بازدید 4681

هشدار حماس به تل آویو درباره تفاهم آتش بس

کد خبر: ۸۹۸۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸ 11 May 2019

یکی از فرماندهان حماس نسبت به سیاست نیرنگ از سوی رژیم صهیونیستی برای اجرای تفاهم نامه آتش بس و تیراندازی به شرکت کنندگان در راهپیمایی بازگشت هشدار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، اسماعیل رضوان از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، این هشدار را در جریان برگزاری پنجاه و هشتمین راهپیمایی بازگشت در باریکه غزه با عنوان 'شکستن محاصره' اعلام کرد.

وی افزود: ما به شدت اوضاع را تحت نظر داریم و نسبت به هرگونه حماقت رژیم صهیونیستی علیه مردم خود در اجرای تفاهم نامه مزبور مراقب هستیم.

بامداد دوشنبه گذشته به دنبال سه روز درگیری در غزه بین گروه‌های مقاومت و رژیم صهیونیستی و بنا به درخواست رژیم صهیونیستی از مصر برای میانجیگری تفاهم نامه جدید آتش بس بین دو طرف به اجرا درآمد.

رضوان ادامه داد، مردم و گروه‌های فلسطینی بر ادامه برپایی راهپیمایی بازگشت به عنوان تنها راه مسالمت آمیز برای شکستن محاصره غزه و رسیدن به حقوق خود در برابر اشغالگران و بازگشت به میهن اصرار دارند.

رژیم صهیونیستی از ۱۲ سال پیش غزه را در محاصره خود دارد و از ورود مواد غذایی و دارو به آن جلوگیری می‌کند.

این فرمانده حماس همچنین در خصوص طرح معامله قرن آمریکا و هرگونه توافقی برای نابودی موضوع فلسطین هشدار داد و گفت: گروه‌های فلسطینی در این ارتباط وحدت رویه دارند و عادی سازی روابط در اشکال مختلف از سوی برخی کشور‌های عربی را در راستای این معامله رد و با تمام قوا با آن مقابله می‌کنند.

رضوان در همین حال از برخی کشور‌های عرب به جای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، خواستار تحریم این رژیم و آمریکا شد.

وی در ادامه بر ضرورت آشتی ملی، بازگشت وحدت بین همه گروه‌های فلسطینی، تشکیل دولت وحدت ملی و مجلس و جبهه عربی، اسلامی و فلسطینی برای مقابله با معامله قرن تاکید کرد.

این فرمانده حماس در پایان با اشاره به فرا رسیدن هفتاد و یکمین سالگرد 'روز نکبت' خواستار حضور میلیونی مردم فلسطین در راهپیمایی روز چهارشنبه (۱۵ مه - ۲۵ اردیبهشت) برای تاکید بر پایبندی به اصول ملی، بازگشت مردم فلسطین به میهن خود و پایان محاصره غزه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر