بازدید 23541

چرا سفر با اسنپ امن و مطمئن است؟

کد خبر: ۹۰۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱ 28 May 2019

به طور کلی مجرمان بالقوه فضاهای تاریک و غیرشفاف را برای ارتکاب جرم انتخاب می‌کنند، اما سفر با سامانه هوشمند حمل‌ونقل اسنپ دارای خاصیت بازدارندگی و پیشگیری از وقوع مشکل است، چراکه حتی اگر فردی تصمیم به سوء استفاده از این بستر را داشته باشد، آگاهی از اینکه مشخصات او در سامانه اسنپ به ثبت می‌رسد و کلیه سفرها و موقعیت مکانی‌اش ثبت و ضبط می‌شود احتمال این موضوع را به حداقل می‌رساند. همچنین فرآیند حساس احراز و تائید صلاحیت رانندگان اسنپ به مراجع قضایی انتظامی و نظارتی سپرده شده است و سابقه کیفری و سوپیشینه کاربران راننده اسنپ به طور کامل از سوی پلیس بررسی می‌شود.

به گزارش «تابناک»، علاوه بر این واحد پشتیبانی اسنپ به صورت ۲۴ ساعته حامی شما در سفرهایتان است و کلیه سفرها تحت کنترل این واحد قرار دارد و شفاف بودن روی نقشه و مشخص بودن مبدا و مقصد این امکان را فراهم کرده که تیم پشتیبانی اسنپ بتواند تمامی سفرها را رصد کند. همچنین می‌توانید اطلاعات سفر خود را با نزدیکانتان به اشتراک بگذارید.

با این حال، همچنان یکی از دغدغه‌های تاکسی‌های اینترنتی تداوم سفرهایی از جنس امنیت و آرامش است، به طوری که در هر کجای شهرتان و در هر ساعت شبانه‌روز که قصد سفر داشتید اسنپ گزینه اول شما باشد. کاربران اسنپ، سهم مهمی در این مسیر دارند و می‌توانند با انجام چند راهکار ساده سفر بهتری را بسازند. با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره افزایش امنیت در سفرها مرور کنیم.

به پیام‌های داخل اپلیکیشن توجه کنید

با توجه به فاصله مکانی کاربر راننده با شما، می‌توانید زمان تقریبی که راننده به شما می‌رسد را محاسبه کنید. با رسیدن کاربر راننده به مبدا در داخل اپلیکیشن پیام «اسنپ شما رسید» برای شما نمایش داده می‌شود که آن زمان فرصت خوبی است که به سمت خیابان حرکت کنید. ایستادن در گوشه خیابان درحالیکه تلفن همراه در دست دارید چندان توصیه نمی‌شود.

این همان خودرو درخواستی شماست؟

در هر سفر شما باید اطمینان حاصل کنید که سوار خودرو اسنپ شده‌اید. اولین قدم قبل از سوار شدن در اسنپ بررسی پلاک ماشین است که باید با پلاک ذکر شده در اپلیکیشن مقایسه شود. تطبیق رنگ و مدل ماشین هم مهم است و در نهایت تطبیق چهره راننده با عکس داخل اپلیکیشن به شما این اطمینان را می‌دهد که سوار خودروی درستی شده‌اید. اگر هر کدام از این اطلاعات با مشخصات داخل اپلیکیشن مغایرت داشت، باید از سوار شدن اجتناب کنید. دقت داشته باشید که سفرهای اسنپی تنها به وسیله اپلیکیشن صورت می‌گیرد، بنابراین بدون درخواست در اپلیکیشن از سوار شدن در خودروهای متفرقه پرهیز کنید.

نام خود را بپرسید

در ادامه گام‌هایی که برای افزایش امنیت خود برمی‌دارید می‌توانید از راننده بخواهید که نام کاربری شما را بگوید. کاربر راننده بعد از قبول درخواست سفر در اپلیکیشن نام کاربری شما را می‌بیند و شما هم نام و نام خانوادگی راننده را مشاهده می‌کنید. شما می‌توانید از کاربر راننده سئوال کنید که به دنبال چه کسی آمده است؟ این امر ممکن است از طرف راننده هم اتفاق بیفتد. تطبیق نام کاربری و نام راننده می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که سوار خودروی درخواستی خود شده‌اید.

صندلی عقب بنشینید

تا جاییکه ممکن است صندلی عقب بنشینید. این امر به پیاده شدن شما از هر دو طرف کمک می‌کند که در مواقع ترافیک و شلوغی خیابان‌ها می‌تواند اهمیت زیادی داشته باشد. علاوه بر این، عقب نشستن به شما و کاربر راننده کمک می‌کند که فضای خصوصی خودتان را داشته باشید.

کمربند ایمنی را بسته نگه دارید

همیشه کمربند خود را بسته نگه ‌دارید؛ حتی اگر در صندلی عقب نشسته‌اید. بستن کمربند می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌ها و خسارات جانی ناشی از تصادفات داشته باشد.

 اشتراک‌گذاری سفر با خانواده و دوستان

زمانی که در سفر هستید می‌توانید اطلاعات سفرتان را با خانواده و یا دوستان صمیمی‌تان به اشتراک بگذارید. این اطلاعات شامل موقعیت مکانی به همراه نام کاربر راننده، عکس و شماره پلاک خودروست.

در موقعیت‌های اضطراری با ما یا پلیس تماس بگیرید

حس ششم خود را دست کم نگیرید در صورتیکه هر زمانی احساس کردید که ممکن است مشکلی در سفرتان پیش بیاید با پشتیبانی اسنپ یا پلیس تماس بگیرید؛ مطمئن باشید که مشکل شما با حساسیت ویژه پیگیری می‌شود.

سوار کردن کودکان بدون حضور والدین ممنوع!

دقت داشته باشید که طبق قوانین اسنپ استفاده از این سامانه برای اشخاص کمتر از ۱۸ سال به تنهایی مجاز نیست. بنابراین برای جابه‌جایی کودکان حضور والدین‌شان ضروری است.

احترام؛ شاه‌کلید ارتباطات

لطفا مهربان باشید و با احترام با طرف مقابل‌تان برخورد کنید. فراموش نکنید که در نهایت شما با انسانی با دغدغه‌ها و مسائل متفاوت روبه‌رو هستید و کلید داشتن یک ارتباط مناسب در این موقعیت‌ها احترام است. همچنین برای احترام به راننده در تمیز نگهداشتن وسیله نقلیه‌ای که با آن سفر می‌کنید بکوشید.

کارشناس کنترل کیفیت اسنپ باشید

بعد از پایان هر سفر شما می‌توانید بازخوردتان را به ما انتقال دهید. بازخورد شما کمک می‌کند که سفرهای اسنپ برای همه کاربران لذت‌بخش باشد؛ بنابراین لطفا به ما بازخورد دهید. فراموش نکنید که شما کارشناسان کنترل کیفیت ما هستید و به وسیله بازخوردهای شما می‌توانیم هر روز کیفیت ناوگان اسنپ را ارتقا دهیم. اگر در طول سفر با مشکلی مواجه شدید و یا اگر خواستید از کاربر راننده خود تعریف کنید می‌توانید در بخش بازخورد سفر تمام نظرات و پیشنهادهای خود را با ما در میان بگذارید. مطمئن باشید که تمامی بازخوردهای شما با دقت بالایی خوانده می‌شود و در مورد آنها اقدامات مقتضی صورت می‌گیرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان