بازدید 6799

پنج اشتباه بزرگ والورده درجهنم لیورپول ازنگاه مارکا

عجیب‌ترین نکات درباره بارسلونا در آنفیلد، استفاده والورده از همان ترکیبی بود که یک هفته پیش تیمش را به میدان فرستاد به خصوص که در همان بازی رفت هم وضعیت این تیم بعد از ورود نلسون سمدو به میدان به جای کوتینیو به مراتب بهتر شد.
کد خبر: ۸۹۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ 09 May 2019

به نقل از نشریه مارکای اسپانیا، بارسلونا برای چهارمین سال متوالی و به شیوه‌ای بسیار مشابه به اتفاقی که فصل گذشته در تقابل با رم در مرحله نیمه نهایی برای این تیم رخ داد، از صعود به فینال لیگ قهرمانان اروپا باز ماند.

به گزارش تابناک ورزشی، این بار این لیورپول بود که با کسب پیروزی 4 بر صفر خانگی، بارسایی که تصور می‌شد با برد 3 بر صفرش در بازی رفت، صعودی آسان به فینال لیگ قهرمانان خواهد داشت را از رفتن به ایستگاه پایانی باپرستیژترین تورنمنت فوتبال باشگاهی جهان باز داشت. صرفنظر از اشتباهات فردی که در زمین بازی توسط جوردی آلبا و مارک آندره‌تراشتگن رقم خورد و بازی ضعیفی که لوئیس سوارس و فیلیپه کوتینیو ارائه کردند، سرمربی تیم ارنستو والورده هم مرتکب اشتباهات مهلکی شد که حذف تیمش را رقم زد.

پنج اشتباه بزرگ والورده درجهنم لیورپول ازنگاه مارکا

اشتباهات او شامل 5 مورد می‌شد که به بررسی آنها می‌پردازیم:

1- استفاده از ترکیب اصلی مشابه در هر دو بازی رفت و برگشت

هر کسی می‌تواند تأیید کند که برد 3 بر صفر بارسلونا در نوکمپ در دور رفت در حالی که لیورپول بر بازی سلطه داشت، نتیجه‌ای فریبنده بود و در نهایت این لیونل مسی بود که تفاوت دو تیم را رقم زد. رویکرد یورگن کلوپ اما از بازی مسی هم تأثیرگذارتر بود و یک بار دیگر این واقعیت با اتفاقی که در بازی برگشت دو تیم رقم خورد به اثبات رسید. او توانست خودباوری و امید داشتن به صعود حتی بدون دو حضور دو مهره کلیدی تیم یعنی محمد صلاح و روبرتو فیرمینو را به بازیکنانش القا کند و مزد آن را هم گرفت.

2- موقعیت‌های بی‌حد‌و‌حصری که به واسطه حضور کوتینیو هدر رفت

درست است که عثمان دمبله آماده حضور در این بازی نبود و مالکو هم هنوز در حد و اندازه‌های ترکیب اصلی بارسلونا برای بازی در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا نیست، اما فیلیپه کوتینیو هم شایسته بازی در ترکیب اصلی آبی‌و‌اناری‌ها برای مصاف با تیم سابق خود نبود. او با رویکرد و روحیه‌ای ضعیف در میدان حاضر شد و عملکردش هم از آن ضعیف‌تر. کوتینیو به هیچ عنوان لیاقت بازی در ترکیب اصلی بارسلونا را نداشت.

3- جابجایی‌های بی‌دلیل

یکی از عجیب‌ترین نکات درباره بارسلونا در آنفیلد، استفاده والورده از همان ترکیبی بود که یک هفته پیش تیمش را به میدان فرستاد به خصوص که در همان بازی رفت هم وضعیت این تیم بعد از ورود نلسون سمدو به میدان به جای کوتینیو به مراتب بهتر شد. همان تغییر تاکتیکی سه‌شنبه در آنفیلد هم رخ داد اما مشخص نبود که چرا والورده از همان ابتدای بازی سمدو را به جای کوتینیو در ترکیب اصلی قرار نداده بود. مورد مشابه دیگر درباره حضور آرتورو ویدال در ترکیب اصلی و تعویض شدن او با آرتو ملو بود و در نهایت مالکومی که از سر استیصال به میدان فرستاده شد تا بلکه ناجی دور از انتظاری برای بارسلونا باشد که هرگز نشد.

4- حضور 20 دقیقه‌ای آرتورو زیر فشار سنگین لیورپول

بارسلونا از لحظه آغاز بازی با پرس سنگین لیورپول مواجه شد و در این میان هافبک شیلیایی‌اش ویدال کاملاً محو بود و مدام توپ را لو می‌داد. این موضوع فقط منحصر به بازی برگشت نبود چرا که او در دور رفت هم عملکرد مشابه داشت. با این حال آرتور، هافبک برزیلی که ماهیت و دلیل خریدش نجات دادن بارسلونا از چنین موقعیت‌هایی بوده، تا دقیقه 74 مسابقه به میدان نرفت و این در حالی است که او بهترین هافبک این فصل بارسلونا در زمینه حفظ توپ بوده است.

5- تصمیم‌هایی غیرمنطقی

در دقیقه 74 بازی، ارنستو والورده تصمیم گرفت که آرتورو ویدال را از زمین بازی بیرون بکشد. این در حالی بود که ویدال تنها هافبک بدون اخطار بارسلونا بود و تنها بازیکن دارای قدرت ریسک برای انجام یک خطای مستوجب دریافت کارت زرد برای دفع یک خطر. سرخیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ هم کیلومترها با شرایط ایده‌آل‌شان فاصله داشتند و هر دو اخطار گرفته بودند، اما والورده ترجیح داد که ویدال را از زمین بیرون بکشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل