بازدید 7518

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی

شاید کانادا در جهان بیش از هر چیز دیگری به قله‌های برفی، مناظر زیبای طبیعی و ورزش‌هایی چون هاکی روی یخ شهرت پیدا کرده باشد، اما مسئلهٔ دیگری که آن را در میان دانشجویان خارجی، و به‌طور کلی در میان کسانی که قصد تحصیل در کشوری خارجی را دارند، بر سر زبان‌ها انداخته، کیفیت عالی خدمات علمی-آموزشی ارائه‌شده در این کشور است
کد خبر: ۹۰۲۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ 29 May 2019

شاید کانادا در جهان بیش از هر چیز دیگری به قله‌های برفی، مناظر زیبای طبیعی و ورزش‌هایی چون هاکی روی یخ شهرت پیدا کرده باشد، اما مسئلهٔ دیگری که آن را در میان دانشجویان خارجی، و به‌طور کلی در میان کسانی که قصد تحصیل در کشوری خارجی را دارند، بر سر زبان‌ها انداخته است و آن، کیفیت عالی خدمات علمی-آموزشی ارائه‌شده در این کشور است. در این مقاله قصد داریم با هم نگاهی به مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان خارجی داشته باشیم تا درک بهتری از این مسئله پیدا کنیم که اساسا چرا کانادا به‌عنوان اولویت اصلی بسیاری از آن‌ها انتخاب می‌شود. با ما همراه باشید.

۹. سطح کیفی عالی خدمات علمی-آموزشی

استانداردهای بالای در نظرگرفته‌شده در دانشگاه‌های کانادا، و نیز نظارت و کنترل مؤثر و بی‌وقفه‌ای که بر سطح کیفی خدمات ارائه‌شده در مؤسسه‌های آموزشی صورت می‌گیرد، خود به‌خوبی گویای این مسئله هستند. تحصیل در این کشور در بلندمدت می‌تواند آینده‌ای بسیار روشن برای دانشجویان به ارمغان بیاورد.

۸. مقرون‌به‌صرفه بودن هزینهٔ تحصیل در کانادا

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی

یکی از مزایای منحصربه‌فرد تحصیل در کانادا مقرون‌به‌صرفه‌ بودن هزینه‌های مرتبط با آن است. کانادا کشوری توسعه‌یافته است و از لحاظ استانداردهای زندگی دست‌کمی از کشورهای متمولی چون آمریکا، انگلستان و استرالیا ندارد، اما با وجود این، تحصیل و زندگی در آن، در مقایسه با کشورهای یاد شده کم‌هزینه‌تر است. البته هزینهٔ تحصیل در این کشور بسته به مؤسسهٔ آموزشی مورد نظر شما، متفاوت خواهد بود، اما به‌طور کلی هزینه‌های سالیانهٔ تحصیلی در آن در مقایسه با دیگر کشورهای توسعه‌یافته کمتر است و دانشجویان را چندان تحت‌فشار قرار نمی‌دهد.

۷. اعتبار مدارک تحصیلی دریافتی در کانادا در اقصانقاط جهان

مدارک تحصیلی مختلفی که توسط دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی کانادایی ارائه می‌شوند، از لحاظ اعتبار، هم‌سطح مدارک ارائه‌شده در آمریکا و دیگر کشورهای مشترک‌المنافع هستند. به‌عنوان مثال دانشگاه‌های تورنتو، بریتیش‌کلمبیا، مک‌گیل و واترلو، همگی در میان پنجاه مؤسسهٔ آموزشی برتر در حوز‌ه‌های مهندسی و فناوری هستند. این مدارک امتیاز بسیار خوبی برای پیدا کردن شغلی مناسب در هر کجای جهان خواهند بود.

۶. مزایای بلندمدت تحصیل در کانادا و امکان دریافت اقامت دائم کانادا

تحصیل در کانادا در بلندمدت می‌تواند مزایای مختلفی برای دانشجویان خارجی به‌همراه داشته باشد. یکی از این مزایا، امکان تبدیل کردن ویزای تحصیلی کانادا (ویزای موقت) به ویزای دائم کانادا است. دانشجویانی که از یکی از مؤسسه‌های آموزشی کانادایی فارغ‌التحصیل شده باشند، می‌توانند از این امکان استفاده کنند. سازمان مهاجرت کانادا برنامه‌های مختلفی را برای این منظور در نظر گرفته است.

۵. آشنایی با فرهنگ‌ها و آداب مختلف در جامعه‌ای چندملیتی

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی

در کانادا، برخلاف آنچه در سایر کشورها مرسوم است، دو زبان اصلی وجود دارد: انگلیسی و فرانسوی. به‌علاوه، اقلیت‌های مذهبی و فرهنگی متعدد موجود در این کشور، زمینهٔ آشنایی با آثار هنری، غذاهای بومی و دیگر مسائل مختلف مرتبط با آن‌ها را فراهم می‌کند. دولت کانادا از این اقلیت‌ها حمایت می‌کند و مسئولان دانشگاه‌های کانادا، با در نظر گرفتن برنامه‌های مختلف، تلاش می‌کنند تا دانشجویان خارجی مقیم کانادا را با آداب و رسوم آن‌ها آشنا کنند. مردم کانادا، فارغ از عقیده و فرهنگ‌شان، به مهمان‌نوازی و رفتار دوستانه‌شان شهرت پیدا کرده‌اند. تمامی این مسائل باعث می‌شوند تا مهاجرت به کانادا برای دانشجویان خارجی تبدیل به فرصتی ایده‌آل برای کسب تجربه‌های ارزشمند، در کنار تحصیل‌شان بشود.

۴. محوطه‌های مدرن دانشگاهی و امکانات مختلف برای گذران اوقات فراغت

تحصیل در کانادا صرفا به مطالعه و تلاش و زحمت محدود نمی‌شود و فعالیت‌های تفریحی متعددی نیز برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته می‌شود. محوطه‌های ساخته‌شده در دانشگاه‌های کانادا، علاوه بر اینکه به آخرین تکنولوژی‌های روز مجهز هستند، امکانات تفریحی متعددی را نیز شامل می‌شوند. از آن جمله می‌توان به باشگاه‌های ورزشی فوق‌العاده مدرن، سالن‌های کنسرت موسیقی مجلل و گالری‌های هنری زیبا اشاره کرد.

۳. فرصت مشارکت در فعالیت‌های پژوهشی مهم

کانادا در عرصهٔ تحقیق و پژوهش به‌عنوان یکی از بهترین کشورهای جهان شناخته می‌شود و در این زمینه، دستاوردهای متعددی دارد. در کانادا، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه‌های مخابرات، پزشکی، کشاورزی، علوم کامپیوتری و علوم زیست‌محیطی، از حمایت بخش‌های دولتی و خصوصی برخوردار است و اهمیت زیادی برای دستاوردهای حاصل از این فعالیت‌ها قائل هستند. مشارکت دانشجویان خارجی در این فعالیت‌ها می‌تواند تجربه‌های ارزشمندی را برای‌شان به‌همراه داشته باشد.

۲. معقول بودن هزینه‌های زندگی در کانادا

هزینه‌های مرتبط با زندگی در کانادا، در مقایسه با کشورهایی نظیر استرالیا، آمریکا و انگلستان کمتر خواهد بود. باید در نظر داشت که در کانادا استانداردهای بالایی برای زندگی وجود دارد. به‌علاوه، خدمات علمی-آموزشی ارائه‌شده در این کشور در سطح عالی هستند. این مسائل اهمیت هزینه‌های کمتر زندگی و تحصیل در این کشور را دوچندان می‌کند.

۱. امکان اخذ اقامت دائم کانادا

یکی دیگر از مسائلی که باعث شده است تا عدهٔ زیادی تحصیل در این کشور را به‌عنوان اولویت اصلی‌شان انتخاب کنند، امکان اخذ اقامت دائم این کشور و ماندگار شدن در آن، پس از پایان دوران تحصیل است. داشتن مدرک معتبر از یکی از مؤسسه‌های آموزشی کانادا و تجربهٔ کار در این کشور، دو مورد از مهم‌ترین شرایط موردنیاز برای تبدیل ویزای تحصیلی کانادا به ویزای دائم هستند. برای تسهیل این روند می‌توانید در تمامی فرایند اخذ پذیرش از یکی از موسسات آموزشی، اخذ و پیکاپ ویزای کانادا از یک شرکت مهاجرتی معتبر کمک بگیرید.

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی

نگاهی به آیندهٔ تحصیل در کانادا و حوزه‌های مناسب برای تحصیل

در پایان مقاله با هم نگاهی به پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته دربارهٔ حوزه‌های مناسب جهت تحصیل در کانادا در آینده خواهیم داشت. بر اساس این پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود طی سال‌های آتی فعالیت در حوزه‌های تجارت بخش خارجی، بازاریابی، بازرگانی و مالی همچنان در صدر حوزه‌های پرکاربرد در کانادا باقی بمانند. در حال حاضر صنعت خدمات مالی یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد کانادا است و ۵۵۰،۰۰۰ نفر از نیروی کار کانادا در این بخش فعالیت می‌کنند. البته این تنها بخشی از چشم‌انداز آیندهٔ کاری در کانادا است و دانشجویان خارجی که قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور را دارند، بهتر است با انجام تحقیقات جامع‌تری در این باره نسبت به انتخاب رشتهٔ تحصیلی‌شان اقدام کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه‌ها و شرایط تحصیل در این کشور به لینک زیر مراجعه کنید.

تحصیل در کانادا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار