بازدید 11819
۸
در نشستی با مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه

خرازی: دعوت به مذاکره ترامپ، غیرقابل اعتناست

کد خبر: ۸۹۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 12 May 2019

 



رئیس شورای راهبردی روابط خارجی مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام را زمانی ارزشمند دانست که نتیجه عملی در بر داشته باشد و ادعای رئیس‌جمهور آمریکا برای تلاش در جهت مذاکره با ایران را سوءاستفاده تبلیغی و غیرقابل اعتنا توصیف کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در نشستی با حضور مسئولان برخی اندیشکده‌های مهم فرانسه، ضمن تشریح دلایل تصمیم اخیر تهران مبنی بر تعلیق برخی تعهدات برجامی به سؤالات آنان پاسخ داد.

وی با انتقاد از تعلل اروپا در اجرای تعهدات برجامی خود اظهار داشت: تصمیم تهران در چارچوب حقی است که برجام برای ایران قائل شده و اروپا می‌تواند با اجرای تعهدات خود ازجمله اجرای سریع اینستکس، اراده خود را نسبت به حفظ برجام نشان دهد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: ترامپ نشان داد که نه‌تنها برای امضای دولت قبلی آمریکا احترامی قائل نیست، بلکه ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت و دیگر تعهدات بین‌المللی است.

خرازی در پاسخ به سؤالی درباره مذاکره پیرامون موشک‌های بالستیک ایران اظهار داشت: موشک‌های تولیدی ایران سلاحی دفاعی و استراتژیک است که جنبه بازدارندگی در برابر تهدیدات موجود در منطقه دارد و طبیعی است که جای مذاکره نداشته باشد، همان‌طور که فرانسه حاضر نیست در خصوص سلاح‌های استراتژیک خود با کسی مذاکره کند.

خرازی افزود: در قطعنامه 2231 شورای امنیت هیچ منعی برای تولید و آزمایش موشک‌هایی که برای حمل کلاهک هسته‌ای طراحی نشده باشد، وجود ندارد.

وی در خصوص حمایت اروپا از برجام اظهار داشت: مواضع سیاسی اروپا در قبال برجام وقتی ارزشمند است که نتیجه‌ای عملی در بر داشته باشد.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در پاسخ به سؤالی درباره اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره با ایران تأکید کرد: عملکرد ترامپ در خروج از برجام و تحمیل انواع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران جایی برای اعتماد و مذاکره باقی نگذاشته است و دعوت‌های ترامپ به مذاکره با هدف سوءاستفاده تبلیغی انجام می‌گیرد که قابل‌اعتنا نیست.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸
بی گدار به آب نزیم که غرق می شویم
---
اگر همه ی تجربه های تلخ طولانی مردم ایران در روابط با آمریکا را در نظر بگیریم در خواهیم یافت که هیچ گامی از جانب آمریکائیان برای برقراری روابط با ما خالی از هدفهای استعماری نبوده است.
حتی اگر پیام ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای تماس و مذاکره با ایران تبلیغاتی نباشد هیچ حسن نیتی در آن نیست و در خواهیم یافت که نشستن با این قوم همیشه استعمار گر قانون ستیز تعهد شکن چپاول گر ستم پیشه بجز ضایع کردن خود و وقت و دارایی مردم و از دست دادن استقلال و حاکمیت کشور بازده دیگری برای ایران نخواهد داشت.
چشم بصیرت باید ما را از خود فریبی پرهیز دهد.
ممکن است ترامپ دیوانه وغیرقابل اعتمادباشدهمانطوریکه صدام نیز دیوانه و غیرقابل اعتماد بود.این یک اصل وقانون ابدی است :امریکا غیرقابل اعتماد است و مذاکره تا ابد تعطیل است
دراینصورت شما چکاره هستید؟
اتفاقا باید اعتنا کرد. از طرف مردم نگو
با توجه به شرایط !!!!!!!!!! مسئولین محترم ما قطعا" بدنبال مذاکره بودن و هستن......
البته نه بخاطر مردم ، که مردم سالیانه ساله که دارن له میشن......
بلکه بخاطر اینکه خودشون الان حس خوبی از آینده ندارن ...!!
فقط دنبال این هستن که چطوری و از چه روشی این حرف مذاکره رو از تو دهن مردم دربیارن.... و بگن که حالا که مردم مذاکره میخوان و ما هم خیلی به حرف مردم احترام قائلیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بناچار مجبورررررررررررررررررررریم قبول کنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
احسن واقعا درست فرمودی
دوستان سیاستمدار
لطفا برای بقای بیشتر ؛فکر مصالحه با آمریکا نباشید.
حب قدرت و علاقه به صندلی و منصب سبب بحث در خصوص مذاکره شده است..بنده علیرغم همه فشارهای اقتصادی معتقدم؛ مذاکره اصلا به صلاح نیست..همچنین به جای تمرکز نیرو ها در مرزها؛ بهتر است یگان مبارزه با دلالی در کشور تشکیل شود و به مبارزه واقعی با رانت خواران و زالو صفتان اقتصادی بپردازد.. در هر جایگاه و مقام و در هر لباس ...
درموضعی که حق انتخاب داشته باشید نیستید اگر مذاکره نکنید باید منتظر بمبهای چندتنی باشید صدها هواپیمای مسلح منتظر پروازند اطرافتون بعدش اگر عمری باقی بود میروید مذاکره میکنید
مهره های شطرنج هست نمشه گفت بازی نمی کنم چون باید در صحنه سیاست ، سیاست مردان بازی کنند ولی با قاعده و اینکه نباید اعتماد کامل به حرف های آمریکایی ها داشت چون تجربه تغییر مواضعشون را داشتیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر