بازدید 8638

خیام تنها در پارک لاله

درست شهریور ۹۷ بود که خبر از غیب مجسمه قیصر امین پور منتشر شد. اما گویا این جا پایان ماجرا نیست و تهران علاقه‌ای به مجسمه‌های پایتخت ندارد.
کد خبر: ۹۰۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 20 May 2019

تخریب و یا حذف مجسمه‌ها که از آثار فرهنگی و هنری و نماد پایتخت است همچنان ادامه دارد و گویا این دور باطل به مدیریت شهری اصلاح طلب و اصولگرا ارتباطی ندارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تیتر شهر، شهریور ۹۷ حتی معاون فرهنگی وقت خبر از حذف مجسمه‌ی فرهنگی پایتخت نداشت. ولی الله شجاع پوریان؛ معاون فرهنگی اجتماعی وقت با انتقاد از حذف میدان و مجسمه قیصر امین‌پور به دلیل رفع موانع ترافیکی، اظهار کرد: مدیریت شهری در دوره جدید با ترجیح انسان بر خودرو به دنبال تقویت هویت فرهنگی در شهر تهران است و اقدام اخیر در میدان قیصر امین‌پور یک بی‌سلیقگی بود که باید هرچه سریع‌تر جبران شود.

وی با تمجید از شخصیت قیصر امین‌پور، افزود: قیصر امین‌پور از شاعران معاصر و نامی کشور است که سهم زیادی در حوزه اندیشه و ادبیات ایفا کرده و باید قدردان سرمایه‌های نمادین خود باشیم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با درخواست از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای بازگرداندن نام و نشان قیصر امین پور، تصریح کرد: در گذشته همه شهر فدای خودرو شد، ولی در عمل توسعه پل و تونل و بزرگراه کمکی به شریان ترافیکی شهر نکرد و اینکه امروز هم به بهانه رفع موانع ترافیکی سرمایه و داشته‌های فرهنگی را از دست بدهیم، مشکلی حل نخواهد شد.

شجاع پوریان افزود: نه تنها خواستار بازگشت نام قیصر امین پور هستیم بلکه تلاش خواهیم کرد با ایجاد راسته‌های فرهنگی از قبیل: راسته کتاب و گذر هنر اهمیت و جایگاه فرهنگ و هنر را در جامعه پر رنگ کنیم.

این در حالی است که این روز‌ها نیز شاهد از بین رفتن مجسمه‌ها در جای جای پایتخت است؛ احمد مسجد جامعی در جریان صد و چهل و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران در واکنش به تخریب مجسمه خیام در پارک لاله گفت: مجسمه خیام در پارک لاله وجود دارد که در گذشته در باغچه پر از گل از سوی استاد صدیقی ساخته شد و در حال حاضر در محاصره درختان است.

وی تصریح کرد: مجسمه به دلیل باد و باران و عوامل انسانی آسیب فراوانی دیده است.

عضو شورای شهر تهران ضمن تاکید بر لزوم توجه به آثار فرهنگی عنوان کرد: باید مجسمه‌ها ثبت شود. مجسمه هایی، چون فردوسی نیز از آن جمله است.

مسجد جامعی تاکید کرد: باید آسیب رسانی به مجسمه را خاتمه بدهند. مجسمه‌ها آثاری با ارزش‌های فرهنگی هستند و جز میراث فرهنگی تهران است که باید ثبت شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل