بازدید 4893

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی تهران با ۳ مرکز بین المللی

کد خبر: ۸۹۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۰ 08 May 2019

دانشگاه علوم پزشکی تهران در راستای توسعه بین المللی، همکاری با یک مرکز پزشکی ورزشی در قطر، ایجاد دوره با دانشگاه پلی کلینیک سلیمانیه و ایجاد شعبه بین‌الملل در عراق را اجرایی کرد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز و بیمارستان پزشکی ورزشی اسپتار (Aspetar) در سفر دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به کشور قطر امضا و توافقاتی برای تعاملات آتی با دانشگاه قطر انجام شد.

وی با اشاره به اینکه مجموعه شهر ورزشی قطر با عنوان اسپایر، مرکز استعدادیابی و ورزش قهرمانی این کشور محسوب می‌شود، اظهار داشت: مرکز و بیمارستان پزشکی ورزشی اسپتار با حضور متخصصانی از کشورهای مختلف انجام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات تخصصی و درمانی با کیفیت را در این شهر ورزشی برعهده دارد.

اجرای دوره کارشناسی ارشد مشترک پزشکی ورزشی با گرایش فوتبال

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: طی نشستی با رئیس این مرکز و بیمارستان، توافقاتی برای همکاری در زمینه‌های چون اجرای دوره کارشناسی ارشد مشترک پزشکی ورزشی با گرایش فوتبال و همکاری در حیطه‌های تبادل دانشجویان، رزیدنت‌ها و اساتید و اجرای پروژه‌های تحقیقاتی مشترک انجام شد که به امضا تفاهم‌نامه همکاری انجامید.

وی همچنین از دیدار با مسئول روابط بین‌الملل و مسئول امور آموزشی و پژوهشی علوم پزشکی دانشگاه قطر در این سفر خبر داد و اظهار داشت: آموزش رشته‌های مختلف علوم پزشکی چون پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و بهداشت در این دانشگاه نوپا است و به همین دلیل استقبال قابل‌توجهی از همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران به عمل آمد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: گذراندن بخشی از دوره تحصیلی دانشجویان این دانشگاه در دانشگاه علوم پزشکی تهران و تبادل اعضای هیئت علمی طی این ملاقات مورد اتفاق‌نظر قرار گرفت.

کردی اضافه کرد: همچنین مقرر شد فهرستی از مراکز تحقیقاتی و گروه‌های آموزشی دو دانشگاه در اختیار طرفین قرار گیرد تا در صورت علاقه‌مندی برای انجام پژوهش‌های مشترک، امکان تعامل و ارتباط وجود داشته باشد.

راه‌اندازی دوره کاردانی علوم آزمایشگاهی مشترک تهران و سلیمانیه

همچنین در جلسه‌ای با حضور دکتر فاضل احمد محی‌الدین، دکتر مریوان عبدالله و دکتر سالار ابراهیم علی از دانشگاه پلی‌تکنیک سلیمانیه عراق، دکتر چنگیزی رئیس دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، درخواست دانشگاه سلیمانیه به‌منظور راه‌اندازی مشترک دوره کاردانی علوم آزمایشگاهی مطرح شد.

پس از بحث و تبادل‌نظر در این زمینه مقرر شد پس از انجام مراحل اداری در سلیمانیه عراق، دوره کاردانی علوم آزمایشگاهی با همکاری گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور عراق راه‌اندازی شود.

امضای تفاهم‌نامه ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران در عراق

هیئت مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا در راستای ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در این استان، به ایران سفر کرده و در ملاقات با مسئولان و کارشناسان مرتبط به توافقات اولیه در خصوص امضای تفاهم‌نامه دست یافتند.

دکتر رامین کردی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره این موضوع گفت: طی این جلسه موضوع ایجاد شعبه در عراق به عنوان یکی از مصوبات هیئت امنای دانشگاه و مقوله مورد توافق دانشگاه علوم پزشکی تهران و وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، از دیدگاه‌های آموزشی و حقوقی مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت توافقات اولیه حاصل شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: آستان مقدس امام حسین (ع) که مرکز مطالعات و پژوهش‌های علمی عراق زیرمجموعه آن فعالیت می‌کند، زمینی به وسعت ۶۰ هزار مترمربع را برای ایجاد این شعبه خریداری کرده و نقشه‌های اولیه آن در سفر فروردین‌ماه هیأت دانشگاه به این کشور ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران پس از پایان ساخت فضای مورد نظر، شعبه را ایجاد و با دریافت مجوز وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق، نسبت به جذب دانشجویان اعم از عراقی یا سایر کشورهای منطقه اقدام خواهد کرد، اظهار داشت: این شعبه طبق صحبت‌های انجام شده با سه دانشکده پزشکی، پرستاری و مامایی و توانبخشی آغاز به کار خواهد کرد.

کردی اضافه کرد: این در حالی است راه‌اندازی دانشکده‌هایی چون داروسازی و بهداشت نیز که مشابه آنها در کشور عراق وجود ندارد، نیازمند کارشناسی بیشتر و فراهم کردن مقدماتی از سوی وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی عراق هستند.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران به موضوع نشست دوم این هیئت درباره مباحث اداری، مالی و حقوقی این طرح و کسب مجوزهای لازم توسط طرفین اشاره کرد و گفت: بر اهمیت اجرای هر چه سریع‌تر این پروژه بر اساس توافقات انجام شده و اهداف مشترک دو مجموعه تأکید شد.

وی ماحصل حضور هیئت مرکز مطالعات و پژوهش‌های کربلا در دانشگاه را توافق برای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای ایجاد شعبه بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی تهران برشمرد و اظهار داشت: مقرر شد مفاد پیش‌نویس تفاهم‌نامه مورد نظر، در هیئت رئیسه دانشگاه و مرکز مذکور مطرح و پس از ارزیابی‌های لازم و رفع اصلاحات، آماده امضا طرفین شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان