بازدید 5863

نبرد بزرگ نزدیک است/ موشکهای تاو و گرادی که از ترکیه رسیده است

ارتش سوریه در حالی مهیای نبرد بزرگ ادلب می شود که مخالفان سوری از کمک هایی که از ترکیه به آنها رسیده است، پرده برداشتند.
کد خبر: ۹۰۱۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹ 26 May 2019

ارتش سوریه در حالی مهیای نبرد بزرگ ادلب می شود که مخالفان سوری از کمک هایی که از ترکیه به آنها رسیده است، پرده برداشتند.

به گزارش تابناک  به نقل از رأی الیوم، منابع سوری از شروع قریب الوقوع نبرد بزرگ ادلب خبر می‌دهند.

بر اساس این گزارش؛ بالگردهای ارتش سوریه اقدام به ریختن اطلاعیه‌هایی بر روستاهای حومه ادلب کرده اند که در این اطلاعیه‌ها از ساکنان محلی خواسته شده است که قبل از شروع حمله بزرگ، روستاها را تخلیه کنند.

این در شرایطی است که منابع وابسته به مخالفان سوری از تقویت حضور نظامی ترکیه در شمال غرب سوریه و تجهیز گروههای مسلح وابسته به آنکارا به سلاح‌های جدید برای کمک به آنها برای جنگ با ارتش سوریه در ادلب خبر دادند.

طبق گفته مخالفان سوری؛ کاروان نظامی ترکیه شبانه به پایگاهی در شمال حماه در نزدیکی منطقه جبل الزاویه در استان ادلب تحت کنترل گروههای مسلح رسیده است.

کمک‌های نظامی جدید ترکیه شامل دهها خودرو زرهی و موشک اندازهای گراد و موشک‌های هدایت شونده ضد تانک و موشک‌های تاو است.

مخالفان به نقش این کمک‌ها در بازپس گیری موقت شهرک کفرنبوده که در حدفاصل ادلب و حماه واقع است، از سوی تروریست‌ها (امروز ارتش سوریه کفرنبوده را پس گرفت) اشاره کردند.

ناجی مصطفی سخنگوی گروه موسوم به جبهه ملی آزادیبخش وابسته به گروه موسوم به ارتش آزاد سوریه و مورد حمایت ترکیه گفت: معارضان مدتی است که زرادخانه عظیمی از سلاح‌های متعدد از جمله موشک‌های ضد تانک و خودروهای زرهی علاوه بر کمک مالی و لجستیکی از برادران ترک دریافت کرده اند.

منابع وابسته به مخالفان سوری اعلام کردند که ترکیه در حال جمع کردن و سازماندهی معارضان و افراطی‌ها برای رهسپار کردن آنها به حومه حماه و ادلب است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر