بازدید 9866

توضیح اسماعیلی درباره موضوع دوچرخه سواری بانوان

کد خبر: ۹۰۰۶۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹ 21 May 2019
سخنگوی قوه قضاییه درباره موضوع دوچرخه سواری بانوان در اصفهان توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به سوالی درباره استفاده بانوان از دوچرخه و منع آن در اصفهان و موضع دستگاه قضا در این زمینه، گفت: آنچه در این زمینه از قول دادستان اصفهان نقل شد، یک برداشت ناقص از نظر و نامه دادستان اصفهان بود. آنچه ایشان در آن نامه اعلام کردند این نیست که دوچرخه سواری توسط بانوان مطلقاً ممنوع است.

وی افزود: موضوع آن بخشنامه و دستور پیشگیری و برخورد با مظاهر اعمال منافی عفت، بد حجابی یا بی حجابی و تشویق دیگران به فساد و فحشاء و امثال آن است که در این راستا، دستوراتی دادند و‌ای کاش کسانی که در فضای مجازی به اظهارنظر پرداختند، ذیل این دستور را می‌دیدند.

اسماعیلی افزود: در ذیل دستور اعلام کرده که شهرداری لازم است محل‌هایی را برای دوچرخه سواری بانوان تعبیه کند. کسی که چنین چیزی را می‌خواهد آیا معتقد است بانوان مجاز به دوچرخه سواری نیستند؟‌ای کاش افرادی می‌آمدند و از این اقدام که بخشی از آن صیانت و پیشگیری از جرایم و حفظ شأن و منزلت زنان است، حمایت می‌کردند. دوچرخه‌سواری برای بانوان به موجب قانون اگر با رعایت ضوابط شرعی باشد، منعی ندارد البته من فقیه نیستم و به فتوا نمی‌پردازم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲۸
لطفا جهت تنویر افکارعمومی نامه دادستان محترم اصفهان را منتشرفرمائید
ماست مالي نكن . محل مخصوص يعني اجازه ندارند مثل اقايان هر جايي كه دلشان خواست دوچرخه سواري كنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
چرا این طور فکر می‌کنید. شاید خانمهایی باشند که دلشون نخواد هرجایی دوچرخه سواری کنند. الان پارکهایی مخصوص بانوان هست، به این معناست که خانمها نمی تونند پارک دیگه ای برن؟؟!!!!!!
امام جمعه اصفهان در مورد پورشه سواري ان خانم منتسب به ايشان كه باعث مرگ يك نفر شد هم اًهار نظر كنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
بی حیا در ماه رمضان هم شایعه پراکنی را رها نمی کنی
سلام این که کاری ندارد یکی پیدا شود یک دوچرخه زنانه تولید کند و تاییدد مراجع را نیز بگیرد مثلا زین خاصی را طراحی کند که حالت تکیه گاه داشته باشد و یا مانند صندلی باشد که مشکل ظاهری نداشته باشد اتفاقا نشستن روی زین صندلی مانند خیلی هم راحت است .باور کنید کلی هم اشتغالزایی می شود برای تولید این دوچرخه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
این که ننگ آشکار برای اقایانه.
سعيد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
انجام شده منتها بانوان دوچرخه سوار استقبال نكردند اونها هم كه استقبال كردند اصلا دوچرخه سوار نبودند
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۱
هواپیمای مسافری و اتوبوس و سینمای بانوان رو چیکار کنیم پس
یک محلی را مشخص کنند ، یعنی در ملا عام ممنوع و جرم است دیگه ! چرا موضوع رو می جرخونید هی ...
چرا حضرات ذیل نامه را برای افکار عمومی منتشر نکردند؟
يكي بگه دقيقا چرا سوار شدن خانمها بر دوچرخه ب لحاظ شرعي حرام است؟ اگر منظور نشستن روي دوچرخه است چرا نشستن ترك موتورسيكلت حرام نيست؟ ظاهرش ك عين همديگر است.
مگر دوچرخه سواری از مظاهر اعمال منافی عفت، بد حجابی یا بی حجابی و تشویق دیگران به فساد و فحشاء و امثال آن است ؟
تعجب میکنم در یک کشور با یک قانون دادستانها وامامان جمعه هرکدام برای خود یک ساز میزنند . یکی حرام میکند ، یکی حلال می کند ، دیگری میاد تفسیر میکند . خلاصه وحدت رویه وجود ندارد وملت را سرکار گذاشته اند . اسید پاشی وکشتن مردم توسط پولدارها اصلا برای این مسئولین مهم نیست ولی تار موپیدا بشه زمین وزمان به هم تنیده می شود .
خجالت دارد پس از این همه سال تازه باید حدود مجاز دوچرخه سواری بانوان مسله باشد .بابا دوچرخه سواری شبیه اسب سواریست کدام انسان اندیشمند در تاریخ زنان را از اسب سواری منع کرد ه که شما به ابتدایی ترین ورزش های همگانی نیز نگاه مقدس مابانه دارید.
منظور دادستان اصفهان این نبود که دوچرخه سواری برای خانم ها مطلقا ممنوع هست. خانم ها مجاز هستند در حیاط خونه شون دوچرخه سواری کنند. یا اگه حیاط نداشته باشن میتونن در داخل آپارتمان از دوچرخه ثابت استفاده کنن. پس مطلقا ممنوع نیست ( :
دست از این خاله زنک بازیا برداریم و بچسبیم به چیزای مهم، الان ایران در خطره
حالا فرض کنیم شهرداری محل مخصوص فراهم کرد. خانم ها باید دوچرخه هاشون رو ده کیلومتر روی دوششون حمل کنند تا برسند به محل مخصوص؟ البته من خودم با دوچرحه سواری بانوان در انظار عمومی مخالفم ولی تعبیه محل هائی برای دوچرخه سواری بانوان هم جوابگو نیست.
موتور اشکال ندارد چون ساکن است ولی در دوچرخه چون دست و پا میزنند باعث تحریک افراد مریض خاهند شد...
من موندم چه فرقی بین شتر سواری صدر اسلام زنان با دوچرخه سواری امروز است؟ مگر زنان شتر سوار در اماکن خاص شتر سوار می شدند؟ !
دوچرخه تنها یک وسیله ورزش و سرگرمی نیست، یک وسیله رفت و آمد و حمل و نقل هم هست. شما برای رفتن از شمال شهر به جنوب شهرتان ، بجای تاکسی یا اتوبوس می توانید از دوچرخه استفاده کنید. پس اختصاص محلی برای دوچرخه سواری بانوان ،کار مضحکی است
بازم اين مردم كه بازم برداشت ناقص كردند!! وگرنه مقامات و مسوولين كه همه حرف ها و كاراشون درسته. آي مردم كي مي خوايد برداشت كردنتون را درست كنيد؟!
کلا مملکت ما به دو نیمه زن و مرد تقسیم شده - مترو و اتوبوس و مدرسه و باشگاه ورزشی و ورود به ورزشگاه و ... بقول دوستان باید محلهائی مناسب پیش بینی بشود
در کشور ما مردها هم از امکانات خوبی برخوردار نیستند حالا تا دوستان بیایند و برای خانمها محلهائی پیش بینی بکنند من فکر میکنم در حد همون روبان قیچی کردن یا کلنگ زنی بشود یه کاری کرد
به جای اینکارا به درد بیکاری جوونا و فساد اداری و پارتی بازی رسیدگی کنید
شهرداری لازم است محل‌هایی را برای دوچرخه سواری بانوان تعبیه کند. این یعنی از دوچرخه نباید به عنوان وسیله نقلیه جهت جلوگیری از آلودگی هوا استفاده کرد. و از منزل به فروشگاه بری و .....
اگر این کار درست بود عربستان که مهد اسلام است هم محل های بخصوصی برای رانندگی بانوان تعبببیه میکرد و خانمها میتونستند با خیال راحت ماشین سواری کنند.
یادمان باشد که فرهنگ دوچرخه سواری برای جلوگیری از آلودگی بیشتر هوا و .... باید توسعه پیدا کند.
بیاییم یه جاهایی رو هم تعببیه کنیم که خانمها در آنجا قدم بزنند و دیگه نرند خرید و یا دنبال بچه هاشون مدرسه و ....
اصلا یه جایی هم تعععبیه میکنیم انشالله در آینده که علوم فضایی مون پیشرفت کرد خانمها برند اونجا و دیگه در ملائ عام فضا نرند.
تو رو خدا ببین ما بدبختها گیر چه کسایی افتادیم که سر چه مسائلی گیر کردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آقا من واقعا گیج گیج شدم .شنیده بودم قانون را نمایندگان مجلس تصویب می کنند ومجریان اجرا .اگر قصوری صورت پذیرفت ویکی از این قانون واجرای آن تخلفی کرد به مرجع قضایی معرفی می شود .این را بچه همسایه مان که درس خوانده به من می گفت .حالا فهمیدم ایشان من را چون سواد ندارم دست انداخته .فکر کنم قانون را امامان جمعه می نویسند ومراجع قضایی هم اجرا می کنند .آخه پس برای چه به نماینده مجلس حقوق الکی میدید وبه مجریان دولتی هم همینطور
الان پارک مخصوص بانوان وجود داره، به این معناست که خانمها نمی تونند برن پارکهای دیگه؟!!! من نمیدونم منظور این آقا چی بوده، ولی فراهم کردن یه جایی خاص خانمها هیچ اشکالی نداره و به این معنا نیست خانمها نمیتونن جای دیگه دوچرخه سواری کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس