بازدید 18034
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با «تابناک»؛

ترامپ فشار را از روی دولت برداشته و آن را بر دوش مردم انداخته!/ بسیاری از مسئولان ما از وضعیت موجود راضی هستند

شب گذشته، بار دیگر ترامپ فرمان دیگری درخصوص تحریم‌های بیشتر بر ایران را امضا کرد و صنایع فلزی ما را نیز در لیست تحریم‌های جدید قرار داد. با تشدید تحریم‌ها، فشار بیش از هر زمان دیگر بر مردم و به ویژه قشرهای کم درآمد زیاد شده و صبر مردم در حال لبریز شدن است.
کد خبر: ۸۹۷۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵ 09 May 2019

امریکایی‌ها می خواهند آنقدر فشارها را زیاد کنند تا مردم را به خیابان بریزند/ بسیاری از مسئولان ما از وضعیت موجود راضی هستندشب گذشته، بار دیگر ترامپ فرمان دیگری درخصوص تحریم‌های بیشتر بر ایران امضا کرد و صنایع فلزی ما را نیز در لیست تحریم‌های جدید قرار داد. با تشدید تحریم‌ها، فشار بیش از هر زمان دیگر بر مردم و به ویژه قشر‌های کم درآمد زیاد شده و صبر مردم در حال لبریز شدن است.

به گزارش «تابناک»؛ برخی از سیاستمداران بر این باورند که هدف آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، دیگر حاکمیت نیست و قصد دارد با فشار آوردن بر بدنه جامعه، اوضاع اجتماعی کشور را مختل کند. در واقع قصد تحریم‌کنندگان این است که با هدف قرار دادن معیشت ایرانیان، مردم را به خیابان‌ها بیاورند.

برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارند، در این اوضاع، بهترین راهکار برای کنترل وضعیت کنونی، استفاده از بدل این روش هاست و بر این باورند که دولت باید زمینه‌ای فراهم کند تا رفاه مردم افزایش یابد، چون در این صورت می‌توان جامعه ناراضی را راحت‌تر کنترل کرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌گو با تابناک اظهار داشت: واقعیت این است که هم اکنون صورت مسأله به شکل دیگری شده است. اکنون ترامپ فشار را از دوش دولت برداشته و آن را بر دوش مردم آورده است و قصد دارد آنقدر این فشار‌ها را زیاد کند تا مردم را به خیابان بریزد.

این نماینده گفت: زمانی که این مسأله در کشور ایجاد شده، ما باید برعکس آن عمل کنیم و رفاه جامعه را در نظر بگیریم. روزی که من گفتم، باید دولت رفاه ایجاد کند، همه به ما خندیدند، در صورتی که پادزهر تکنیک دشمن این بود و باید بدل آن را می‌زدیم و کاری می‌کردیم که رفاه مردم خدشه دار نشود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: مسئولان باید بنشینند و فکر کنند که چگونه می‌توانند رفاه ایجاد کنند؛ اما گویا در پشت پرده خیلی هم مسئولان ما ناراضی نیستند و در واقع یکجور‌هایی راضی هم هستند. یکی از همین افراد چند وقت پیش به من گفت، یکی از راهکار‌های مبارزه با قاچاق این است که آنقدر اجناس گران باشد که کسی آن را قاچاق نکند.

وی ادامه داد: ما حرفی نداریم که کالا‌ها در ایران با کشور‌های همسایه یک قیمت شود؛ اما با کدام درآمد؟ واقعا مردم ما درآمدشان به اندازه کشور‌های همسایه است؟ چه کسی در ایران به اندازه حقوق یک کارمند ساده در عربستان یا امارات یا ترکیه و یا حتی آذربایجان درآمد دارد؟ من این هفته ۹ ساعت ملاقات مردمی داشتم. باور کنید، دیگر ملاقات‌ها مانند گذشه نیست. چندین نفر در اتاق ما گریه می‌کنند. جوان ما می‌آید، می‌گوید فقط یک شغل به من بدهید تا کار کنم. هر کاری باشد می‌کنم. این یعنی ما مشکلات اساسی داریم و زمانی که کاری نیست درآمدی هم نیست و درآمد نباشد، معلوم است که نمی‌توان قیمت جنس را در جامعه واقعی کرد.

این نماینده مجلس در ادامه یادآور شد: البته یک بخش از کار هم از دست دولت در رفته است و اصلا نمی‌تواند کار را کنترل کند. واقعیت این است که چند نفر از وزرای دولت وا رفته هستند و دیگر نمی‌توانند، وزارت صنعت، اقتصاد و حتی بهداشت اوضاع را رها کرده اند. ما از سازمان مالیاتی بسیار گله داریم. اصلا همه چیز را رها کرده اند. الان باید یک نفر پیدا شود و به داد این‌ها برسد. ما وزرای قدرتمند لازم داشتیم که نشد و همین‌ها باعث شد تا بازار هم رها شود. نتیجه این رها بودن سیستم باعث فشار بر مردم و جولان دلالان در بازار‌ها شده است. مردم خسته هستند و تا اندازه ای می‌توانند تحمل کنند. اگر زودتر به داد آن‌ها نرسیم، شاید فردا دیر شده باشد!

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۶۴
انتشار یافته: ۴۷
صد در صد راضی خواهند بود چون کاسبان این وضعیت هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اخباربسیاربد برای بورس در۲۴ ساعت گذشته :
اروپا ضرب العجل ۶۰ روزه ایران را رد کرد
وزیر خارجه امریکا اعلام کرد اینستکس فقط برای غذارودارو طراحی شده اگر ازاین سازوکاربرای انتقال پول نفت وکانال بانکی اقدام شود کشور اقدام کننده مشمول جریمه های سنگین خواهدشد
ترامپ صنایع فلزی ایران راتحریم کرد
تحریم بعدی شامل صنایع پتروشیمی خواهدبود
تمشکال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
اگر کسی جلوی رانت خواران و دلالان را بگیرند تحریم های ترامپ در مقابل ملت ایران کاره ای نیست متاسفانه این دو عنصر ( دلالان و رانت خواران و افراد موازی با آنها )جاده صاف کن امریکا هستند و دستگاه های امنیتی ما ضمن ورود و ضربه زدن به آنها در این از برهه از زمان باید بیشتر خود را نشان بدهند
همه چیز را به دست کاردانهای ارتش و سپاه بدهید اما با کنترل درست و حسابی تا طی مدت چندماهه اوضاع بهتر شود.
با بالا و پایین شدن برجام بلافاصله قیمت ارز و سکه بالا می رود مسئولین ابتدا وعده کاهش قیمت و ثبات می دهند اما بعد از چند ماه همین مسئولین و کارشناس ها برای افزایش قیمت بنزین ، عوارض ، آب و برق ...... قیمت دلار را بهانه می کنند
باید باید باید باید باید باید به خاطر حفظ مردم از مرگ و نیستی تمام شروط 12گانه ترامپ را قبول کنیم وگرنه مردم مارا مقصر میدانند و کشور بسیار بسیار بسیار بزرگی هست و ما وظیفه مان کوتاه آمدن یا همان نرمش قهرمانانه هست راه دیگر جنگ و نابودی مان هست غیر از این دیگر هر حرفی باد هواست
به هرحال دولت کاری کرده که مردم در فقر مطلق افتادهاند چون مردم به جان رسیدهاند ودیگ زندکی برای ملت ایران معنی ندارد همه مسولین در رقا هستنند وخبر ندارند که مردم برای نان شب محتاج هستنند گرانی وفقر وپفساد واختلاس همه جا را فرا گرفته وبعد روحانی یا در توچال دیده میشود ویا در کیش بسر می برد اگر همان دولت بهار را بیاورید ملاحظه خواهید کرد که در چند هفته همه چیز درست می شود ونفت را بسکه ای دوست دلار تو هوا می برند. درود بردولت بهار. که همیشه در دل مردم است وخدمات زیادی کرد
خود نماینده در انتها گزارش میگه وزرا و دولت کاملا بی برناما ان و مملکت رو رها کردن و این باعث شده به مردم فشار بیاد.. بابا ما بیشتر از ترامپ از خودی میخوریم
تو‌ و بقیه نمایندگان حامی دولت هم از همان مسئولان راضی هستید. جیب پر و لب خندان
خخخخخه
این تحریم ها که پارسال اعمال کرده بودن
باز دوباره عده ای در کشور گول خوردن
خخخخخه
چه عجب
دقیقا
مرسی از ارامش روانی و روحی تون ما را به خیر شما امید نیست شر مرسانید
تا کی حرفهای قشنگ قشنگ؟ راهکار درست بدین. مگه رفاه مردم هزینه نداره؟
من خودم با داشتن فوق لیسانس جایی مشغول کارم، ولی بدم نمیاد یه کار دیگه در کنارش داشته باشم. الآن دارم یه دستگاه جوجه کشی میگیرم و میخوام قسمتی از حیاط خونمونو اختصاص بدم به پرورش بلدرچین یا یه پرنده دیگه. یه مساحت شانزده متر مربعی کافیه.
راه حل مشکلات اینه ببینیم خودمون چیکار میتونیم انجام بدیم. دولت تسهیلات بده به اونایی که طرح های کوچیک دارن و میتونن برا خودشون و چن نفر دیگه رو شغل ایجاد کنن. نمیشه همش از دولت انتظار داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
با پرورش جوجه در حیاط منزل می خوای چرخ اقتصاد بچرخه ؟؟
اونوقت تو تحصیل کرده هستی ؟؟
تبعات اون کار وسط شهر از انجام ندادنش بیشتره
کی توی شهر مرغ و خروس پرورش می ده ؟؟
بیچاره همسایه هات
همه و داستان تعریف میکنند،راه حل فقط و فقط توجه به نظر مردم هست،یعنی مردم سالاری واقعی و بدون کم و کاست! در آن صورت دیگر مشگلی با دنیا نخواهیم داشت،چون دشمن دشمن کردن بعضی ها آجر خواهد شد!!
بسمه تعالی
مسئولین در ناز و نعمت حاصل از رانت و اختلاس ککشون هم نمیگزه و همواره بار تحریمها رو دوش مردم بوده.........
مگر ما برای رفاه انقلاب کردیم؟
جهت اطلاع شما دوست نااگاه و ان دوست نا اگاه تر از تو
درامد ماهیانه یک کارگر در ترکیه ۴۵۰ دلار در ماه است در عراق ۵۰۰ دلار در افغانستان کمتر از ۱۶۰ دلار و پاکستان هم تقریبا250 دلار در اذربایجان هم ۲۵۰ دلار در ایران با افزایش حقوق ها که به ۲/۳ میلیون می رسد امسال و دلار فعلی۱۵ تومانی می شود۱۵۰ دلار
حالا خدمت عرض شود که با همین قیمت ها قدرت خرید مردم ایران با این کشورها تقریبا یکسان است و اگر دلتان بند میزان درامد دلاری ان است لطفا به دولت بفرمایید که ان دلار را به رقم اصلی و واقعی که زیر ۱۰ تومان برساند که به حد ۵۰۰ دلار بشود و یا برعکس با میزانی سوبسیدی که شما در اقتصاد می دهید و هیچ کدام از این کشور نمی دهند را بردارید و به میزان درامد کارگران و دیگران بیافزایید که می شود در حد کشور امارات و عربستان با این تفاوت که اگر خواسته باشید قدرت خرید با ان ها یکی شود منظورم این دوکشور باید میزان ان حقوقی که از سوبسیدها ایحاد می شود را دوبرابر کنید
مثلا شما در راس مملکت هستید و هیچ چیز خبر ندارید وای بر ملت نااگاه مردم ایران دیگر که جای خود
کارد به استخوان مردم رسیده است. بازار طبقه مستضعف را پس می زند.
منابع ارزی جدید پیدا کنید، اختلاس را در نطفه خفه کنید، و با مردم صادقانه حرف بزنید، برخی زندانیان سیاسی را آزاد کنید، و برای پاره ای از تصمیمات مهم از همه پرسی استفاده کنید. اینها اقدامات دشمن را کم اثر میکند
مگر برای دولت تدبیر و امید و کلیدوارد شدن فشار به ملت مهمه؟
ایشان رأی های مردم را گرفت و تمام!
اگر اختلاسها و ولخرجی ها را درست برای مردم و تولید داخلی بکار می بردیم وضعمان از همه همسایگان و حتی عربستان از نظر اقتصادی بهتر بود.
البته الان فشارش برای مردمه نه مسئولین و در این چند دهه هیچوقت فشاری بر مسئولین و خانواده های آنها وارد نشده است و همیشه هم از جانب مردم ایران شعار داده اند !!! اما با حمله نظامی آمریکا و پس از آن فشار برای مسئولین و خانواده های آنهاست!!!!!
ما مردم ایران از ترامپ آسیب نمی بینیم از فساد برخی مسئولان در عذاب هستیم
اشتباه اصلی این بود که بجای برجام داخلی مسئولان سراغ برجام خارجی رفتند.
برا همین میگم جنگ نمیشه هیچ مسئولی تحت فشار نی
جناب ترامپ رییس جمهور امریکاس ها! رییس جمهور ما آقای روحانیه!
ارز باید هرچه زودتر تک نرخی بشه. این سیستم چند نرخی بسیار فسادزاست و سودش توی جیب یک عده میره و به تولید هم ضربه میزنه. بجای این کارها یارانه مستقیم به افراد نیازمند رو بیشتر کنید.
اونها مسول نیستند وطن فروش هستند که از اب گلالود ماهی میگیرند
هر چی میکشیم از شما نماینده هاست چه این دوره چه دوره های قبلی.همیشه موقعی یاد مردم میوفتین که در خطر هستین.چرا پیارسال 5 سال پیش یا 10 سال پیش به فکر قانونگذاری برای حمایت از صنعت گران داخلی.اصلاح نظم بانکی.مبارزه با مفاسد اقتصادی و افزایش رفاه مردم نیوفتادین؟ اگر فردا ترامپ بگه 2 میلیون بشکه نفت از ایران میخرم پولشم نقد بهتون میدم دوباره همون و اش و همون کاسه این چند دهه رو پیاده میکنین.اصولا نماینده های مردم شعارشون اینه: سری که درد نمیکنه دستمال نمیبندن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
با نظارت استصوابی و مهندسی انتخابات تا قیامت هم از این بهتر نماینده نخواهیم داشت!
باید هم راضی باشند.مشکلی در زندگی ومخارج ان ندارند.
آقای همتی تمام همت خودشانرا کردند وحالا وقت آن است ضمن تشکر از ایشان میدان را به دکتر ط م بدهید
ولی از نظر مردم، دولت فشار رو از روی خودش برداشته و بر دوش مردم گذاشته
غیر از اینه!آیا؟
واقعا شنیدن این صحبت ها از نماینده مجلس تعجب آوره. این دولت بود که بعلت تحریم و کاهش درامدهای ارزی قیمت دلار را بالا برد تا از کسری بودجه حلوگیری کنه. افزایش قیمت دلار هم باعث افزایش قیمت همه کالاها شد. در واقع دولت فشار تحریمها را از روی دوش خود برداشت و گذاشت بر گرده مردم.
فشار همیشه بر دوش مردم بوده . مسئولین با سرمایه ای که جمع کرده اند و با تابعیت هایی که از سایر کشورها گرفته اند ، دلیلی برای ترس ندارند .
خوبه شما که راحتید خدا را شکر.پس چرا معترض هستید
من بعنوان یک ایرانی و به سهم خودم می گویم شرایط بد تر ازاین را هم تحمل می کنم در صورتی که تمام مسولین مثل من و اکثر جامعه زندگی کنند.نه اینکه در کاخهای دولتی و باحقوقهای انچنانی و چندین پست بگذرانند
سوپاپ های اطمینان شروع به گفتن واقعیات جامعه کرده اند.
بهتره به جای دوستان افغانی تمام مسئولین و آقازاده ها از کشور برن.
اینطوری هم شغل ایجاد میشه هم غارت اموال کمتر میشه
اقای وزیر صنعت جهاد کشاورزی کار میدونند گوشت کیلویی چنده
با وكيل الدوله هايى مثل شما تعجب ندارد.
مشکل ایران عدم شایسته سالاری است و تا این درست نشود هبچ چیز درست نمیشود.
باید از ایل و تبار سالاری و غارتگری دست بکشند.
خوب این اشی است که دولتیان و امثال شما نمایندگان با حمایت رسانه های همسو در این چند سال اخیر برای ما پختید و به نظر می رسد که از دست پختتان راضی هستید
خب معلومه دیگه، عقلانی هم هست، هرچی به مسؤلین فشار وارد کرد، دید که اصلا بهشون فشار وارد نمیشه! این شد که داره به مردم فشار وارد میکنه.
تحریم کاغذ پاره است و هیچ اثری ندارد!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر