بازدید 6110

کاهش سطح اجرای تعهدات ایران، به معنای خروج از برجام نیست

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: به موجب مفاد برجام، ایران حق دارد در مقابل نقض عهدهای آمریکا مقابله به مثل کند و این موضوع به معنای خروج ایران از برجام نیست.
کد خبر: ۸۹۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۰ 15 May 2019

بهمن طاهرخانی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص رفتار برجامی آمریکا و تمایل ترامپ به مذاکره با ایران، اظهار داشت: پایبند بودن به قواعد و قوانین پذیرفته شده بین‌المللی یک اصل در علم حقوق بین‌الملل است و برجام نیز یک کلیت قانونی بود که ایران و 1+5 متعهد به اجرای آن شدند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در یک مقطعی ضرورت‌های بین المللی برای ایران ایجاب می‌کردند که از منافع ملی خود در میز مذاکره دفاع کند، ایران و 6 کشور قدرتمند دنیا برجام را پذیرفتند، این کشورها همان کشورهایی هستند که ادعای ساختن قوانین بین‌المللی را دارند.

وی افزود: آمریکا برجام را امضا کرده و متعهد شده است، در یک مقطع اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا معاهده‌ای را امضا کرد و الزاماتی را برای کشورش ایجاد شد، براساس اصل "استدامه مسئولیت دولت‌ها" باید این تعهدات همچنان از سوی رئیس جمهور بعدی آمریکا ادامه می‌یافت اما این اصل رعایت نشد.

طاهرخانی ادامه داد: ایران به تعهدات خود پایبند بوده است اما آمریکا رفتار غیرمتعهدانه‌ای را از خود نشان داده که هیچ انسان آزاده ای این رویکرد دولت ترامپ را نمی‌پذیرد.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس یک اصل عقلانی، مسئولیت تعهدات دولت‌های قبلی آمریکا نیز برعهده ترامپ است اما متاسفانه شیوه ترامپ همین است که به نظامات بین المللی پایبند نباشد و فقط مربوط به برجام نیست و ترامپ از معاهدات بین‌المللی بسیاری خارج شده است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به موجب مفاد برجام، ایران حق دارد در مقابل نقض عهدهای آمریکا مقابله به مثل کند و این موضوع به معنای خروج ایران از برجام نیست و همه رفتارهای ایران منطبق با علم حقوق است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان