چرتکه؛

چگونه دلار واحد پول غالب بین‌المللی شد؟

کد خبر: ۸۹۸۸۶۷
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹ 15 May 2019
تعداد بازدید : 27017
بازدید 17212
۳
تاریخچه پول شاید مهم‌ترین بخش تاریخ اقتصاد بشر باشد. این ابزار بسیار مهم که باعث سهولت داد و ستد و در نهایت پیشرفت بشر شد مسیری طولانی و پر فراز و نشیب را طی کرده است تا به شکل امروزی درآید. دلار که امروز به شکل ارز ذخیره در آمده است زمانی تفاوتی با سایر واحدهای پولی دنیا نداشت. در آن دوران پشتوانه تمام واحدهای پولی طلا بود اما با شروع جنگ جهانی اول و دوم کشورهای اروپایی درگیر جنگ برای تهیه کالاهای مورد نیاز خود طلای خود را با کالاهای آمریکایی معاوضه کردند و نهایتا آمریکا صاحب نیمی از طلاهای پولی دنیا که نقش پشتوانه پولی بانک‌های مرکزی را ایفا می‌کردند شد. این باعث شد که کشورهای دیگر از دلار به عنوان پشتوانه پول خود استفاده کنند و خود دلار نیز از طلا به عنوان پشتوانه استفاده کند. اما در سال 1971 همه چیز تغییر کرد و همه واحدهای پولی دنیا بی‌پشتوانه شدند. در این ویدیو با تاریخچه پول و تاثیری که روی اقتصاد دنیا گذاشته است آشنا خواهید شد.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
دروغه
پول آمریکا فقط با شعار های پوچ و تو خالی و هارت و پورت اضافه و شعار مسخره میشود, میتوانیم و یا کس و شرهای احمقانه دیگر پول قوی در دنیا شد.
با تشکر. بسیار جالب و آموزنده بود. در این ویدئو بخوبی نقش اقتصاد در بقا جوامع و حکومتها شرح داده شده است بطوریکه حکومت و جامعه ای می تواند بقا یابد که دارای ارکان اقتصادی محکم و عاری از تقلب و دزدی باشدو اقتصاد نحیف به سقوط همه جانبه می انجامد
پاسخ معلوم است. پول یک کشوری که قدرت اول اقتصادی و نظامی دنیاست و دارای ثبات فوق العاده است چه شما دوست داشته باشید یا نداشته باشید مبنای تمام مبادلات تجاری بین کشورها خواهد شد. با حسادت و شعار الکی دادن هم تغییری ایجاد نخواهد شد. ملت آمریکا کار کرده اند ، زحمت کشیده اند ، مسئولینشان دارای سیاست درست بوده اند و لذا به این نقطه رسیده اند. در مقابل کشور شوروی هم که عده ای در داخل پیرو و طرفدار آنها بوده و هستند بدلیل سیاست نادرست و بی کفایتی مسئولین به تعدادی کشور عقب مانده وابسته تجزیه شدند و هیچکس نمی داند واحد پول آنها چیست.