بازدید 5933

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات رضوی و۳۰متهم بانک سرمایه

کد خبر: ۸۹۹۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 14 May 2019

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سید هادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر در پرونده تخلفات بانک سرمایه به صورت علنی در حال برگزاری است.

به گزارش مهر، دادگاه رسیدگی به اتهامات محمدهادی رضوی و ۳۰ متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، به صورت علنی در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلال گران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی در حال برگزاری است.

قاضی مسعودی مقام در ابتدای جلسه رسیدگی به اتهامات تعدادی از متهمان پرونده بانک سرمایه گفت: در رابطه با بانک سرمایه چون بحث مشارکت در اخلال اقتصادی مطرح است، ابتدا کیفرخواست‌های ارسالی را رسیدگی می‌کنیم.

وی گفت: ابتدا کیفرخواست هادی رضوی و سپس هشت متهم دیگر قرائت می‌شود. در رابطه با سه نفر از اعضای هیأت مدیره رأی صادر شده است. رأی حسین هدایتی هم صادر شده که تا چند روز دیگر ابلاغ می‌شود.

قاضی مسعودی با اشاره به اتهامات هادی رضوی گفت: نماینده دادستان ابتدا اتهامات هادی رضوی و احسان دلاویز را قرائت کنند.

قهرمانی در ابتدای قرائت کیفرخواست گفت: حضور برخی خائنین باعث ارائه تسهیلات کلان و بی ضابطه به برخی افراد شده است.

یکی از در یافت کنندگان کلان وجوه در سال‌های ۹۱؛۹۲و ۹۴ و پرداخت وجوه به برخی دلالان، محمدهادی رضوی است که موفق شده از طریق شرکت‌ها در قالب قرارداد مشارکتی ۶۰ تا ۲۰ میلیارد بی ضابطه تسهیلات دریافت کند.

وی افزود: نامبرده با معرفی شرکت شایگان آتیه تسهیلات ۲۷ میلیارد بدون اعتبارسنجی از بانک سرمایه دریافت کند. این فرد اقدام به خرید گوشت و مرغ و فروش آن در بازار می‌کند. متهم هادی رضوی حسب اقاریر خود اقدام به گران نمایی یک ملک جهت تسویه بدهی خود به بانک سرمایه می‌کند.

نماینده دادستان تهران با بیان اینکه متهم هادی رضوی ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات گرفته است؛ گفت: متهم همچنین در رابطه با ملکی که به دنبال تحقق آن بود پس از ارجاع بازپرس به هیئت کارشناسی ملک مذکور در زمان تهاتر ۷۱ میلیارد ارزش‌گذاری شد در حالی که کارشناسان بانک بعدها این ملک را ۳۵ میلیارد تومان قیمت گذاری کردند بنا بر نظرات متعدد این نرخ به میزان مختلف قیمت‌گذاری شده است چه کارشناسی اخیر و چه حسب کارشناسی بدوی این ملک گرانمایه شده است.

وی به پرداخت رشوه از سوی متهم اشاره و تصریح کرد: متهم از از طریق پرداخت رشوه بدون اعتبارسنجی و با تودیع چک موفق می‌شود مبالغ کلان را که باید در راستای تولید استفاده می‌شد دریافت کرده و صرف عیش و نوش و مسافرت‌های خارجی خود کرده است.

قهرمانی افزود: متهم هادی رضوی متولد ۱۳۶۳ فاقد سابقه کیفری آزاد از طریق تودیع وثیقه متهم به مشارکت با مدیران بانک سرمایه در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام اقتصادی و پولی و بانکی از طریق اخذ تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۰۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

قهرمانی ادامه داد: احسان دلاویز متهم ردیف دوم این پرونده فرزند حبیب الله و متولد سال ۱۳۶۰ با تحصیلات کارشناسی ارشد است این متهم فاقد سابقه کیفری و آزاد با تودیع وثیقه است.

نماینده دادستان تهران با تاکید بر اینکه مهمترین ضوابط در پرداخت تسهیلات نادیده گرفته شده است، گفت: سرمایه پایه بانک سرمایه ۴۰۰ میلیارد تومان بود و در همین رابطه شاهد عدم رعایت ماده ۱۷ آئین نامه تسهیلات کلان عدم رعایت ماده ۶ آئین نامه تسهیلات کلان عدم رعایت ضوابط و نظارتی بانک مرکزی عدم رعایت ماده ۲۱۰ آئین‌نامه تسهیلات و تعهدات کلان مصوبه مهر ۱۳۹۲ هستیم.

نماینده دادستان تهران افزود: صحت انجام مشارکت مدنی و اصالت قرارداد منعقده مورد تردید است چرا که فاکتورهای ارائه دهنده برای تشکیل پرونده بانکی بوده است طبق مفاد قرارداد مشارکت مدنی موضوع قرارداد و مشارکت مدنی خرید تجهیزات دوربین‌های مدار بسته بوده است اما حساب واریز این مبالغ به جای هزینه در رابطه با دوربین‌ها در محل دیگر از جمله خرید املاک ارز و خودرو صرف شده است.

داماد شریعتمداری هستم، داماد نتانیاهو که نیستم

هادی رضوی با حضور در جایگاه به دفاع از خود پرداخت و گفت: مستندات عجیبی دارم که به دادگاه ارائه می‌کنم حجم آنها هم زیاد است در ضمن باید بگویم در رابطه با اخذ تسهیلات موقع تسهیلات من اعلام کردم که ذینفع واحد هستم.

وی افزود: خیلی‌ها دوست داشتند بگویم داماد شریعتمداری هستم؛ من هر نسبتی که داشته باشم، داماد نتانیاهو که نیستم ایشان هم یک شخصیت هستند و می‌خواهم فارغ از اینکه داماد یک شخصیت هستم محاکمه شوم.

هادی رضوی در ادامه دفاعیات خود گفت: در کیفرخواست اعلام شده که هادی رضوی در زمینه ارائه تسهیلات بانکی سقف اعتباری خود را رعایت نکرده است و سقف اعتباری من در سال ۹۰ ۸۰ میلیارد تومان بود و این در حالی است که ۱۰ درصد سپرده در بانک سرمایه نگهداری می‌شد.

متهم افزود: این موضوع خلاف مقررات بانک مرکزی است نزول‌ها را می‌گیرند و نگه می‌دارند امیدوارم اتفاق خوبی برای مبارزه با نزول بیفتد.

اتهام خیانت هم متوجه رضوی است

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان با بیان اینکه اتهام خیانت در امانت هم متوجه هادی رضوی است گفت: این موضوع خارج از موضوع شعبه فعلی دادگاه است با توجه به آثار مخرب دریافت تسهیلات اتهام ایشان مبنی بر اخلال در نظام اقتصادی محرز است نظر به مفروض بودن علم متهم به تحریم‌ها علم و اطلاع وی نسبت به موثر بودن اقدامات علیه نظام محرز و مسلم است‌

وی در رابطه با متهم ردیف دوم پرونده گفت: احسان دلاویز از دوستان مشترک امامی و رضوی بوده و نفوذ زیادی در هیئت‌مدیره بانک سرمایه داشته است رضوی ۲ میلیارد تومان به دلاویزپرداخت کرده و امکان پرداخت تسهیلات برای خودش را فراهم می‌کند.

وی افزود: تحصیل مال ازطریق نامشروع و نقش وی در پرداخت ارائه تسهیلات معاونت در اخلال عمده از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی به عنوان اتهامات این متهم محرز و مسلم است.

نماینده دادستان در رابطه با ادله اثبات اتهام، توضیح داد: جوابیه نظارتی بانک مرکزی، اظهارات رضوی در بازپرسی، اظهارات امیر قادری، رو نوشت فروش گوشت‌ها، شکایت بانک سرمایه علیه رضوی در خصوص ضمانت نامه‌ها، گزارش سازمان بازرسی کل و مستندات پرداخت تسهیلات و همچنین توضیحات مرکز اطلاعات مبارز ه با پولشویی و اظهارات یاسر رضایی از جمله ادله محسوب می‌شود.

محمد هادی رضوی در ادامه دفاعیات خود در رابطه با قراردادهای جعلی توضیح داد: ادعا کردند در رابطه با اسناد قراردادهای جعلی ارائه دادم این در حالی است که من صورت حساب مالی دادم به بانک رفته و تقاضای وام سرمایه گردش در امور جاری دادم اما بانک اعلام کرد فرمول من فقط مشارکت مدنی است.

وی افزود: نماینده دادستان تهران گفتند که ظرف یک روز حساب باز کرده و فردایش واریزی داشتم اما بازه زمانی حساب‌های بانکی من یک ساله بوده و مستندات آن موجود است.

یک سال و نیم است داد میزنم قرارداد سفید امضا از من گرفتند

محمد هادی رضوی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم قراردادهای جدید چطور در پرونده آمده است.سوال مطرح کردم مبنی بر اینکه آیا می‌شود اصل قراردادها را ببینم چرا که با مهر و امضا و سربرگ نامه‌های نوشته شده است یک سال و نیم است که داد میزنم قراردادهای سفید امضا از من گرفتند.

این متهم تصریح کرد: چه می‌گویید دوربین‌های مداربسته موضوع قرارداد وقت تسهیلات بوده است برنامه من تولید و بازرگانی کالاهای مجاز و ساخت و سیستم‌های سالن‌های رسانه‌ای و همایشی بوذ.

برخی مدارک را از پرونده بیرون کشیدند

وی‌با بیان اینکه برخی از مدارک از پرونده بیرون کشیده شده است، گفت: شعبه ۲ دادسرای جرایم پولی و بانکی برای من قرار منع تعقیب صادر کرد در پرونده بانک سرمایه هم نوشته شده که قرار منع تعقیب اصلی بانک سرمایه مقبول است.

رضوی خطاب به نماینده دادستان تهران گفت: اصل پرونده را که ندارم. چرا وقتی مدارک را ارائه می‌دهم ناراحت می‌شوید آقای قهرمانی. البته که من از نظر شما محکوم هستم.

رضوی در رابطه با تسهیلات دریافتی از بانک سرمایه هم توضیح داد: از ۱۰۷ میلیارد تومان مذکور ۲۷ میلیارد تومان ضمانت‌نامه بوده که داده نشده است می‌ماند ۸۰ میلیارد که ۲۲ میلیارد تومان پول نقد داده شده همچنین املاک مختلفی هم با آنها داده شده است.

وی در رابطه با کارشناسی ملکی که نماینده دادستان تهران ارزش آن را ۳۰ میلیارد تومان برآورد کرده بود گفت: من ۲۶ ۱۲۹۵ با قرار کفالت بازداشت شدم. ۱۶ ۱۹۶ بازپرس ۲۵۰ میلیون قرار اعلام کرده و بیرون آمدم.

آقای پسندیده بازپرس پرونده به کارشناسان از سوی خودشان انتخاب و به آنها گفت ملک را طوری بزنید که رضوی نتواند کاری کند در نهایت آنها رقم ۳۰ میلیارد را اعلام کردند.

متهم محمد هادی رضوی درخواست جلسه غیرعلنی برای پاره‌ای از توضیحات را خطاب به قاضی مسعودی اعلام کرد و گفت: بیم این دارم که برایم اتفاق بیفتد تهدیدهای مکرر به من کرده که چیزی اعلام نکن و چیزی نگو. روز رای اعتماد وزیر صنعت مرا بازداشت کردند. مواردی هست از جمله این موضوع که می‌خواهم بعداً و در فرصت مناسب برای جلوگیری از سوء استفاده‌ها خدمتتان عرض کنم.

محمدهادی رضوی خطاب به ریاست دادگاه گفت: آقای مسعودی‌مقام، بانک سرمایه ۳۱ بدهکار کلان دارد که بدهی‌هایشان ۳۰۰ میلیارد، ۴۰۰ میلیارد و ۱۰۰۰ میلیارد است، بدهی من کجای این ارقام قرار دارد؟! لیست اسامی این ۳۱ بدهکار توسط هیأت تحقیق و تفحص مجلس اعلام شده است که اصلاً اسم من در آنجا نیست. مگر بدهی من چقدر بوده است، حدود ۸۰ میلیارد تومان.

این متهم خطاب به نماینده دادستان گفت: آقای قهرمانی شما می‌گوئید که بنده با مدیران بانکی تبانی کرده‌ام، اگر من تبانی کرده بودم می‌توانستیم تسهیلات بسیار بیشتری بگیریم و گران‌نمایی‌های بالاتری هم داشته باشم.

وی در رابطه با گران‌نمایی خانه واقع در خیابان اندرزگو گفت: در ابتدا لازم است از آقای مسعودی‌مقام بابت حوصله و سعه‌صبرشان تشکر کنم که به حرف‌های من با حوصله گوش می‌کنند چون من عصبی مزاج هستم و از خداوند خواسته‌ام که به من کمک کند بتوانم با حوصله از خود دفاع کنم یا دائم دعا می‌کردم که مبادا آقای قهرمانی چیزی بگوید و من را عصبانی کند و من از عدل خارج شوم، اما درباره خانه خیابان اندرزگو باید بگویم که بنده بیش از ۵ ماه با مدیران بانکی نامه‌نگاری کردم که بیایید این ملک را ارزیابی کنید و به عنوان وثیقه آن را تعیین تکلیف کنید و پس از ۵ ماه بالاخره هیأت مدیره اعلام کرد که ما این ملک را ارزیابی می‌کنیم. آقای قاضی، بدهی من در سال ۹۳ حدود ۷۰-۸۰ میلیارد تومان بوده است که حدود ۲۲ میلیارد آن را نقداً در حساب بانک پرداخت کرده بودم.

این متهم اضافه کرد: بنده کارم تولید سالن‌های آمفی‌تئاتر و سالن‌های کنفرانس رسانه‌ای است و تصمیم داشتم این ملک را به (بانک سنتر) و بیمه تبدیل کنم. این ملک یک ملک بی ارزش نبوده است که مثلاً بگویم در جهرم یک ملک را به عنوان وثیقه معرفی کرده‌ام بلکه وثیقه من بَرِ خیابان اندرزگو که یکی از خیابان‌های شلوغ و جز خیابان‌های پولداری تهران بوده، واقع شده است.

من برای این ملک ۷ طبقه جواز تجاری گرفته بودم که ۲ هزار متر مربع میزان آن بود. بانک برای اینکه این ملک را ارزیابی کند ۳ نفر کارشناس مشخص کرد که آن را ۱۲۵ میلیارد تومان ارزیابی کردند اما این را هم باید بگویم که قرار شده بود که این ملک را از طریق اقاله به جای بدهی خود بردارند و من هم این روش را قبول نداشتم چون می‌دانستم در این صورت هرچه ارزش ملک بالاتر رود بدهی من بیشتر می‌شود و از این امر ناراضی بودم.

این متهم افزود: نهایتاً در تاریخ ۹۵.۱۲.۲۰ به ما ابلاغ شد که آقای رضوی بیا و بدهی‌ات را مشخص کن که همان ۸۰ میلیارد تومان را قبول داریم. یکی از مدیران وقت بانک سرمایه حیدرآبادی به من گفت که بیا ما ملک تو را ۱۲۰ میلیارد ارزیابی می‌کنیم که ۸۰ میلیارد بدهی تو را تسویه می‌کند و ۴۰-۵۰ میلیارد هم به تو داده می‌شود اما تو باید ۵ میلیارد تومان نقد به من بدهی و یک ملک را هم بدهی تا حسابت تسویه شود که من این موضوع را قبول نکردم و نمی‌دانم که چرا این آقا از اسپانیا سر در آوردند.

وی در ادامه توضیحات خود در رابطه با ملک اندرزگو گفت: در این خصوص باید بگویم که در برج ۵ سال ۹۵ اکیپی از آگاهی عملیات ویژه و فردی به نام آقای فرجی نزد من مراجعه کردند و من را به داخل خودرویی بدون پلاک بردند و گفتند که بیا تا تکلیف بدهی تو را مشخص کنیم. من را نزد فردی به نام شادان بردند که اخراجی قوه قضائیه بود.

وی ادامه داد: اینها رابط عملیات ویژه آگاهی با یکسری از بدهکاران کلان بانکی بودند که به من گفتند چقدر می‌دهی تا پرونده‌ات را زودتر تمام کنیم؟ آنها تا برج ۱۰ من را بازی دادند و بالاخره در این ماه من را احضار کردند. در آنجا آقای فرجی به من گفت که من تو را در تاریخ ۹۵.۱۰.۱۳ به دادسرا می‌برم و کسی هم تو را نمی‌بیند و همین هم شد! یعنی در تاریخ ۹۵.۱۲.۳ من را دوباره احضار کردند و دیدم بازجویی تاریخ ۹۵.۱۲.۳ را به تاریخ ۹۵.۱۰.۱۳ ثبت کرده‌اند. آنها به من گفتند که باید پول را پس بدهی و من را نزد شخصی به اسم آقای پسندیده بردند.

وی خطاب به نماینده دادستان تهران گفت آقای قهرمانی از ابتدای پرونده گفتید رضوی رضوی و همه را ول کردید و مرا چون اسم پر سر و صداست جلوتر انداختید.

وی در رابطه با شرکت پشتیبانی امور دام توضیح داد: اعلام شد که من قراردادی در این رابطه ندارم دوستانی که پرونده را بیرون کشیدن اطلاعات دقیقی از این موضوع ندارند چرا که نام شرکت را امروز در دادگاه نشان می‌دهم که به بانک سرمایه نامه زده و اعلام کرده که قرارداد پیوستی موجود است در جلد ۱۹ از پرونده موجود است که نامه وزیر کشاورزی به وزیر دادگستری در رابطه با اینکه تمامی قراردادها واقعی است وجود دارد.

رضوی ادامه داد: اینکه نامه دارم که قرارداد پیوستی است یعنی اصالت قرارداد را می‌رساند وقتی علما نامه را از پرونده می‌کشیدند این موضوع را نمی‌دانستند که خود شرکت به بانک نامه نوشته است. احساس می‌کنم اطلاعات اشتباه به آقای قهرمانی داده شده است و ایشان خودشان فرد خوبی هستند.

به هیات پول دادم، می‌خواستم رشوه بدم به هیات نمی‌دادم!

وی در رابطه با پرداخت ۶۰ میلیون تومان به آقای اعلایی توضیح داد: گفتند که ۶۰ میلیون تومان به به آقای علایی دادم ۸۰ میلیارد تومان وام گرفتم رشوه ۶۰ میلیونی بدهم آقای اعلایی گفت که ما مسجدی در حال ساختن این و عده‌ای را هم می‌خواهیم به مشهد بفرستید من این پول را به هیئت دادم جیب شخصی طرف که نبوده است اخلال در نظام اقتصادی با ۶۰ میلیون تومان می‌شود؟

رضوی ادامه داد: سربرگ هیئت امنای هیاتی که پول به آنها داده شده است موجود است همچنین ۶۰ میلیون تومان نبوده است بلکه ۲۰ میلیون تومان بوده که دو سه بار رفت و آمد داشته و این پول را گرفتم که می‌خواستم بدم که به حساب هیئت نمی‌ریختم. چک و سفته را گرفتم و پولم را در نهایت گرفتم در این رابطه ۸۰ نفر هم به مشهد ارسال شدند اگر یک رد مالی دیگری یافتید بگویید.

وی در ادامه دفاعیات خود گفت: به من گفتند که به کره جنوبی رفتی بیا و همه اینها را بنویس که تمام مراکز فساد و فحشا را رفته و دیده‌ام بعد که نوشتم گفتند که به کره جنوبی نرفته اینها را چطور نوشتی.

رضوی با بیان اینکه برخی تقاضاهای من از پرونده حذف شده است گفت: تقاضای دوربین بازداشتگاه ویژه، مهر و امضای من که برده بودند و بازنگرداند و برخی تک نویسی هایی که در پرونده بود دیگر موجود نیست.

وی در ادامه افزود: آقای نکویی روزنامه قانون ۸۰ میلیارد تومان وام گرفت و در حسابش است اما من ۸۰ تومان گرفتم و مشکلاتی را هم برگرداندم ملکی که سی میلیارد برآورد شده بود امروز ۱۵۰ میلیارد تومان قیمت دارد.

هادی رضوی با ارایه مدرکی خطاب به قاضی مسعودی گفت: آقای قاضی چطور به کسی تهمت می‌زنند؟ من التماس می‌کردم که دادگاه علنی برگزار شود و چه جایی بهتر از اینجا که من داد خود را بزنم و مدارکم را ارائه کنم. به من می‌گویند قصد کلاهبرداری داشتی، به شما عرض می‌کنم مصوبه من در بانک سرمایه ۵۰ میلیارد است و اگر می‌خواستم کلاهبرداری کنم چرا با شرکت دام و مرحله به مرحله و کارت به کارت این کار را انجام می‌دادم؟ خودم شرکت مجزا می‌زدم.

توضیحات رضوی در رابطه با شهرزاد

رضوی با اشاره به موضوع لاشه‌های پول‌های کثیف در سینما، گفت: نزدیک به ۸ میلیارد تومان در سریال شهرزاد سرمایه گذاری انجام شده است و اصلاً پشیمان نیستم اما آقای امامی هنوز به ما بدهکارند و هنوز اصل پول را برنگردانده‌اندو در این خصوص شکایت کردم .۵۰ درصد شهرزاد یک مال من بود اما در شهرزاد دو دیدم که ما نیستیم که این موضوع به خاطر اختلافات سیاسی بوده است. ۵۰ درصد آن را داشتند ۱۵ میلیارد تومان می‌فروختند که گفتم مالک آن ۵۰ درصد من هستم و افتخار دارم اگر وامی گرفتم کاری در ازای آن ارائه کردم. در شهرزاد یک فقط من و سعید ملکان تهیه کننده ویلایی‌ها و تنگه ابوغریب بودیم.

وی افزود: هر ماه ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان به سوپراستارها می‌دادیم که معقول بوده و خبری از پول‌های کثیف نبوده است. عجیب است که از بانک سرمایه مصوبه بیرون می کشند و این خیانت در امانتی است که مدیران فعلی بانک سرمایه در حال انجام آن بودند.

رضوی در ادامه دفاعیات خود در رابطه با تسویه بدهی خود گفت: ملکی را بر اندرزگو ارائه کردم که با حداقل ۲۰ میلیارد تومان طرحی بالغ بر ارزش افزوده ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است و پول رهن آن ملک پول کل بدهی من است. می‌گویند من Bmw ایکس چهار دارم اما آن موقع ۲۰۰ میلیون تومان بوده است و تمامی املاکی که توقیف شده به نام من است.

۵ ماه است که درخواست ملاقات با وزیر اموزش و پرورش را دادم

متهم در ادامه دفاعیات خود گفت: بنده یکسال است در حال شکایت هستم که بگویم برای من پرونده سازی می‌کنند اما در این مدت حتی یک بار هم نخواستند که بیا و آن را بگو. ۵ ماه است در رابطه با صندوق ذخیره فرهنگیان، درخواست ملاقات با وزیر آموزش و پرورش دارم اما جواب نداد. یک ماه و نیم پیش اسنادمان را به وزیر دادیم اما جوابی ندادند.

وی خطاب به رئیس دادگاه گفت: یک بار نشد بگویند رضوی بیا حرفت را بزن، شاید حرف من درست باشد، مگر می‌شود من همه افراد را خریده باشم. چون او دارای اسم و رسم است. یک آقا با ۴۰۰ میلیارد بدهی به آلمان فرار می‌کند. اما من با این که ممنوع الخروج نبودم نرفتم چون کلاهبردار نبودم.

جشنواره مدافعان حرم برگزار کردم

وی ادامه داد: حالا این رضوی کیست که سر زبان‌ها افتاده است، به طوری که شبکه voa آمریکا سه ویژه برنامه برای مسخره کردن درست می‌کند. چون زورشان آمده برای مدافعان حرم جشنواره برگزار کردم. حالا طوری شده است حرف از قاچاق خودرو می‌شود می‌گویند کار داماد فلانی است.پدر من از سال ۶۳ در کار تولید تجهیزات استودیویی است و این شغل خانوادگی ما محسوب می‌شود. استودیو برج میلاد ساخته بنده است. می‌گویید بنده در ایام تحریم با نظام مقابله کرده‌ام در حالی که ۱۸۰ تجهیزات استودیویی ساخته‌ام که می‌توانم فردا همین جا نمایشگاه بگذارم.

می‌گویند من مرکز رانت بودم

رضوی گفت: بیش از ۱۰ مورد ادعا در کیفر خواست من وجود دارد که جواب داده‌ام، مثلاً می‌گویند با دادن چک و سفته وام گرفته‌ام و یا برای اعطای تسهیلات اعتبار سنجی نشده است و دلیل ش این است که اعتبار داشتم و خوش پرداخت بوده‌ام و بدهی من ۸۰ میلیارد تومان است. آقای دلاویز گفت من به دنبال او بوده‌ام مگر می‌شود من آویزان کسی شوم که از پایین است، مگر نمی‌گویند من مرکز رانت بوده‌ام.

بانک مرکزی به بزرگ‌تر از شما جواب نمی‌دهد چطور شما استعلام گرفتید؟

در ادامه قهرمانی نماینده دادستان تهران خطاب به هادی رضوی گفت: سوالی از شما دارم؛ مبنی بر اینکه از بانک مرکزی استعلام گرفته اید که موضوع پرونده اخلال نیست خیلی بزرگ‌تر از شماها را بانک مرکزی جواب نمی‌دهد شما چطور از بانک مرکزی پاسخ گرفتید اگر هم درست باشد بانک مرکزی وظیفه دارد کار خود را بکند در رابطه با روند کار هادی رضوی توضیح داد اخذ تسهیلات مصرف تسهیلات و تسویه آن هر سه کاملاً مجرمانه بوده است.

قهرمانی ادامه داد: رضوی از تاریخ ۹ .۷. ۹۱ تحت پوشش پوشش شرکت آینده سازان فاطمی به بانک تقاضا می‌کند که ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌خواهم پرونده به بخش اعتباری رفته و بررسی می‌شود در ابتدا اعلام می‌کنند که دو و نیم میلیارد تومان اختصاص یابد رضوی این مبلغ را نمی‌گیرد چون بیشتر از اینها می‌خواهد

نماینده دادستان تهران ادامه داد: یکباره اما رضوی هفت میلیارد تسهیلات گرفته. دو و نیم میلیارد مصوب کجا و ۷ میلیارد کجا؟ در بررسی‌ها متوجه شدیم که در کارشناسی بعدی خانم رام از کارشناسان بانک اعلام می‌کند که در صورت درست بودن برنامه‌ها و ضمانت نامه‌ها ۲و نیم میلیارد بگیرد.

قد و اندازه هادی رضوی وام ازدواج بود

قهرمانی خطاب به قاضی دادگاه گفت: یک جایی ایشان با آقای جهانبانی که کارشان گندم است در رابطه با ۱۰ هزار دوربین مداربسته قرارداد می‌بندند این چطور است چون این تعداد برای کل تهران است قد و اندازه آقای رضوی دریافت وام ازدواج بود و نه تسهیلات میلیاردی.

نماینده دادستان تهران در رابطه با اخذ تسهیلات بانکی از سوی هادی رضوی گفت: دو و نیم میلیارد محل بحث بوده اما در مدت زمان کمی متهم ۷ میلیارد تسهیلات می‌گیرد آقای رضوی اسناد بانکی تان در پرونده بیرون کشیده نشده است.

وی افزود: آقایی که صلاحیت نداشته با همان شرکت ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات می‌گیرد مصوبه اولیه دو نیم میلیارد بود، کارشناس اعلام کرده بود که دو و نیم میلیارد هم زیاد است اما در نهایت ایشان ۶۰ میلیون تسهیلات می‌گیرند.

قهرمانی تصریح کرد: در ابتدا اعتبارات وثیقه‌ای اولیه شرکت آینده سازان پایین بود. اول ۵۰ درصد وثیقه ملکی اعلام شد اما در نهایت با نظر آقایان بخشایش کاظمی و توسلی اعضای هیئت مدیره بانک سرمایه این میزان به ۲۷ درصد وثیقه ملکی کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه کارشناس ابتدایی در پرونده فساد را داده بود، گفت: خانم رام فساد آقای رضوی را قبل از اخذ تسهیلات هشدار داده بود چرا که صورت‌های مالی این فرد از نظر کارشناس قابل استفاده نبوده است.

نماینده دادستان تهران در رابطه با تسهیلات دریافتی از سوی شرکت آینده سازان فاطمی گفت: این شرکت ۶۰ میلیارد پول می‌گیرد که بخشی از آن ضمانت نامه مصوب بوده است اما رضوی درخواست تبدیل ضمانت نامه به تسهیلات را داده بود که هیئت مدیره آنها را قبول کرد.

وی افزود: شرکت رهجویان کوثر از سوی آقای رضوی راه اندازی شده و زهرا شریف کاظمی به عنوان مدیر عامل شرکت انتخاب می‌شود و این فرد را به دنبال اخذ تسهیلات می‌فرستند زهرا شریف کاظمی در اعترافات خود اعلام کرده است که آقای رضوی به من گفت نمی‌توانم در همه شرکت‌ها اسم خودم را بزنم به ازای هر شرکت دسته چک می‌گیرم برایتان.

قهرمانی ادامه داد: شگرد رضوی این بوده است که این افراد را به دفتر خانه‌ای در جردن برده و از آنها اقرارنامه می گرفته تا مبادا سرش کلاه بگذارند.

وی‌خطاب به متهم محمد هادی رضوی گفت: ما شما را آدم مهمی را نمی‌بینیم. شما اهمیتی برای دادسرا ندارید که می‌گوئید فلانی به خاطر من آمد و یا بازپرس عوض شد.

نماینده دادستان تهران ادامه داد: رضوی به هیئت مدیره بانک نامه نوشته و اعلام می‌کند به جای وثیقه ملکی از او سپرده بگیرید چون پول نقد بهتر است بنابراین به جای ۳۰ درصد وثیقه ملکی از من پول نقد بگیرید و به ازای آن سپرده باشد سپرده آن را هم محمد امامی همدستش تعیین می‌کند بعدها محمد امامی می‌رود و ملکی را گرفته اما بعداً رضوی پول آن را تأیید و آزاد می‌کند.

با اعلام قاضی مسعودی مقام، جلسه دوم دوشنبه سی اردیبهشت برگزار می‌شود.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان