بازدید 6482

عذرخواهی وزارت ورزش ازحواشی تاسفبار فینال جام حذفی

کد خبر: ۹۰۳۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵ 03 June 2019

محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش که برای بررسی حواشی فینال جام حذفی فوتبال به اهواز سفر کرده است، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مردم کشور به خاطر حوادث و تأخیر پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنم. به خاطر اتفاقات پیش‌آمده به اهواز آمدیم و با دوستانی که مسئول برگزاری بودند و همه عوامل دخیل، نشسته‌ایم که علل اتفاقات پیش‌آمده را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش تابناک ورزشی، نفر دوم دستگاه ورزش ایران گفت: سازمان لیگ تصمیم گرفته بود تا بازی فینال جام حذفی در اهواز برگزار شود و سازمان لیگ این مسئله را به اداره کل وزارت ورزش و جوانان استان خوزستان ابلاغ کرده بود. بحث‌های مختلفی در امتداد این مسوله پیش آمد. اینکه این بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود یا در استادیوم تازه تأسیس فولاد، چون قرار بود فردای روز فینال، بازی برگزار شود تصمیم بر آن گرفته شد که این بازی در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در ادامه اظهار کرد: به خواست هواداران و مدیران داماش به علت این اتفاق پیش آمده و پر شدن ظرفیت ورزشگاه و باقی نماندن ظرفیتی برای داماش گیلانیان، بازیکنان داماش دیگر تصمیمی برای بازی کردن نداشتند و منجر به این شد که تأخیری دو ساعته برای بازی پیش بیاید. در همین راستا جلسه‌ای برای هر دو تیم برگزار شد و در امتداد آن جابه‌جایی و تخلیه برای حضور هواداران داماش انجام شد و این برداشت شد که فینال جام حذفی قرار است، برگزار نشود.

داورزنی افزود: در همین راستا همه عوامل تلاش خود را انجام دادند که این بازی از همه جهات به بهترین نحو ممکن برگزار شود. ازدیاد جمعیت در ظرفیت استادیوم بازی اتفاق خارج از انتظاری بود. حدود 27 هزار بلیت برای این بازی فروخته شد که 10 هزار بلیت آن اضافه بر سازمان بود. به‌زعم مسئولان داماش 1000 نفر برای جایگاه تماشاگران این تیم در نظر گرفته شده بود، اما در ساعت دو بعدازظهر تمام ظرفیت‌های استادیوم پر شد. حتی این اتفاق افتاد که سایر بخش‌های استادیوم از جمله جایگاه خبرنگاران توسط هواداران پر شد.

وی گفت: علی‌رغم دو ساعت و 20 دقیقه تأخیر و معطلی که در این بازی برای تماشاگران این بازی پیش آمد در نهایت مسابقه با هر نوع ترفندی که بود، برگزار شد. ما بعد از بازی و از صبح امروز دو جلسه برگزار کردیم تا علل این اتفاقات را بررسی کنیم. آقای حسن‌زاده (رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال) نیز قرار است به اهواز بیاید و با آقای تورک (رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال) هم قرار است بنشینیم و بررسی کنیم که طی چه فرایندی این مسائل پیش آمده است. قطعاً گزارش‌ها و تصمیم‌های حاصل از این جلسات را به اطلاع مردم می‌رسانیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره اتفاقات پیش آمده در بازی فینال جام حذفی میان تیم‌های پرسپولیس و داماش گیلانیان اظهار کرد: همه ما باید تابع قانون باشیم. بر اساس وظایفی که بر عهده ماست اختیارات و مسئولیت‌هایی داریم و باید متناسب آن پاسخگو باشیم. مصوبه‌ای در شورای امنیت کشور وجود دارد که به آن "شاک" می‌گویند و مصوبه برگزاری مسابقات ورزشی است. در آن برای همه دستگاه‌ها و نهادها و بخش‌هایی که به ورزش مربوط می‌شوند، تعیین تکلیف کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار