بازدید 2701
۱
کبیری:

معاملات ارز هم مانند سکه مشمول مالیات شود

عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: دولت باید لایحه جامعی درباره مالیات بر عایدی سرمایه ارائه دهد که شامل بازار ارز، سکه، طلا و مسکن شود.
کد خبر: ۹۰۴۲۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴ 09 June 2019

سیدتقی کبیری عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ابلاغیه سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات از سکه، گفت: این موضوع به بحث کلان مالیات بر عایدی سرمایه باز می گردد که کمیسیون اقتصادی نیز در گذشته به این موضوع ورود کرده و هم اکنون در فرآیند بررسی قرار دارد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید لایحه جامعی درباره مالیات بر عایدی سرمایه ارائه دهد که شامل بازار ارز، سکه، طلا و مسکن شود، افزود: سکه امروز به یک کالایی مبدل شده که در عین حال که لوکس بوده به کالایی سرمایه نیز تبدیل شده است و از طرفی زمینه ایجاد برخی سوداگری ها در بخشی از جامعه به ویژه در بحث نقدینگی را ایجاد کرده است.

دولت باید از گذشته وارد بحث اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می شد

وی با تاکید بر اینکه دولت باید از گذشته وارد بحث اخذ مالیات بر عایدی سرمایه می شد، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر در دولت وجود دارد تصمیم گیری های دفعی بدون توجه به تبعات آن است.

کبیری با بیان اینکه قبل از پیش فروش سکه ها باید تصمیم اخذ مالیات توسط دولت اعلام می شد، تاکید کرد: دولت باید به بخشی از جامعه که موضوع سکه برای آنها جنبه سودآوری و یا سوداگری ندارد توجه کند و تنها بخشی که دنبال سوداگری در بازار هستند و سودهای کلانی به جیب آنها می رود باید سهم اقتصاد را بپردازند.

دولت باید یک برنامه ریزی مدون در بحث مالیات برای خریداران کلان انجام دهد

وی با انتقاد از اینکه متاسفانه در سیاست گذاری های دولت تصمیم گیری ها در زمان و موعد خود اتفاق نمی افتد، افزود: این موضوع سبب می شود که نارضایتی هایی در جامعه ایجاد شود و برخی از افراد جامعه که در گذشته به دنبال سودآوری سکه نبودند متضرر شوند.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دولت باید مدیریت کرده و یک برنامه ریزی مدون در بحث مالیات برای خریداران کلان انجام دهد، تصریح کرد: بهترین اقدام در شرایط کنونی مالیات بر عایدی سرمایه است، چراکه بخشی از سرمایه جامعه هم اکنون به حوزه مسکن، ارز، طلا و سکه جذب شده است و برخی سودهای چندبرابری به جیب زده اند، بدون اینکه سهم دولت و مالیات را بپردازند.

 

 

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
با سلام ! کسی که سکه را از مبادی قانونی خریده وبا اختلاف ۵۰تومان فروخته چرا باید مبلغ دویست تومان مالیات بر عایدی بده .اخه چه عایدی حاصل شده وانهایی که از مبادی غیر رسمی خریداری کردن چرا نباید بدن .متاسفانه مردم را به سمت کانالهای غیر قانونی هدایت میکنند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل