بازدید 4046

صعود بورس‌های اروپایی

کد خبر: ۹۰۱۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۰ 28 May 2019

نتایج انتخابات پارلمان اروپا بورس های اروپایی را صعودی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، در نخستین روز از معاملات هفتگی بورس‌های اروپایی، شاخص "دکس" بورس فرانکفورت آلمان با ۲۱ واحد افزایش به ۱۲ هزار و ۳۲ واحد رسید. شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس فرانسه ۱۳ واحد بالا رفت و خود را به ۵۳۱۸ واحد رساند. شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن امروز به دلیل تعطیلات بانکی بسته بود.

اصلی‌ترین دلیل صعود امروز شاخص‌های بورسی اروپایی در معاملات امروز، کسب اکثریت کرسی‌های پارلمانی توسط احزاب طرفدار اتحادیه اروپا بود که با توجه به در پیش بودن مساله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر آینده این اتحادیه و منطقه یورو اثر مهمی داشت.

علاوه بر بورس‌های اروپایی، ارز واحد اروپایی نیز روز خوبی را سپری کرد و ارزش آن در مقابل تمامی همتایان مهم خود تقویت شد.

بورس‌های اروپایی بیش از هر چیز دیگری منتظر روشن شدن نتایج مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا هستند. رن ژنگ فی، بنیانگذار گروه هوآوی به بلومبرگ گفته است که علی رغم استفاده ابزاری آمریکا از مساله این شرکت به عنوان اهرمی برای فشار بر چین در خلال مذاکرات تجاری، چین فعلاً برنامه‌ای برای اقدام مشابه علیه شرکت اپل ندارد.

در دیگر نقاط جهان، شاخص "داوجونز" با ۰.۳۷ درصد افزایش، شاخص "نزدک کامپوزیت" با ۰.۱۱ درصد افزایش و شاخص "اس اند پی ۵۰۰" با ۰.۱۴ درصد افزایش بسته شدند تا بدین ترتیب هر سه شاخص مهم بورسی در آمریکا صعودی بوده باشند.

در آسیا شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس ژاپن ۰.۳۱ درصد و شاخص "تاپیکس" ۰.۳۸ درصد بالا رفتند. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۰.۲۴ درصد و شاخص "ای اس ایکس" بورس استرالیا ۰.۰۶ درصد ریزش داشتند.

در بازار کالا، هر بشکه نفت خام برنت با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۶۸.۷۱ دلار رسید. هر اونس طلا ۰.۱۶ درصد بالا رفت تا به ازای ۱۲۸۵.۶ دلار مبادله شود و هر اونس نقره با افزایش ۰.۲۴ درصدی به ازای ۱۴.۵۹ دلار مبادله شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان