کنند.

سلامی گفت: تحقیقات نشان داد این رانندگان کارت سوخت کامیونهای خود را به قاچاقچیان واگذار کرده و آنها با تبانی ۶۸ شرکت حمل و نقل، به طور منظم برای این کامیون ها بارنامه جعلی صادر می کنند و سوختی را که به کارت ها تعلق می گیرد از جایگاه ها دریافت و به خارج از کشور منتقل می کنند.

دادستان جیرفت تصریح کرد: اعضای این شبکه تا کنون بیش از ۲ و نیم میلیون لیتر سوخت را به این شیوه از کشور خارج کرده اند.

وی گفت: کارت سوخت، مدارک هویتی و پلاک ۲۴۸ دستگاه کامیون مرتبط با این شبکه توقیف و پرونده قضایی برای مالکان این کامیون ها تشکیل شده است.

سلامی افزود: شرکت های متخلف هم پلمپ شده و مالکان آنها تحت پیگرد قضایی قرار دارند.

وی بیان کرد: از ۶۸ شرکت شناسایی شده متخلف، ۲۲ شرکت در جیرفت و جنوب کرمان و بقیه شرکت ها در دیگر نقاط کشور فعال بوده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان