بازدید 22924
۸
یک کارگزار بورس خبر داد:

علت ریزش بی سابقه شاخص بورس

کد خبر: ۸۹۷۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰ 07 May 2019

یک کارگزار بورس ضمن اشاره به رشد منطقی شاخص از ابتدای سال تاکنون و علت ریزش بی سابقه ۸۲۳۵ واحدی دماسنج بازار سرمایه، معاملات امروز و وضعیت بازار تا فصل مجامع را ارزیابی کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمیدرضا مهرآور مدیرعامل کارگزاری بانک سامان با توجه به رشد ادامه دار شاخص بورس از ابتدای سال 98 به بورس پرس گفت: طی سال جاری تقریبا هر روز روند شاخص مثبت بوده و این رشد ادامه دار منطقی است . بررسی رابطه بین محصولات موجود با دلار و مقایسه آن با سنوات گذشته نشان از فاصله بسیار قیمت ها و ارزش جایگزینی دارایی ها دارد.

وی افزود: از طرفی، گزارش تولید و فروش شرکت ها حکایت از تولید مطلوب و آمار گمرک نیز از برقراری صادرات خبر می دهد.بنابراین روند رشد قیمتی شرکت ها با توجه به شرایطی که تاکنون حاکم است،منطقی به نظر رسیده و از قبل هم پیش بینی می شد اما اینکه در آینده اتفاق نامطلوبی بیفتد از دامنه تحلیل خارج است.

این کارگزار بورس درخصوص علت ریزش بی سابقه 8235 واحدی شاخص طی معاملات روز گذشته گفت: مسائل سیاسی همیشه بی تاثیر نیست اما این حجم از پایین آمدن دماسنج بازار سرمایه دارای وزن سیاسی آنچنانی نیست چراکه روند رشد بازار طی روزهای گذشته بسیار شتاب آلود بوده بنابراین لازم هست بازار استراحت داشته باشد.

مهرآور با اشاره به اینکه معامله گران حرفه ای تارگت و هدف قیمتی برای خود منظور می کنند،ادامه داد: این افراد بطور مثال وقتی سهمی را به قیمت 100 تومان خریداری می کنند، هدف قیمتی رسیدن سهم به 120 تا 150 تومان را دارند وبعد از سهم خارج و سراغ جابجایی دیگری می روند.

وی با تاکید بر اینکه طی روز های آتی صف تقاضا بیشتر از صف عرضه خواهد بود که خیلی از افراد مترصد همین نوسانات بازار هستند ،گفت: به آن دسته از افرادی که غیر حرفه ای وارد بازار می شوند توصیه می شود براساس شایعات و اطلاعات منتشر شده در شبکه های مجازی دست به خرید و فروش نزده و حتما بنابر تحلیل بنیادی و داده های کافی اقدام کنند.همچنین در صورتی که 100 درصد به دانش مالی فردی مطمئن هستند مراجعه کرده و مشورت بگیرند یا در حالت سوم حتما سراغ صندوق های سرمایه گذاری رفته و از طریق خریداری این واحدها، بازدهی مناسبی را کسب کنند.

مهرآور درخصوص ارزیابی معاملات امروز و وضعیت بازار تا فصل مجامع به بورس پرس گفت: معاملات امروز شاید ریزش روز گذشته را نداشته باشد و قیمت ها برگردد اما از جایی که روند شاخص بورس بسیار مثبت بوده، یک مقدار تعدیل لازم است .این درحالی است که وضعیت بازار تا فصل مجامع با پیش روی صنایع فولادی، مسی، برخی پالایشی ها و صنایع غذایی صعودی ارزیابی می شود .

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۸
از جایی که روند شاخص بورس بسیار مثبت بوده، یک مقدار تعدیل لازم است .
دولت علی الرغم وعده ها دلار را از کانال 11000 تومان در بهمن ماه اکنون رسانده به 15000 تومان. با این کار موج جدید گرانی در سال 98 را به مردم هدیه داد و بورس هم افزایش قیمت پیدا کرد. با این شیوه دولت قشر ضعیف هر روز تحت فشار بیشتری قرار میگیرد تا سرمایه داران کلان بیشتر سود ببرن.
تا حدودي قابل پيش بيني بود اين ريزش . خيلي بي رويه داشت مي رفت بالا و اين رشدهاي وحشتناك سقوط وحشتناك هم داره . من سه شنبه گذشته نوشتم كه بورس همين چند روز به طرز عجيبي مي ريزه ولي اميدوارم تداوم نداشته باشه .
یک کارشناس بورس روند صعودی چندهفته اخیر و ریزش سهمگین دو روز گذشته بورس رامنطقی اعلام کرد
عجب ! پس رشد روزانه ۴-۵ هزار واحد بورس منطقی بود ! وریزش ۸۳۰۰ واحدی دیروز و ۷۷۰۰ واحدی امروز هم طبیعی و نشانه استراحت بورس است !!!! وتقارن این استراحت کماگونه با اعلام تحریم قریب الوقوع محصولات پتروشیمی و ورود ناوهواپیما بر و اعلام خروج نسبی ازبرجام و ... کاملا تصادفی بوده و فقط مربوط به استراحت است !!!!
کشور وقتي به دلالي روي مي آورد يعني در يک باتلاق مي افتد که هر چه جلوتر مي رود بيشتر به سمت پيچيده شدن مشکلات مي رود
چون امکان رسيدن يک کلا بدون واسطه به مصرف کننده نهايي وجود ندارد
و در نهايت کشوري که درگير دلالي هيچ چيز گير شخصي نمي آيد حتي خود دلال چون در نهايت خود دلال هم مصرف کننده است
مجلس و دولت بايد با بازگذاشتن واردات اقلامي که قيمت منطقي در بازار ندارند و تقاضا بيشتر از عرضه است آنرا کنترل کند تا مصرف کننده نهايي قيمت يک کالا را با نرخ مناسب خريداري کند

و از طرف دیگر دولت و مجلس با تصویب و اجرای قوانین سرمایه مردم را که نگران ، کاهش ارزش آنها هستند را به سمت بازار بورس بیاورد و با افزایش سرمایه شرکت ها این سرمایه ها را وارد چرخه تولید و اشتغال کشود کند
خدا رو شکر...
بخاطر خطر جنگ و تحریم پتروشیمی و کاهش تعهدات برجامی است
این کارگزار عزیز بهتر بود میگفت چند نفر بصورت هماهنگ و با پولهای بی زبانی که دولت در اختیارشان قرار داده با سرمایه یک عمر مردم بازی میکنند در کدام سازمان بورس خارج از ایران این اتفاق قابل مشاهده است بفرمایید تا ما هم همانند سایر دوستان ملاحظه کنیم و عبرت بگیریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی