بازدید 14098
پیمانه اقتصادی؛

واکنش مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس به تحریم‌های جدید آمریکا/ مالیات خرید سکه قسط‌بندی شد/ پیش‌بینی بانک جهانی درباره اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹/ سقوط شاخص دلار در بازار جهانی

این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی چیست؟، قیمت نفت در دو روز متوالی ۳ درصد جهش کرد، رشد سهام آسیایی با امید به کاهش نرخ بهره، واردات اجزای لامپ LED به بیش از ۳۶ میلیون دلار رسید، اجباری کردن قیمت واحد‌های مسکونی امکان‌پذیر نیست، هوآوی قرارداد توسعه ۵جی در روسیه را امضا کرد، امسال قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد و ورود ۳۰ هزار تن گوشت گوساله از برزیل را در بر دارد.
کد خبر: ۹۰۳۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 08 June 2019

تابناک اقتصادیپیمانه اقتصادی، هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان، همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی چیست؟، قیمت نفت در دو روز متوالی ۳ درصد جهش کرد، رشد سهام آسیایی با امید به کاهش نرخ بهره، واردات اجزای لامپ LED به بیش از ۳۶ میلیون دلار رسید، اجباری کردن قیمت واحد‌های مسکونی امکان‌پذیر نیست، هوآوی قرارداد توسعه ۵جی در روسیه را امضا کرد، امسال قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد و ورود ۳۰ هزار تن گوشت گوساله از برزیل را در بر دارد.

واکنش مدیرعامل پتروشیمی خلیج فارس به تحریم‌های جدید آمریکا

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس در واکنش به تحریم های جدید آمریکا گفت: ‏با آرامش به مسیر خود ادامه خواهیم داد. جعفر ربیعی افزود: شرایط اقتصادی در برهه کنونی با جنگ اقتصادی مواجه و ‎تحریم‌ ها یکی از ابزارهای طرف مقابل در این جنگ است.­ وی تأکید کرد: باید در چنین زمانی با آرامش در مسیر از قبل پیش‌بینی شده گام برداشت و نباید این فضا را به نفع طرف مقابل ­هیجانی کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ­تحریم‌های جدیدی علیه بخش پتروشیمی ایران اعلام کرد. طبق اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و ۳۹ شرکت تابعه و نمایندگی‌های فروش آن در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. /صداوسیما

دلیل افزایش قیمت طلا در بازار جهانی چیست؟

در معاملات دیروز بازار جهانی فلزات گرانبها، هر اونس طلا با ۹.۱ دلار افزایش ۱۳۴۳.۹ دلار قیمت‌گذاری شد. قیمت کنونی در مقایسه با قیمت یک ماه گذشته این فلز ۶۳ دلار و در مقایسه با قیمت شش ماه گذشته آن ۹۵.۵ دلار بالاتر بوده است. نقره نیز ۱۳ سنت افزایش یافت و ۱۵ دلار در هر اونس به فروش رسید. پلاتین تغییر قیمتی را تجربه نکرد و ۸۰۲ دلار در هر اونس به فروش رسید. پالادیوم اما ۴ دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و این نخستین بار طی ماه‌های گذشته است که طلا توانست دوباره از پالادیوم سبقت بگیرد. به گزارش رویترز، طی هفته جاری قیمت طلا بیش از ۲ درصد رشد کرده که دلیل آن بالا رفتن انتظارات نسبت به کاهش نرخ بهره دلار در آمریکا توسط بانک مرکزی این کشور بوده است. از طرف دیگر، تشدید مناقشات تجاری به افزایش تقاضای طلا در بازار جهانی منجر شده است.

قیمت نفت در دو روز متوالی ۳ درصد جهش کرد

قیمت‌های نفت خام با خبرهایی از احتمال به تعویق انداختن تعرفه‌های مکزیک و تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس، ظرف ۲ روز بیش از ۳ درصد جهش کرد. به نقل از رویترز، روز جمعه، پس از گزارشی در مورد این‌که احتمال دارد واشنگتن تعرفه‌های مکزیک را به تعویق بیندازد و با نشانه‌هایی از احتمال تمدید توافق کاهش تولید اوپک پلاس، قیمت نفت برای دومین روز متوالی جهش کرد. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی نفت، تا ساعت ۱۲:۰۵ به وقت تهران، ۹۴ سنت یا ۱.۵۲ درصد جهش کرد و به ۶۲.۶۱ دلار رسید. برنت دیروز هم توانست ۱.۷ درصد رشد کند. قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۸۰ سنت یا ۱.۵۲ درصد جهش کرد و به ۵۳.۳۹ دلار رسید.

این شاخص نفتی، در معاملات دیروز ۱.۸ درصد بالا آمده بود. این در حالی صورت می‌گیرد که روز چهارشنبه، پس از اعلام رکورد زدن میزان تولیدات نفت آمریکا و رشد میزان ذخایر انبارهای نفت این کشور تا بالاترین سطح خود از جولای ۲۰۱۷، قیمت نفت برنت و نفت آمریکا، به ترتیب به ۵۹.۵۴ دلار و ۵۰.۶۰ دلار، برای هر بشکه، سقوط کرد، که پایین‌ترین سطح قیمت از اواسط ژانویه تا کنون است. به این ترتیب هر دو شاخص نفتی با سقوط ۲۰ درصدی نسبت به اوج اخیر خود در ماه آوریل، وارد محدوده مقاومت فنی خود شدند. اما پنج‌شنبه شب، با گزارش بلومبرگ در مورد احتمال به تأخیر انداختن تعرفه‌های مکزیک، توسط آمریکا، در روند مذاکرات، قیمت‌های نفت به دنبال رشد بازارهای سهام، افزایش یافت. از سوی دیگر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت که با وجود اختلاف نظر با اوپک در مورد قیمت مناسب برای نفت، در اجلاس پیش روی به تصمیم مشترکی برای ادامه توافق کاهش تولید خواهند رسید. آن‌چه رشد قیمت‌ها را محدود کرده این است که طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولید نفت این کشور، این هفته به رکورد جدید ۱۲.۴ میلیون بشکه در روز دست یافته است.

رشد سهام آسیایی با امید به کاهش نرخ بهره

روز جمعه، با امید به اینکه بانک‌های مرکزی جهان در مواجهه با افزایش تنش‌های تجاری و ریسک رکود اقتصادی، نرخ بهره خود را پایین بیاورند، سهام آسیایی رشد کرد. با بسته بودن بازارهای چین و هنگ‌کنگ، به علت تعطیلات رسمی، حجم معاملات بازارها کمتر از روزهای گذشته بود. نیکی ژاپن ۰.۵ درصد رشد کرد، درحالی که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۸ درصد بالا آمد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۴ درصد به ارزش خود افزود. در آغاز معاملات اروپایی، شاخص پن‌یوروپین استاکس ۵۰ با ۰.۳ درصد رشد روبرو شد، در حالی که داکس آلمان ۰.۴ درصد و فوتسی انگلیس ۰.۲ درصد بالا آمدند. شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا هم در ساعات معاملات آسیایی ۰.۲ درصد رشد کرد که نشان از شروع مثبتی برای معاملات امروز آمریکا دارد. کریس وستون، رئیس تحقیقات شرکت کارگزاری پپراستون از ملبورن، می‌گوید: بانک‌های مرکزی جهان منتظر عملکرد رئیس‌جمهور ترامپ در مورد تهدیدهای تعرفه‌ای اخیر او برای چین و مکزیک هستند. ماه جولای ماه مهمی برای بانک‌های مرکزی خواهد بود. آنها طبق تحولاتی که پیش خواهد آمد، عمل خواهند کرد. بازارهای مالی جهان روی احتمال ۶۷ درصدی کاهش نرخ بهره فدرال‌رزرو، در اجلاس ۳۱ جولای این بانک، حساب باز کرده‌اند، درحالی که ۶۰ درصد هم احتمال دومین کاهش نرخ بهره بانک‌های نیوزلند و استرالیا، وجود دارد.

مالیات خرید سکه قسط بندی شد

سازمان امور مالیاتی اعلام کرد که خریداران سکه های پیش فروشی در سال گذشته که مشمول پرداخت مالیات شده‌اند، می توانند نسبت به قسط بندی مالیات خود اقدام کنند. نحوه تعیین مالیات مقطوع و پرداخت آن؛

نسبت به خریداران سکه که طی سال ۱۳۹۷سکه خود را دریافت کرده اند؛
     ۱- تا بیست سکه دریافتی مشمول مالیات نمی باشد.
     ۲- نسبت به مازاد ۲۰ سکه تا میزان ۶۰ سکه به ازای هر سکه ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال مالیات مقطوع.
     ۳- نسبت به مازاد ۶۰ سکه تا میزان ۱۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال مالیات مقطوع.
     ۴- نسبت به مازاد ۱۰۰ سکه تا میزان ۲۰۰ سکه به ازای هر سکه ۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال مالیات مقطوع.

درخصوص مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را یکجا در خردادماه ۱۳۹۸ ندارند، مالیات مقطوع فوق حداکثر تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می گردد. عدم پرداخت بموقع مالیات و یا در صورت تقسیط، عدم پرداخت اقساط در سر رسیدهای مقرر مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات های مستقیم از پایان خردادماه ۱۳۹۸ خواهد بود.

واردات اجزای لامپ LED به بیش از ۳۶ میلیون دلار رسید

آمار مقدماتی گمرک از تجارت خارجی دوازده ماهه سال ۹۷ نشان می‌دهد که در این مدت بیش از ۳۶ میلیون دلار دلار اجزا و قطعات لامپ LED وارد ایران شده است. واردات ۳ میلیون و ۱۷۷ هزار و ۹۸۹ کیلوگرم اجزا و قطعات لامپ LED باعث خروج ۳۶ میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۹۰ دلار یا به عبارتی یک بیلیون و ۵۱۸ میلیارد و ۶۴۶ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۶۹ ریال شده است. به نقل از میزان؛ این کالا از چهار کشور چین، امارت، تایوان و هنگ هنگ وارد ایران شده است.

اجباری کردن قیمت واحد‌های مسکونی امکان‌پذیر نیست

رئیس اتحادیه املاک استان تهران با بیان اینکه تعیین سقف اجاره، ضابطه‌مند کردن قیمت‌ها برای خرید و فروش و یا رهن و اجاره باید به شکل صحیح اجرا شود، اظهار کرد: تعیین سقف و کف قیمتی در صورتی که اجباری برای مالکان نداشته باشد، می‌تواند بازار اجاره را ساماندهی کند. وی گفت: در دولت‌های گذشته همزمان با افزایش اجاره در فصل نقل و انتقالات تعزیرات با سرکشی در مشاوران املاک قیمت‌ها را کنترل و در برخی از موارد میزان رهن و اجاره را تعیین می‌کرد که همین امر موجب نابسامانی بازار اجاره شد و مشکلات بسیاری در آن دوره برای بخش اجاره ایجاد کرد. قلی خسروی با اشاره به اینکه بازار ملک مانند بازار طلا و نقره نیست، اظهار کرد: دولت می‌تواند بر روی سکه، طلا و یا نقره قیمت‌گذاری کند؛ اما واحد‌های مسکونی به دلیل آنکه تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر دارند و حتی قیمت هر محله با محله دیگر متفاوت است، امکان قیمت‌گذاری وجود ندارد. وی تصریح کرد: واحد‌های مسکونی از چندین مؤلفه مختلف ایجاد می‌شوند؛ بنابراین، راهکار قیمت‌گذاری نمی‌تواند بازار مسکن و یا حتی بازار اجاره را آرام کند. وی تأکید کرد: باید دولت صنعت اجاره داری و ساخت و ساز صنعتی را وارد حوزه عمرانی کشور کند تا کمی بازار به ثبات برسد و از سوی دیگر، با راه اندازی واحد‌های مسکونی استیجاری می‌توانیم بازار اجاره را کنترل کنیم. قلی خسروی تصریح کرد: در کشور ترکیه شهرداری با همکاری سازمان تأمین اجتماعی تعدادی برج برای اجاره دادن به خانه اولی‌ها در نظر گرفت و قیمت‌های این برج ملاک قیمت‌گذاری در آن منطقه شد. اگر این طرح در ایران به اجرا برسد می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در صنعت اجاره داری داشته باشد. /باشگاه خبرنگاران جوان

هوآوی قرارداد توسعه ۵جی در روسیه را امضا کرد

هوآوی چین که در آمریکا به عنوان تهدیدی امنیتی محسوب می‌شود، با بزرگترین شرکت ارتباطاتی روسیه، ام‌تی‌اس، قراردادی امضا کرد تا ظرف سال آینده شبکه ۵ جی را در روسیه توسعه دهد. این توافق در حاشیه دیدار رئیس‌جمهور چین، شیء جین‌پینگ و رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین، در مسکو، انجام شد. ام‌تی‌اس طی بیانیه‌ای اعلام کرد: با این قرارداد توسعه تکنولوژی ۵ جی و آغاز به کار پایلوت تکنولوژی نسل پنجم در سال ۲۰۱۹-۲۰۲۰، انجام خواهد شد. در ادامه این بیانیه اشاره شده گوئو پینگ از هواوی گفته است، از این توافق که در حوزه استراتژیک ۵ جی، صورت گرفته، بسیار خوشحال است. غول ارتباطات چین، از ماه می که ترامپ شرکت‌های آمریکایی را از فروش تجهیزات با تکنولوژی بالا به هوآوی منع کرد، دچار چالش شده بود. ترامپ هوآوی را متهم به جاسوسی برای پکن کرد.

پیش‌بینی بانک جهانی درباره اقتصاد ایران در سال ۲۰۱۹

بر اساس آخرین گزارش منتشره از سوی بانک جهانی اقتصاد ایران در سال 2019 شاهد رکود به دلیل تاثیر تحریم‌های آمریکا خواهد بود. این بانک پیش‌بینی کرده است تولید ناخالص داخلی ایران در سال 2019 معادل 4 و نیم درصد کاهش یافته و رشد منفی 3.6 درصدی را تجربه کند. پاتریک کلاوسول مدیر تحقیقات مؤسسه نیرایست پالیسی می‌گوید: صنعت نفت بخش مهمی از اقتصاد ایران است و شاهد کاهش تولید نفت ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا هستیم. از زمان خروج آمریکا از برجام در می 2018 این کشور تحریم‌های علیه ایران را دوباره اعمال کرده که بخشی از آن مربوط به تحریم‌های نفتی است. ماه گذشته میلادی نیز آمریکا از ارائه معافیت بیشتر برای ادامه خرید نفت ایران توسط دیگر کشورها خودداری کرد.

فورد بزرگترین کارخانه خود در انگلیس را تعطیل می‌کند

پس از دیدار رئیس‌جمهور ترامپ و وعده او برای توافق تجاری عالی پس از برگزیت، فورد اعلام کرد بزرگترین کارخانه خود در انگلستان را تعطیل خواهد کرد. دیلی میل دیروز گزارش داد شرکت فورد کارخانه موتورسازی بریجند، در ولز را تعطیل خواهد کرد. طبق گزارش دیلی میل، این شرکت در بیانیه‌ای گفته است پس از برگزاری چند دیدار با رهبران اتحادیه‌های تجاری، اطلاعیه‌ای در این مورد صادر خواهد کرد. فورد هم روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در نظر دارد برای ایجاد ساختار جدید برای فعالیت‌های اروپایی خود، تا سال ۲۰۲۰ کارخانه بریجند را تعطیل کند. به این ترتیب ۱۷۰۰ شغل در معرض حذف شدن قرار خواهند گرفت. فورد همچنین استفاده کمتر از ظرفیت این کارخانه، که سالانه ۷۵۰ هزار موتور تولید می‌کرد و کاهش تقاضا برای مدل‌های فوکوس و فیستا، را از دلایل دیگر تصمیم خود دانسته است.

سقوط شاخص دلار در بازار جهانی

شاخص دلار آمریکا روز جمعه و به دنبال کاهش فرصت‌های شغلی جدید و میزان رشد دستمزدها به پایین میزان خود از ۲۶ مارس (۶ فروردین) رسیده است. به گزارش رویترز، کاهش شتاب فعالیت‌های اقتصادی به بازار کار کشیده شده است، اقدامی که بانک مرکزی آمریکا را مجبور کرد که نرخ بهره بانکی را کاهش دهد. پیش بینی‌ها مبنی بر کاهش نرخ بهره موجب شد که ارزش دلار از آغاز هفته جاری، حدود ۱.۱۱ درصد کاهش یابد. فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه گذشته میلادی در بخش‌های غیر کشاورزی به ۷۵ هزار شغل رسید، این میزان کمتر از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی است که همگام با رشد جمعیت واجدین شغل باید ایجاد می‌شد. از سوی دیگر، براساس گزارش منابع اقتصادی آمریکا، شرکت‌ها در تعداد استخدام‌های خود و اهداف سرمایه گذاری احتیاط بیشتری می‌کنند. ترس شرکت‌ها از استخدام‌های جدید بی ارتباط با کاهش اعتماد عمومی به وضعیت اقتصادی در آمریکا نیست. تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین و در حال حاضر میان مکزیک و آمریکا به این بی اعتمادی دامن زده است. این گزارش همزمان با آن صورت می‌گیرد که واشنگتن تعرفه‌های تجاری بر ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را از ۱۰ به ۲۵ درصد افزایش داد، امری که دولت پکن را بر آن واداشت تا در یک اقدام تلافی جویانه بر ۶۰ میلیارد دلار از صادرات کشاورزی آمریکا تعرفه وضع کند. از سوی دیگر، ترامپ کشور مکزیک همسایه جنوبی خود را نیز از وضع تعرفه‌های جدید بی نصیب نگذاشته و اعلام کرده است که از چند روز آینده پنج درصد تعرفه بر کالاهای مکزیکی اعمال می‌کند. 

وزیر اقتصاد روسیه: دلار جایگاهش را از دست داده است

وزیر اقتصاد روسیه که در همایش اقتصادی شهر سنت پترزبورگ سخن می‌گفت با اعلام این که روند حذف دلار و اوراق قرضه دلاری در بین بسیاری از کشورهای جهان شدت گرفته است، افزود: کشورها شروع به خرید طلا برای تقویت ذخایر بانک مرکزی خود کرده اند. اورشکین در ادامه با اشاره به این که دلار به تدریج در حال از دست دادن جایگاه خود در بازار جهانی است گفت: چین، ترکیه و کشورهای اروپایی در حال تقویت سهم یورو از ذخایر ارزی خود هستند و دلار به تدریج و ناگزیر در حال از دست دادن سهم خود است. این مسأله نه تنها در روسیه که در همه جای جهان در حال اتفاق افتادن است.

امسال قیمت گوشت قرمز افزایش نمی‌یابد/ ورود ۳۰ هزار تن گوشت گوساله از برزیل

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام اعلام کرد، در سال جاری تاکنون حدود ۳۷ هزار تن انواع گوشت قرمز وارد شده است و با توجه به شرایط بازار افزایش قیمتی در این بخش در سال جاری نخواهیم داشت. حمید ورناصری در پاسخ به این که در سال جاری چقدر واردات گوشت قرمز گوساله انجام شده و آیا دولت دیگر گوشت گوسفندی وارد نمی‌کند؟ اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ هزار تن گوشت گوساله از برزیل وارد شده و تقریباً هیچ کشوری نمی‌تواند با برزیل رقابت کند، اما دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای گوشت قرمز از هر نوع بوده و بنابراین گوشت گوسفندی نیز مشمول همین قانون می‌شود. ورناصری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به کاهش واردات گوشت گوسفندی و اینکه در سال گذشته دولت با استفاده از واردات گوشت قرمز گرم توانست بازار را تا حدی کنترل کند، آیا امسال قیمت گوشت قرمز با نوسان قیمت مواجه نخواهد شد، توضیح داد: در سال جاری حدود ۷۰۰۰ تن گوشت گوسفندی وارد شده است و قیمت گوشت قرمز در سال جاری افزایش نخواهد یافت؛ چرا که واردات گوشت گوسفند برای همه آزاد است و سال قبل نیز با واردات و عرضه حجم سنگین گوشت گوساله منجمد و گوشت گوسفندی تازه به صورت لاشه یا حتی دام زنده توانستیم بازار را کنترل کنیم. وی ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم دام زنده حدود ۱۵ هزار تومان و قیمت لاشه گوسفندی نیز کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان کاهش یافت و یک ثبات نسبی در بازار ایجاد شد. امسال نیز اگرچه نرخ ارز اختصاص یافته برای واردات گوشت قرمز به نیمایی تغییر کرد اما اتفاق مثبتی که رخ داد این بود که بر مبنای آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار، با افزایش عرضه در سال جاری مواجه شدیم و همین عامل نیز سبب ثبات بیشتر و حتی کاهش قیمت گوشت قرمز شد و بر اساس جدیدترین آمارهای دریافتی از بخش خصوصی قیمت دام زنده به کیلویی حدود ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان رسیده است.

مقاومت یک خودروساز در برابر تعرفه‌های ترامپ

یکی از اعضای هیأت‌مدیره شرکت بی‌ام‌و به رویترز خبر داد، این خودروساز بنا ندارد به‌ دلیل تهدیدات ترامپ پیرامون اعمال تعرفه‌ها بر خودروهای وارداتی از مکزیک، ساخت محصولات خود را در این کشور متوقف کند. وی افزود: بی‌ام‌و با وجود آنکه بسیاری از کشورها تعرفه‌هایی را بر واردات خودرو اعمال کرده‌اند به فروش جهانی ادامه می‌دهد. اولیور زیپس همچنین تاکید کرد که برنامه بی‌ام‌و برای سرمایه‌گذاری در آمریکای‌شمالی نیز دستخوش تغییرات ناگهانی نخواهد شد. با این حال، از زمان تهدید ترامپ به اعمال تعرفه‌های ۲۵درصدی بر واردات کالا از مکزیک بسیاری از خودروسازان آسیایی و اروپایی که دارای خطوط مونتاژ در این کشور هستند، نسبت به پیامدهای مالی آن ابراز نگرانی کرده‌اند. به نقل از دنیای اقتصاد؛ ترامپ تهدید کرده است، در صورتی که مکزیک مانع از ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا نشود تعرفه‌های ۵درصدی از دهم ماه ژوئن سالجاری میلادی بر تمامی اقلام وارداتی از مکزیک اعمال می‌شود و به تدریج به ۲۵درصد افزایش خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
اقای فلاحت پبشه من بجای شما بودم بخاطراین توییت همین فردااستعفامیکردم !!!
آمریکا تحریم ها را نه تنها بر نداشت زیاد هم کرد. این یعنی ترامپ دروغگو که می گوید مذاکره بدون پیش شرط.
مالیات خرید سکه غیر قانونی می باشد ، چرا که مردم برای حفظ ارزش پول خود این کار را کرده اند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
همه کشورهای دنیا با مالیات اداره می شود
غیر از ایران.
در آمریکا یک درصدی ها بالای 80% مالیات را می پردازند
در ایران 4%ها حتی 10 درصد مالیات را شاید نپردازند
مثل پزشکان و طلافروشها و سرمایه داران
ناشناس
| France |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
الان دیه نسبت به پارسال صد تومن امده روش بیان از جونمون هم مالیات بگیرن
ناشناس
| France |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
وظیفه رسمی و قانونی بانک مرکزی حفظ ارزش پول هست که با چاپ پول بدون پشتوانه این کار را انجام داده و حالا جایزه هم می خواد؟
ناشناس
| France |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
همه خریداران سکه و دلار را شلاق بزنید و سکه ها را پس بگیرید !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
میخواستن نخرند/ درود بر سازمان مالیاتی. احسنت
"مالیات خرید سکه قسط بندی شد" جالب است که خریداران سکه برای حفظ ارزش پولشان به بانک مرکزی اعتماد کرده و از آن سکه خریداری کرده اند! نتیجه امر اینکه دولت شریک اموال ایشان شده و با منت مکرر در مکرر مالیات آن را قسط بندی میکند. چه خوب خواهد شد اگر حضرات ارزش پول ملی را به جایگاه قبلی آن بازگردانند ؛ پول خریدار را به وی مسترد کنند؛ سود این مدت خواب پول را هم نمیخواهد بپردازند! قبوله ؟
....
نتیجه این حرکت دولت معظم قابل خلاصه سازی است : " دست دولت در جیب ملت"
مالکان قیمتهای اجاره سال قبل را 100 درصد افزایش داده اند چرا نظارت نیست؟!!!
خیلی از بنگاهها کد رهگیری نمی گیرند.
سال گذشته بنگاه برایم کد رهگیری نگرفت!!!
عجب مملکت بی قانونی داریم!!!
در کشورهای دیگر وضعیت مسکن مانند ایران است؟!!!
چرا فقط از پولدار حمایت می کنید؟!!!
گوشت گران بشه یانشه مردم عادی توان خریدنش راندارن
گوشت هم برای ازمابهتران است
ماقشرکارگربه همان خوردن نون وچای شیرین ادامه میدهیم
شنبه ۱۸ خرداد
سقوط ازاد بورس اغازشد فقط در ۵ دقیقه هزارواحدفروریخت
صف های فروش بسیارمتراکم هستند
ارزش گذاری و قیمت گذاری مسکن ربطی به اجبار مالک به فروش ملکش ندارد! بلکه با قیمت گذاری واقعی به مالکین گفته میشود ملکت بطور واقعی اینقدر ارزش دارد و اگر بخواهی بیشتر از این قیمت بدهی سودچودئی است! و قطعاً خریدار هم متوجه میشود نباید ملکی را که قیمتش غیر واقعی و تخیلی است بخرد.
بجای فروشنده از خریدار مالیات بگیرند؟!!
مگه مدیران از رانت سکه خبر نداشتن که موقع فروش، مالیات انرا محاسبه نکردند؟
از چه زمانی قانون عطف به ماسبق میشود؟ خدا هم که قادر متعال هست اینطور عمل نمیکند!
قبل از پیش فروش باید اعلام می شد که به خرید سکه مالیات تعلق می گیرد . از سوی دگر خیلیها ماشین و خانه و زمین خریدند تکلیف آنها چیست؟ آیا ضرر آنهایی که ارزش پس اندازهایشان کاهش یافته است را هم جبران می کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
اگر فتیله ثروت ثرمتمندان با مالیات پایین کشیده شود تورم کم شده و پول ملی افزایش می یابد
گرفتن مالیات از سکه عین بی عدالتی است، دولت کل مالیاتی که از این راه کسب میکنه 14 میلیارد بیشتر نمیشه ولی گرفتن این مالیات اعتبار دولتی که گفته بود هیچ مالیاتی از این سکه ها دریافت نمیکند را خدشه دار میکند، وقتی اعتبار یک دولت از بین برود با هیچ چیز قابل جبران نیست.
مثل حساب های ارزی که چند سال پیش دولت بدقولی کرد و از مردم دلار گرفتند و ریال پس دادند بعد از آن با وجود آنکه میلیارد ها دلار در خانه های مردم است ولی مردم دیگه اعتماد نمیکنند پولشان را در حساب های ارزی بگذارند.
نباید مالیات را برای نقل و انتقال مسکن گذاشت ، بلکه مالیات باید بصورت سالیانه و تصاعدی و بر روی مالکیت وضع شود ...
مثلا هر کارت ملی فقط تا سقف معینی میتواند از مالیات سالیانه معاف باشد ( تجمیع همه املاک چه مسکونی و اداری و تجاری )، مثلا تا ۱ میلیارد تومن در کل..
از یک تا دو میلیارد مشمول ۱ درصد مالیات سالیانه قیمت واقعی ملک یا املاک...
از ۲ تا ۳ میلیارد مشمول ۲ درصد
اژ ۳ تا ۴ میلیارد مشمول ۳ درصد و الا آخر ...
به عبارت دیگر باید برای مالکیت و مالک بودن و مالک ماندن آنقدر دردسر و مشکل درست کرد تا مردم دیگر به املاک و مستقلات به چشم سرمایه نگاه نکنند و آنزا در چرخه تولید و صادرات ببرند ...
متاسفانه مافیای ملک و مسکن ریشه در برخی مدیران و مسئولین داره و این کار هیچوقت محقق نخواهد شد..
در بسیاری از کشورهای مترقی مالیات سالیانه بر دارائی وضع شده و در برخی کشورها ، مثل چین و سنگاپور و ... مالکیت مدتذمعین دارد ، مثلا ۷۵ ساله و یا ۱۰۰ ساله و مالک اصلی همیشه دولت خواهد ماند ..

ممنونم تابناک
گرفتن مالیات سکه به هیچ عنوان صحیح نیست زیرا:
بارها و بارها در رسانه ها اعلام شده بود قیمت قطعی و معاف از مالیات هست
دولت و بانک فکر میکردند قیمت ها زیاد بالا نروند و اکثر مردم تقاضای انصراف خواهند داد لذا خیچ سود انصرافی در قرارداد پیش بینی نشده بود . فقط عودت اصل سرمایه تضمین شده بود.
ثبت نام کنندگان عموم مردم عادی بودند که صرفا به دلیل حفظ سرمایه یا پرداخت مهریه و ... مبادرت به این سرمایه گذاری همراه با ریسک شدند. (البته شاید برخی با داشتن رانت اطلاعاتی که قیمت ها با یک سناریوی از پیش نوشته شده قرار است بالا رود ثبت نام زیادی کردند که کمی بعید است)
اگر قیمت ها پایین می آمد الان حمایت دولت و بانک از مردم چه بود؟
اعتبار و اعنماد ملی به دولت و مصوبه هایش پایین می آید و نباید قانون عطف به ماسبق شود. قبلا یکبار دیگه هم مردم عادی با افتتاح حساب ارزی و تحویل ارز خود رکب خوردند و معادل ریالی به ایشان داده شده این عمل نیز به شدت باعث کاهش اعتماد عمومی خواهد شد و مردم در طرح های دولت مشارکت خود را کاهش خواهند داد.
مگر عایدی دولت با مالیات بر سکه چقدر است که اعتبار و آبروی خود را وسط گذاشته است؟؟
آیا با این منطق نباید از ثبت نام کنندگان حودرو و مسکن و بازار سهام و .... با قیمت قطعی که الان چند برابر شده مالیات مجددا اخذ شود؟
لذا این اخذ مالیات تبعات منفی آن به مراتب بیش از تبعات مثبت آن برای حاکمیت است. و باید بیشتر از این دقت میشد
شنبه ۱۸ خرداد
شاخص کل بورس بعلت تحریم پتروشیمی بیش از۵۰۰ واحدسقوط کرد
بیچاره بورس تازه داشت به کمک دستکاری وعددسازی وتبلیغات شبانه روزی یه کم رومیامد !!!
کاش به دولت اعتماد نمیکردم کاش مثل خیلی ها از بازار میخریدم خوشبحال کسایی که خودرو ومسکن و ماشین خریدند و الان مالیات نمیدهند
چرا باید مالیات سکه قسطی بشود آیا کسانی که میلیونها تومان سکه خریده اند از اقشار ضعیف و محتاج جامعه هستند؟یا مشتی دلال وگرانفروش.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار