بازدید 3036
سهام جهان افت کرد

نگرانی سرمایه گذاران از رکود اقتصادی

کد خبر: ۹۰۳۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷ 03 June 2019

با نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا و تهدیدات تعرفه‌ای جدید واشنگتن بر علیه مکزیک، وحشت از احتمال رکود اقتصادی افزایش یافت و سهام جهان افت کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با نگرانی از تشدید جنگ تجاری بین چین و آمریکا و تهدیدات تعرفه‌ای جدید واشنگتن بر علیه مکزیک، وحشت از احتمال رکود اقتصادی افزایش یافت و سهام جهان افت کردند.

شاخص ای‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ آمریکا ۰.۵ درصد در ساعات معاملات آسیایی افت کرد.

داده‌های تاجران اروپایی هم نشان داد که بازارهای اروپا در آغاز معاملات با افت روبرو شده‌اند. داکس آلمان ۰.۸۶ درصد افت کرد، درحالی‌که فوتسی انگلیس و کاک فرانسه به ترتیب ۱.۰۵ درصد و ۱.۰۱ درصد سقوط کردند.

نیکی ژآپن هم ۰.۹۲ درصد افت کرد تا به پایین‌ترین سطح ۴ ماهه خود برسد.

در بازار چین، شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳۰ درصد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ ۰.۲۰ درصد افت کردند.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۱.۱۹ درصد سقوط کرد، در حالی‌که کوسپی کره‌جنوبی توانست بر خلاف روند بازارهای منطقه ۱.۲۸ درصد جهش کند.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، توانست با رشد بازارهای هند و کره‌جنوبی ۰.۳۵ درصد رشد کند.

نرخ سود اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا ۲.۱۲۱ درصد افت کرد که پایین‌ترین میزان آن از سپتامبر ۲۰۱۷ تا کنون است.

فوجیتو از شرکت میتسوبیشی گفت: هیچکس فکر نمی‌کند که توافق بین آمریکا و چین در اجلاس جی ۲۰ ممکن باشد. این جنگ تجاری قرار است طولانی‌تر شود. سرمایه‌گذاران به سوی سرمایه‌های امن پناه آورده‌اند.

چشم‌انداز ناامیدکننده اقتصاد، سرمایه‌گذاران را به این گمانه‌زنی رسانده است که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را کاهش خواهد داد. حالا بانک جی‌پی مورگان پیش‌بینی کرده است که فدرال‌رزرو امسال ۲ بار نرخ بهره خود را کاهش دهد. این تغییر مهمی در پیش‌بینی این بانک محسوب می‌شود، چرا که این بانک قبلاً انتظار داشت نرخ بهره تا پایان ۲۰۲۰ تغییری نکند.

در بازار ارز، دلار در برابر ین به نرخ ۱۰۸.۰۷ رسید که پایین‌ترین سطح آن از اواسط ژانویه تا کنون است. هرچند دلار توانست این نرخ را تا ۱۰۸.۱۹ بهبود دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان