بازدید 10195
۳

صالحی: آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را در دام بیاندازند

کد خبر: ۸۹۷۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ 08 May 2019
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت:آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را در دام بیاندازند تا رفتار ما را مدیریت کنند و با اقدام ایران و با صبر راهبردی ما رفتار نفاق‌گونه آن‌ها نمایان شد.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره اقدامات کشورمان درباره خروج آمریکا از برجام و سخنان امروز رئیس‌جمهور، با آرزوی قبولی طاعات برای همه ملت شریف ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تصمیم هوشمندانه خود توانست به طور موثری رفتار نفاق‌گونه آمریکا را در افکار عمومی جهان نشان دهد.

وی افزود: آمریکا قبلا ادعا می‌کرد که ایران اهل مذاکره نیست و با ورود ما به برجام این ادعا بی‌اساس شد. آن‌ها ادعا کردند که ایران به تعهدات خود ملتزم نیست و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۴ گزارش پایبندی ما به تعهدات‌مان را تائید کرده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: آمریکایی‌ها صحبت‌هایی درباره اینکه ایران در کشور‌های مختلف دخالت دارد می‌کردند و می‌خواستند آن را به برجام ربط دهند در حالی که ربطی نداشت. آمریکایی‌ها بحث موشکی را مطرح کردند و برجام بحث موشکی را به خصوص در قطع‌نامه ۲۲۳۱ مشخص کرده بود.

صالحی گفت: ایران به خصوص بعد از خروج آمریکا از برجام که حدود یکسال پیش در چنین روز بود، آمریکایی‌ها می‌خواستند ما را در دام بیاندازند تا رفتار ما را مدیریت کنند و با اقدام ایران و با صبر راهبردی ما رفتار نفاق‌گونه آن‌ها نمایان شد و جمهوری اسلامی ایران توانست در افکار جهانی مظلومیت خود را نشان دهد و ظالمیت آمریکا را جا اندازد.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا مدعی است که بنیانگذار سازمان ملل است و اصرار داشت که کشور‌ها باید به مصوبات شورای امنیت ملتزم باشند، ولی خودش با خرج از برجام قطعنامه ۲۲۳۱ را بلا اثر می‌کند. این اقدام گویای این است که آمریکا تلاش می‌کند ایران را تحریک کند و جمهوری اسلامی ایران با درایت و هوشمندی و صبوری توانست دست آن‌ها را رو کند. سخنان آقای روحانی نیز بر اساس ماده ۲۶ برجام است که هروقت ایران تشخیص دهد که طرف مقابل به تعهدات خود درست عمل نکرده، می‌تواند بخشی از برجام را تعلیق کند تا اینکه رفتار طرف مقابل را ارزیابی کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی خاطر نشان کرد: آقای رئیس‌جمهور صریحا گفتند بر اساس این حق که باید توازن بین تکلیف و حقوق‌ها باشد و آخرین اقدام آمریکا مانند فروش اورانیوم غنی‌سازی شده و آب سنگین که حقوق ماست و می‌خواست حقوق ما را زیر سوال ببرد. با عدم پر کردن خلاء خروج آمریکا توسط دیگر اعضا و به خصوص اتحادیه اروپا، رئیس‌جمهور این دو عدم فروش را اعلام کرد. یعنی ما ملتزم به رعایت سقف ۳۰۰ کیلو برای غنی‌سازی ۳.۶۷ اورانیوم و سقف ۱۳۰ تن آب‌سنگین نیستیم و پیام آقای روحانی این بود که ملتزم به رعایت سقف‌ها نیستیم.

صالحی درباره مهلت ۶۰ روزه کشورمان به ۴+۱ گفت: اگر طرف مقابل توانست نظر ایران را در این ۶۰ روز تامین کند، ما راه را بازگذاشتیم که طبق برجام عمل کنیم، ولی اگر کماکان بخواهند بر بدعهدی خود عمل کنند ایران قدم‌های بعدی را بر می‌دارد.

وی تاکید کرد: الان خروج از برجام را نداریم و در چارچوب آن و متناسب با شرایط تصمیمات مقتضی را می‌گیریم.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۳
شصت روز که هیچ شصت سال دیگرهم جرات خروج ازبرجام راندارید
که ما نیفتادیم خوب!!!!!!!!!!!!!!!!
ما همیشه پیروزیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آتش بزنید دیگه !!!!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان