بازدید 10815

باز هم رکورد منفی دیگری در خوزستان شکسته شد!

هنوز ماجرای سیلاب نوروزی پایان نیافته و تکاپو برای رهایی مناطقی از خوزستان از انبوه آب‌هایی که کرخه و کارون به این دیار سرازیر کرده اند ادامه دارد که رویداد‌های ناخوشِ جدید گریبان این دیار را می‌گیرد؛ تابستان زودرس و بسیار داغ که در سه دهه اخیر بی سابقه بوده است.
کد خبر: ۹۰۱۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲ 27 May 2019
تابناک اجتماعی -
دور رکوردشکنی‌های منفی خوزستان که از مدتی پیش شروع شده، همچنان ادامه دارد؛ تداوم اتفاقاتی ناخوش که گریبان خوزستان و مردمان خون گرمش را گرفته و رها نمی‌کند.

به گزارش «تابناک»؛ هنوز ماجرای سیلاب نوروزی پایان نیافته و تکاپو برای رهایی مناطقی از خوزستان از انبوه آب‌هایی که کرخه و کارون به این دیار سرازیر کرده اند، ادامه دارد که رویداد‌های ناخوشِ جدید گریبان این دیار را می‌گیرد؛ تابستان زودرس!

این را گزارش‌های هواشناسی در روز‌های اخیر نشان می‌دهد که بر اساس آنها، دمای هوا در بسیاری از شهر‌های استان خوزستان از ۴۵ درجه گذشته و بیشینه دمای ۴۷ درجه برای چند شهر به ثبت رسیده است؛ گرمایی سوزان که برای این دیار تازگی ندارد، اما نه در این موقع سال.

به عبارت بهتر، هرچند رسیدن دما به حدود ۵۰ درجه چیز تازه‌ای برای خوزستانی‌ها و دیگر هموطنانمان در برخی استان‌های دیگر نیست، بر مبنای آمارها، دست کم در سی سال اخیر، هرگز دمای هوا در بهار در خوزستان به این اعداد نرسیده و از این روی، گرمای این روز‌های خوزستان، رکورد گرمای سی سال اخیر را شکسته است.

این رکورشکنی در حالی است که هنوز آثار سیلاب اخیر در خوزستان هویداست؛ سیلابی که در ۲۰۰ سال اخیر بی سابقه بوده و خود رکوردشکنی بزرگ محسوب می‌شود. رکورد منفی بزرگی که ظاهرا برخی سودجویان در تلاش هستند آن را دستمایه طراحی و ساخت سد‌هایی جدید قرار داده و از قبل آن برای خود کسب سود کنند.

سوای این رکوردشکنی ها، اواخر پاییز ۹۷ نیز سیلابی در خوزستان به جریان افتاد که بر اساس آمارها، در هفتاد سال اخیر بی سابقه بوده است. رویدادی مخرب که خسارات ناشی از آن نیز هنوز جبران نشده و وعده مسئولان برای پرداخت خسارت به آسیب دیدگان به تازگی محقق شده است.

سلسله اتفاقات و رکوردشکنی‌های نامطلوبی که پی در پی رقم خورده و خوزستانی‌ها را به سختی‌هایی بی مثال مبتلا کرده اند؛ سختی‌هایی که عبور از آن‌ها ممکن نیست، مگر با اندیشیدن تمهیداتی ویژه که از جمله آن‌ها پرداخت خسارات ناشی از سیلاب‌های اخیر و بازسازی زیرساخت‌های آسیب دیده این استان است.

تمهیداتی که می‌شود و جا دارد شامل تدابیری ویژه برای تغییر ساعت کاری اهالی این خطه در روز‌های گرم سال هم شده و از آن فراتر، به در نظر گرفتن امتیازاتی ویژه از جمله پرداخت سختی کار برای ایشان گره بخورد؛ اقداماتی که نمی‌تواند از بروز سیلاب جلوگیری کرد یا گرمای سوزان هوا را بکاهد، اما حمایتی که اهالی این خطه در این روز‌های ناخوش نیاز دارند را در اختیارشان قرار خواهد داد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۱۸
فدای سر دردانه های کشور !!
آخه چرا باید پول یک روز و فقط یک روز نفت زیرپایشان برای خودشان خرج بشه؟؟
بیابانهای اصفهان و یزد و کرمان و تهران واجب تر هستند

موقع سیل همه سلفی گرفتند
طوری حرف زدند که همه گمان کردند فقط پنجشنبه و جمعه که تعطیل هستند بگذردند سریع روز شنبه برای اونها کانکس کولردار و .. تهیه میشه چرا !!!؟؟؟ چون استاندارهای هلال احمر ما از جهان بالاتر هست !!!

این همه فداکاری از مردم خوزستان این همه منابع نفت زیرپایشان بعد حتی پول یک روز نفت زیرپایشان رو خرجشون نکردند
هرجا که بوی پول وواردات باشه مافیا آقازاده ها هم همانجا در خدمت مردم هستند زبل خان اینجا زبل همه جا
جهنم واقعی
سايت محترم تابناك قطعا به ركورد شكني هاي منفي ديگر استان عزيز و به اصطلاح ثروتمند ما ، خوزستان، هم توجه خواهد داشت، مانند فقر بيش إز اندازه مردمانش، بيكاري گسترده اش ، تاسيسات شهري و روستايي ابتداييش، آب آشاميدني ناسالمش، نا امني اجتماعييش. خوزستان با داشتن تمام منابع خدادادي مانند نفت، گاز، آب و خاك عملا جزو فقيرترين و توسعه نيافته ترين استانهاي كشور محسوب ميشود، بنده ميخواهم نظر مسئولين محترم رو به قانون تصويب شده زر دهه ١٣٧٠ جلب كنم كه قرار بود ١ درصد إز درآمد ناخالص فروش نفت به توسعه زير ساختهاي استان تعلق بگيرد، به قول مجله گل آقا در ستون ٤٠ سال بعد، اينجا ٢٨ سال بعد، پس چي شد!!؟
دست بردن در طبیعت و افزایش جمعیت و صنایع آلوده کننده نتیجش همین میشه

متاسفانه جمعیت خوزستان از کنترل خارج شده و اکثر خانواده ها دارای بیش از 4 فرزند هستند در حالی که زیر ساخت های استان هیچ تغییری نداشتند و خشکسالی و بی آبی هم تشدید شده

چرا امارات متحده عربی ، عمان، کویت، قطر ، عربستان و بحرین مشکلات ما رو ندارن

دلیلش جدای از داشتن سیستم مدیریتی صحیح کوچک بودن جمعیت آنهاست. همه این کشور ها با هم جمعیتشون به 20 میلیون نفر هم نمیرسه اما بیشترین ذخایر ارزی دنیا را دارن

ما که از مسئولین خیری ندیدم اما خود مردم باید رعایت کنن. در یک سیاه چاله فلاکت گرفتار شدیم. حداقل کاری که میتونیم بکنیم اینه که مشکلاتمون رو با زاد و ولد بیشتر نکنیم
همینکه سالم هستند جای شکر داره . مشکلات به مرور حل میشه .
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سلام لطفا از افزایش قیمت وسایل خنک کننده هم گزارشی تهیه کنید کولر ۴میلیونی نزدیک ۲۰ میلیون شده است
با وجود استانداری که اونجوری تو تلویزیون علنی دروغ میگه وضعیت مردم بدتر هم خواهد شد
خدایا خودت مردمو از شر این مسئولین حفظ کن
دقیقا سی سال قبل در اواخر اردیبهشت در پتروشیمی ماهشهر کار میکردم هوا در ۱۱صبح ۵۳ درجه بود
کشتید ما رو
سیل و گرمای زیاد هر دو بدلیل تغییرات اقلیمی و قطع درختان و مصرف بیش از حد سوختهای فسیلی و انباشت زباله های پلاستیکی است. کشور ما ایران نیز یکی از کشورهایی است که آسیب زیادی به محیط زیست زده ایم. باید دولت قانونهایی برای کاهش مصرف بنزین و ممنوعیت پلاستیک در سوپرمارکت ها و گذاشتن مالیات بر مواد الوده کننده محیط زیست و دادن پول مالیات آن به سازمان محیط زیست برای بهبود جنگلکاری.
خود کرده را تدبیر نیست. بازی بدی که بشر با طبیعت کرده پاسخی جز فلاکت برای خودش نخواهد داشت. بیچاره مردم خوزستان که شاید کمترین سهم رو در این فرایند دارن ولی بیشترین آسیب رو میبینند. حال طبیعت خیلی بده.
پول نفت را بدین اینا کولر بخرین ندین به کشورهای اجنبی
اضافه كنيد قطعي مكرر آب در اكثر مناطق بخصوص مركز شهر اهواز را....
جای که نمیشه زندگی کرد چرا باید بمونید .این منطقه نفرین شدست همش بلاع میاد گرما سیل جنگ طوفان محیط زیست .گردوغبار .وقتی جای زندگی نیست چرا باید موند دولت ومردم باید برای تغییر مکان واشتغال وجابجایی کمک کنند
خوزستان سرلسر نعمت است.آب وخاک،کشاورزی،نفت،بندر ودریا،مرزهای زمینی،آفتاب وانرژی وثروت بی انتهاومردمانی ولایتمدار و خونگرم وسازگار با همدیگر وبا طبیعت خشن.اما مظلوم به جهت عدم برخورداری از نتایج ثروت خود.
پس فکر این باشید که مردمانش در مقابل خشونت طبیعت از ثروت بی کرانش هم سهمی داشته باشند.
با کاشتن درختهای بیشمار و ساخت جنگل میشود گرما را اندکی کم کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر