بازدید 4447
سهام آسیایی باز هم کاهش یافت

چین: آمریکا تروریسم آشکار اقتصادی است

کد خبر: ۹۰۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ 30 May 2019

درحالی که آخرین دور اظهار نظرهای مقامات چین و آمریکا نشان می‌داد ریسک تداوم جنگ تجاری، تشدید شده است، سهام آسیایی افت دیشب وال‌استریت را دنبال کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، درحالی که آخرین دور اظهار نظرهای مقامات چین و آمریکا نشان می‌داد ریسک تداوم جنگ تجاری، تشدید شده است، سهام آسیایی افت دیشب وال‌استریت را دنبال کردند. در این شرایط نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در مورد تاثیر منفی این جنگ بر رشد اقتصادی جهان، افزایش یافته است.

سهام اروپایی که در معاملات دیروز به شدت سقوط کرده بودند، امروز در ابتدای معاملات نتوانستند افت دیروز را جبران کنند. شاخص داکس آلمان و کاک فرانسه بدون تغییر ماندند، درحالی که فوتسی انگلیس ۱.۱۵ درصد و شاخص بورس ایتالیا هم ۱.۲۹ درصد سقوط کردند.

گسترده ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، یک رکورد پایین ۴ ماهه جدید ثبت کرد، اما در ادامه توانست به رشد اندک ١. ٠ درصدی دست پیدا کند.

معاون وزیر خارجه چین، ژانگ هانهوی، در پاسخ به سوالی در مورد جنگ تجاری با آمریکا گفت: ما با جنگ تجاری مخالفیم اما از جنگ تجاری هراسی نداریم. این نوع به راه انداختن اختلافات تجاری، تروریسم آشکار اقتصادی است.

این اظهارات به دنبال سخنان رییس‌جمهور ترامپ که گفته بود «هنوز آماده توافق تجاری با چین نیستیم» و گزارشاتی بود که نشان می‌داد چین در نظر دارد از ممنوعیت صادرات فلزات نادر برای ضربه زدن به واشنگتن استفاده کند.

نیکی ژاپن ۰.۲۹ درصد و ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۴ درصد افت کردند، درحالی که کاسپی کره‌جنوبی توانست ۰.۷۷ درصد بالا بیاید.

در بازار چین هم شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۳۵ درصد افت کرد. شاخص هانگ‌سنگ هم ۰.۴۲ درصد پایین آمد.

در بازار ارز، نرخ برابری دلار با ین ژاپن با تغییری اندک به ۱۰۹.۶۶۰ رسید. شاخص دلار هم نزدیک به بالاترین نرخ ۲ هفته‌ای خود باقی ماند و ۹۸.۰۸۵ واحد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان