بازدید 3707

راه‌های مؤثر برای جلوگیری از کپی‌کاری پایان‌نامه‌ها

کد خبر: ۸۹۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸ 15 May 2019

استاد دانشگاه تربیت مدرس گفت: یکی از راه‌های مؤثر برای جلوگیری از کپی‌کاری پایان‌نامه‌ها، استفاده از نرم‌افزارهای مقایسه تشابه متن است.

به گزارش آنا، محمدعلی آقایی درباره اقدام اخیر وزارت علوم و پلیس امنیت مبنی بر پلمپ کردن ۲۵ مرکز پایان‌نامه فروشی اظهار کرد: مراکز فروش پایان‌نامه فقط منحصر به این ۲۵ مرکز نبوده و تعدادشان بیشتر است. برخی افراد بدون تابلو و از راه پیامک و فضای مجازی اقدام به فروش پایان‌نامه می‌کنند که برخورد کردن با آنان، کار راحتی نیست.

وی افزود: برخورد با تقلب و فروش مقاله و پایان‌نامه، یک اقدام فرهنگی مثبت تلقی شده و کار درستی است که با متخلفان و ترویج‌کنندگان کپی‌کاری و فروش پایان‌نامه برخورد جدی شود.

استاد دانشگاه تربیت مدرس بیان کرد: یکی از راه‌های مؤثر برای جلوگیری از کپی‌کاری پایان‌نامه‌ها، استفاده از نرم‌افزارهای موجود برای کنترل پایان‌نامه‌هاست. با ورود یک مقاله به این نرم‌افزار به شما نشان می‌دهد که مقاله تکراری است یا خیر.

آقایی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید مکلف شوند که از چنین نرم‌افزارهایی برای کنترل پایان‌نامه دانشجویان استفاده کنند. این نرم‌افزارها در زمینه شناخت و کشف بدرفتاری‌های علمی و کپی پایان‌نامه‌ها به کار گرفته می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل