بازدید 2631

چین تعرفه های آمریکا را تلافی می کند

چین اعلام کرد با تعرفه های فزاینده آمریکا که از امروز جمعه اجرایی شد، مقابله به مثل خواهد کرد.
کد خبر: ۸۹۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۹ 10 May 2019

به گزارش ایرنا روزنامه ساوت چاینا روز جمعه نوشت دولت چین تاکید کرده است اوضاع اصلا خوشایند نیست و تهدیدهای آمریکا که امروز عملی شد تدابیر مقابله جویانه چین را درپی خواهد داشت.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا توئیت کرده بود که از امروز جمعه تعرفه های 10 درصدی روی 200 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از چین به 25 درصد افزایش خواهد یافت.

او افزوده است بتازگی مطلع شده است هیاتی از چین می خواهد برای مذاکره به آمریکا سفر کند اما او خیلی خوشحال می شود که شاهد درامد 100 میلیارد دلاری سالانه آمریکا از تعرفه های بیشتر بر روی چین باشد.

دولت چین بر اساس گزارش این نشریه تهدید کرده است با توجه به اینکه آمریکا تعرفه ها را افزایش داده است چین هیچ چاره ای جز رویارویی با این کشور در جنگ تجاری نخواهد داشت.
مساله جنگ تجاری دو کشور و افزایش فشار ترامپ بر چین به پایگاه های اینترنتی کشیده شده است و مردم بتدریج مواضع تندی علیه دولت آمریکا اتخاذ کرده اند.

یکی از کاربران در تارنمای ویبو چین نوشت است: دو دهه قبل ناتو سفارت چین را در بلگراد هدف قرار داد، اما حالا ظاهرا برخی فراموش کرده اند که چین دیگر چین آن زمان نیست و تحت فشارها تسلیم نمی شود.
در آن زمان هم البته چین با آمریکا دچار مناقشه سختی شد و پس از بمباران سفارت این کشور در هفتم می سال 1999 و مرگ سه خبرنگار چینی بود که چینی ها از آمریکا طلب غرامت و عذرخواهی کردند.

جانگ لیفان تحلیلگر سیاسی چین گفته است: اکنون وقت آن است که حول محور رهبری کشور قرار بگیریم و همه با حس میهن پرستی با فشارهای آمریکا مقابله کنیم.
در برخی از نوشتارهای رسانه ای چین هم آمده که مذاکرات با آمریکا دچار بحران شده است اگر آمریکا مذاکره می خواهد مذاکره می کنیم و اگر جنگ تجاری می خواهد می جنگیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار