بازدید 12974
۱
نه به بیماری و آشفتگی و ناتوانی، پیش بسوی ورزش و زندگی سالم

مرکز ترک اعتیاد خانه سپید

در این مرکز بعد از مرخص شدن فرد بیمار طول درمان همچنان ادامه دارد و همچنین برگزاری جلسات گروه درمانی ترک اعتیاد به تریاک جهت بررسی وضعیت بیمار و همچنین تلاش برای رفع مشکلات روحی و روانشناختی او همچنان ادامه پیدا می‌کند.
کد خبر: ۹۰۲۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 29 May 2019

تریاک مایعی است مانند شیر که از گل خشخاش بدست می آید و از مواد مخدر بسیار قدیمی است. که جز مواد مخدر افیونی قرار می گیرد، مواد مخدر افیونی به عنوان افزایش دهنده قوای جنسی و همچنین تسکین دهنده ی دردهای فیزیکی مانند دندان درد، سر درد، بدن درد و.... به دلیل داشتن مورفین استفاده می شوند. تریاک از مواد مخدری است که باعث وابستگی جسمانی زیادی در مصرف کننده می شود بنابراین ترک اعتیاد به تریاک با درد جسمانی زیادی، سردگمی، آشفتگی و... همراه است که به همین دلیل باعث در تنگنا قرار گرفتن فرد در زمان ترک می شود.

مرکز ترک اعتیاد خانه سپید

تریاک چیست و تاثیرات مصرف آن:

تریاک مایعی است مانند شیر که از گل خشخاش بدست می آید که به شکل کلوخی یا پودری به رنگ قهوه ای سوخته مورد استفاده مصرف کنندگان قرار میگیرد. تریاک یا به شکل تدخین شده و یا به شکل خوراکی یا تزریقی مورد مصرف قرار میگیرد.   اگرچه این ماده در مقایسه با دیگر مواد مخدر ماده‌ای کم تاثیر محسوب می‌شود، اما این مساله نباید باعث تداوم مصرف آن و یا عدم تصمیم برای ترک اعتیاد به تریاک باشد.

از آنجایی که ساختار تریاک شبیه به ساختار مواد مخدر طبیعی داخل بدن است در اثر مصرف آن  مولکولهای مخدر موجود در تریاک بر روی گیرنده های اعصاب قرار گرفته  و حس آرامش بدون درد را در بدن ایجاد می کنند. این ماده مخدر ابتدا در فرد به صورت موقت باعث  شادمانی و سرخوشی می شود. اما با استفاده مکرر، بدن برای رسیدن به این حالت به میزان بیشتری از این ماده نیاز پیدا می کند.

 عوارض اعتیاد به تریاک:
سوء تغذیه، مشکلات تنفسی و ديابت، فشار خون، سكته‌هاي قلبي و عروقي، مغزي، سرطان‌هاي معده، ريه، مري، مثانه، دهان و افت فشار خون و همچنین نارسايي‌هاي كليوي و كبدي از جمله بیماری هایی هستند که با اعتیاد به تریاک رابطه مستقیم دارند.
تریاک ماده ای بسیار اعتیادآور است. و در اثر استفاده مکرر از این ماده اشتیاق به مصرف چه از لحاظ جسمانی و چه روانی بسیار سریع بالا می رود. حالت خماری ناشی از تریاک باعث به وجود آمدن حالت تهوع، خمیازه، آبریزش چشم و یا ایجاد سرمازدگی و عرق می شود. حالت خماری بسیار آزار دهنده و دردناک است و در واقع دلیل مصرف دوباره معتادان جلوگیری از درد ناشی از خماری است.

علائم رفتاری اعتیاد به تریاک:

شادی و خوشحالی و سرخوشی بیش از حد و یا ناراحتی و اندوه بسیار.

عدم مسئولیت پذیری و افت تحصیلی و شغلی.

تغییرات در ظاهر فرد مانند کاهش وزن و همچنین آشفتگی در ظاهر و چهره.

 عدم توانایی در تمرکز کردن در کار و امور زندگی.

درخواست های مکرر پول از خانواده و اطرافیان به دلایل مختلف.

کاهش اعتماد به نفس و عزت نفس و ایجاد خود کم بینی در فرد مصرف کننده.

 

مرکز ترک اعتیاد خانه سپید

روش های ترک اعتیاد به تریاک

تغییر دوز مصرفی یا همان روش سنتی:

چون ممکن است  قطع ناگهانی برای فرد مصرف کننده خطرناک باشد و احتمال بازگشت به مصرف مواد در صورت قطع ناگهانی ماده مخدر بیشتر است، تغییر تدریجی در دوز مصرفی باعث می شود فرد در هنگام ترک اعتیاد به تریاک دچار درد کمتری شود و احتمال بازگشت کمتر شود.

داروهای ترک اعتیاد به تریاک:

از مهمترین  داروهای ترک اعتیاد به تریاک می توان به شربت تریاک، نالوکسان، متادون ( به صورت قرص و شربت)، نالتروکسان، بوپرنوفین و B2 اشاره کرد. دارو های ترک اعتیاد باید حتما زیر نظر و با تجویز یک پزشک متخصص مصرف شوند. زیرا ممکن است خود این دارو ها  به صورت سوء مصرف شوند و سبب بروز پیامد های جبران ناپذیری برای فرد مصرف کننده شود.

بیزار درمانی:

یکی دیگر از روش های ترک اعتیاد به تریاک که توسط پزشکان و متخصصین انجام می شود بیزاری درمانی است. که در این روش فرد را نسبت به تریاک متنفر می کنند. شخص معتاد بعد از این دوره در صورت مواجه با تریاک احساس تنفر پیدا می کند.

مرکز ترک اعتیاد  به تریاک و گروههای ترک اعتیاد:

بهترین کار برای ترک اعتیاد تریاک، رجوع به مراکز ترک اعتیاد و مشورت با پزشک متخصص است. مراکز و کمپ های زیادی  برای ترک اعتیاد وجود دارند که خدمات گوناگونی مانند قرنطینه ، مصرف دارو و کمک از طریق پزشکان و متخصصین مختلف در این مراکز ارائه می شود. گروه های ترک اعتیاد جمعی از افرادی هستند که ترک کرده اند یا در حال ترک اعتیاد به تریاک می باشند، آنها تجربیاتشان را به اشتراک  با هم می گذارند و سعی می کنند همدیگر را کاملا درک کنند و روش هایی را که برای ترک اعتیاد استفاده کرده اند را در اختیار همدیگر قرار می دهند. بزرگترین مزیت این گروه های ترک اعتیاد احساس همدلی و دوستی و تعلق به یک جمع شبیه خانواده است.

مرکز ترک اعتیاد خانه سپید

مرکز ترک اعتیاد به تریاک در تهران:

در مرکز ترک اعتیاد در تهران در زمینه درمان اعتیاد و مصرف تریاک و به اصطلاح ترک اعتیاد به تریاک خدمات درمانی ویژه ای و کاملا تخصصی به بیماران ارائه میشود. در  مرکز ترک اعتیاد  در تهران همه ی بیماران با توجه به  نوع ماده مخدر مصرفی و همچنین میزان مصرف مواد، شرایط جسمانی و پیش زمینه‌های روانی و... مراحل درمان خاص خود را به کمک پزشکان متخصص سپری می کنند. افراد مصرف کننده بعد از بستری زیر نظر روانپزشک سم‌زدایی می‌شوند و علاوه بر ویزیت‌های روزانه و مداوم توسط روانپزشکان متخصص و تجویز داروهای غیر مخدر، به صورت روزانه جلسات مشاوره فردی، خانوادگی و گروهی توسط روانشناسان مرکز ترک اعتیاد به تریاک در تهران برای آن ها برگزار می‌کنند. در این مرکز بعد از مرخص شدن فرد بیمار طول درمان همچنان ادامه دارد و همچنین برگزاری جلسات گروه درمانی ترک اعتیاد به تریاک جهت بررسی وضعیت بیمار و همچنین تلاش برای رفع مشکلات  روحی و روانشناختی او همچنان ادامه پیدا می‌کند. با توجه به شرایط بیمار ممکن است یک تا شش ماه این جلسات به طول بی‌انجامد. بنابراین روند ترک اعتیاد به تریاک مستلزم اراده بسیار قوی و استوار و داشتن امید خود فرد و خانواده و همراهی و صبوری آنها و اطرافیان او می‌باشد.

تلفن ثابت: 34408046 026 – 65296704 021 – 65296701 021

آدرس: استان البرز- کرج -محمدشهر-بعد از میدان شهدای جعفرآباد-خیابان شمس-خانه سپید

مرکز ترک اعتیاد در تهران متشکل از  تیم کاملی از متخصصان و پزشکان جهت ارائه انواع  خدمات  مانند ترک اعتیاد به تریاک، خدمات روانشناسی، روانپزشکی، روانکاوی اعتیاد و همچنین نقش تغذیه در ترک اعتیاد و جلوگیری از بازگشت به اعتیاد می باشد. 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مدتی است کیفیت غذا بسیار پایین آمده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار