بازدید 6170

امام جمعه تهران: واکنش اروپا نامتعارف و عصبی بود

کد خبر: ۸۹۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴ 10 May 2019
امام‌جمعه تهران گفت: ما از اقدام مناسب و انقلابی ایران در کاهش تعهدات برجامی حمایت و تشکر می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌های فراوان در پی دارد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری در خطبه‌های سیاسی عبادی این هفته نماز جمعه تهران گفت: مساله روز ما اقدامی است که شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفت و رئیس‌جمهور محترم آن را نوشت. اقدامی که در مقابله با اقدامات آمریکا و کم کاری و ضعف اقدامات دولت‌های اروپایی به طور حقوقی و قانونی و مبتنی بر برجام طبق بند ۲۶ و ۳۶ انجام شد.

وی گفت: البته این اقدام می‌توانست سال گذشته بعد از خروج آمریکا از برجام انجام شود، اما با تأخیر و با حوصله‌ورزی فراوان صورت گرفت. اگرچه یک اقدام حداقلی است، اما گام مهم و انقلابی است برای تأمین منافع ملی ایران. انشاءالله با همین ادبیات و صلابت گام‌های بعدی بدون تأخیر و با زمان‌بندی برداشته شود و خوشبختانه گام‌های ایران دارای زمان‌بندی مشخص و شیوه اقدام دقیق است.

امام‌جمعه تهران اظهار کرد: ما از این اقدام مناسب و انقلابی حمایت و تشکر می‌کنیم و یقین داریم گشایش‌های فراوان را در پی دارد. اکنون جامعه جهانی و اروپا در معرض یک امتحان بزرگ هستند. واکنش‌های اخیر آن‌ها به این اقدام ایران، آن هم به یک اقدام قانونی و حقوقی که با تأخیر هم انجام شد نامتعارف و عصبی بود که از سوی دولت‌های اروپایی شاهد بودیم. این عصبانیت‌های اولیه نشان‌دهنده صحت اقدام ایران است و باید این راه ادامه یابد.

علی‌اکبری گفت: از ایران یک صدا شنیده می‌شود و امروز در سراسر کشور بعد از نماز جمعه ملت از این تصمیم یک پارچه دفاع می‌کنند و علیه دشمنان شعار می‌دهند. واقعیت میدان و شرایط عمومی نشان می‌دهد که دشمن آرایش جنگی در برابر ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف گرفته است، اما نه در حوزه نظامی، چون عرضه‌ای در این بخش ندارند. البته همان‌طور که رهبری گفتند حواس نیرو‌های مسلح و مردم جمع است.

وی ادامه داد: عمده مساله یک جنگ روانی _. شناختی با هدف رخنه در مردم ایران است. آن‌ها می‌خواهند القا کنند ایران در محاصره سختی گرفتار شده و وضعیت مردم بحرانی است و شرایط در ایران شبیه شرایط مسلمانان در شعب ابی‌طالب است، اما این یک مغالطه تاریخی است. اگر بنا بر قیاس باشد، باید گفت: ما در شرایط جنگ احزاب هستیم، شرایطی دشوار، اما امیدبخش. دشمن آخرین نفس‌های دشمنی خود را می‌کشد و جبهه ما آماده فتوحات بزرگ است. در جریان جنگ احزاب طراحی مشترک مشرکین و یهودیان یک ائتلاف بزرگ را ترتیب داد و راهبرد اصلی مشرکان رجزخوانی، ارعاب، عربده کشی، شایعه پراکنی و هراس افکنی با محاصره اقتصادی بود و در این میانه خیانت‌های داخلی و نفاق بیشتر ضربه می‌زد از این رو مؤمنان در معرض یک امتحان بزرگ قرار گرفتند.

امام جمعه تهران گفت: جریان نفاق دائم در جامعه تزریق سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی دشمن داشت و منافقین این گوش و آن گوش می‌خواندند و خطاب به مردم می‌گفتند، اینجا دیگر جای زندگی نیست باید برویم و اگر آرامش می‌خواهیم راهی جز سازش نداریم، اما مؤمنان با تاسی به پیامبر و اعتماد به وعده الهی وقتی حضور دشمنان را دیدند گفتند این حضور دشمن برای جامعه مؤمن جز ازدیاد در مقاومت و ایمان و تسلیم در پیشگاه الهی ره‌آورد دیگری نداشت. امروز ملت مؤمن و علوی ما به نیابت از جریان ناب مؤمنان در این مسیر حضور دارد و آمریکا و رژیم اسرائیل به فضل الهی و با مقاومت ملت انشالله گردن این قلدر‌های زمان را خواهد شکست و کمرشان به خاک می‌نشیند. مردم عزیز ما در ادامه راه عزت به پیامبر و امیرمومنان اقتدار می‌کنند و این دیو سرگردان عربده کش یعنی رئیس‌جمهور کم خرد آمریکا را و همراهانش را با تدبیر و برنامه و مقاومت از صحنه خارج خواهند کرد.

وی ادامه داد: جبهه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا رفتار‌های غیرطبیعی دارد. واقعیت نشان می‌دهد دشمن مستاصل است و منحنی رو به افولی را نشان می‌دهد و این فریادها، فریاد‌ها یک غول در حال مرگ است. رفتار‌های ناپخته و مضحک و احمقانه رئیس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا اعتبار این کشور را در افکار جهانی کاهش داده است. خروج از معاهدات بین‌المللی و پیمان‌شکنی و بدعهدی و خروج از برجام. اخیراً هم ادعا‌های خنده‌دارش را شنیدید که از وقتی از برجام خارج شدم هر هفته در خیابان‌های تهران اغتشاش است و همین‌طور درباره ادعای به صفر رساندن فروش نفت ایران.

علی‌اکبری تصریح کرد: هندسه قدرت به نفع مقاومت و جمهوری اسلامی در حال تغییر است. آن‌ها در کنار گوش خودشان نتوانستند در برابر کودتای آمریکایی در ونزوئلا موفق شوند. آن‌ها مدعی هستند ایران حتی در آنجا هم هست اگر این طور باشد که نشانه قدرت ایران است، اما این طور نیست و خودتان هم می‌دانید. ایران فرمول مقاومت را به ملت‌های جهان آموزش داده است.

وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها نتوانستند اجماع سراسری را علیه ایران ترتیب دهند و حتی منطقه اروپا هم آن گونه که باید و شاید با آمریکا هماهنگ نشد. مردم اروپا آمادگی هزینه بیشتر از این را ندارند. انگلیس گرفتار برگزیت است، فرانسه ماجرای قیام مردم و جلیقه زرد‌ها را دارد و ماجرا هم تمام نمی‌شود. این‌ها گرفتارانی هستند که برایشان امکان رویارویی با ایران نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر